O sztuce wciągająco, tajemniczo i z humorem! Jarosław Jarry Jaworski zaprasza na Mocna Kultura Show - cztery spotkania z tajemnicami wielkich mistrzów. Mocna Kultura Show to półtorej godziny wartkiej, wciągającej, detektywistycznej opowieści o arcydziełach i ich twórcach. To wejście w nieznany świat znanych ludzi.
Czy malarz kobiet z marginesu, kabaretów i spelunek Montmartre miał tajemnice? Henri de Toulouse-Lautrec, bo o nim mowa, jest dziś jednym z najbardziej kochanych i cenionych artystów końca XIX wieku. To on stworzył fascynującą wizję Paryża czasów Belle Epoque. Tak wyrazistą, że dziś widzimy tamten czas jego oczami. Ale pokazał też, że tamta epoka nie dla wszystkich była taka "belle". Wirtuozersko portretował kobiety z domów publicznych czy tancerki kabaretowe. Kochał i rozumiał kobiety wyrzucone poza nawias społeczeństwa, a one odwzajemniały jego uczucia. Miał wśród nich wiele modelek, ale tylko jedna pozostała do dziś zagadką. To Carmen Gaudin, dziewczyna, która nigdy się nie uśmiechała. Dlaczego? O tym dowiecie się na Mocna Kultura Show: "Toulouse-Lautrec i tajemnica rudowłosej Carmen".
Jarosław Jarry Jaworski - influencer, twórca projektu popularyzacji sztuki Mocna Kultura. Radiowiec, podcaster, scenarzysta filmowo-radiowy. Prowadzący spotkania autorskie z filmowcami, pisarzami i krytykami sztuki od Wojciecha Smarzowskiego, przez Marka Krajewskiego po Andę Rottenberg. Przez wiele lat dziennikarz i twórca programów autorskich w radiu (RMF, PAP, Polskie Radio). Dyrektor PR i promocji ponad 20 festiwali i instytucji (m.in. Camerimage, Tofifest, festiwale teatralne, muzyczne i artystyczne). Twórca i członek kolektywu artystyczno-satyrycznego Kompania M3 , z którym wystąpił na Festiwalu Teatralnym w Awinionie i nakręcił pełnometrażową komedię o Krzyżakach. Jako rysownik satyryczny współpracował z ponad 40 tytułami prasowymi (m.in. Playboy, Rzeczpospolita, Dziennik Bałtycki). Wielokrotnie nagradzany na zagranicznych festiwalach rysunku satyrycznego od Korei Południowej po Azerbejdżan. Od kilku lat zajmuje się prowadzeniem ekosystemów social mediowych (FB, IG, LinkedIn), dla partnerów biznesowych, a szczególnie dla sektora kultury i sztuki.