Dwa dni wykładów na temat tworzenia muzyki elektronicznej, otwarta elektrosesja dla muzyków tej sceny oraz koncert zespołu 2g.
Piątek, 15.02.2013, godz. 18:30-20:30
muzyka elektroniczna - koncerty w Trójmieście
Tematyka warsztatów prowadzonych przez Macieja Polaka:
1. Rys podstaw teorii analogowej (substraktywnej). Jakie jest jej miejsce we współczesnej muzyce?
2. Rys historyczny syntezatorów analogowych z podziałem na miejsca ich powstania i charakterystykę
(USA: Wybrzeże Wschodnie vs. Wybrzeże Zachodnie, Europa, Japonia, Związek Radziecki).
3. Zastosowanie syntezatorów analogowych w środowisku cyfrowym i platformach DAW.
4. Podstawy programowania na przykładzie kilku klasycznych analogów: EMS VCS3, Oberheim Xpander, Roland Juno-106.
Sobota, 16.02.2013, godz. 17:00-20:30
Tematyka warsztatów prowadzonych przez Macieja Polaka:
1. Podsumowanie zakresu i tematyki pytania nadesłanych przez Internet. Jaka pojawia się problematyka i jaką wiedzę chcieliby zdobyć współcześni muzycy?
2. Odpowiedzi na pytania dotyczące syntezatorów i ich programowania zadane przez Internet.
3. Odpowiedzi na pytania dotyczące syntezatorów i ich programowania zadane przez uczestników.
Tematyka warsztatów prowadzonych przez Barłomieja Kuźniaka:
1. O mechanice powstawania wrażeń (słuchowych) w mózgu - konkrety (parametry), a także rozważania kwantowe.
2. Jak odwzorować mikro-dynamikę i przestrzeń - wielkości mierzalne, w ich kontekście przedstawiona celowość rozwoju technologii HD i wielokanałowej (w tym sferycznej), dyskretnej reprodukcji dźwięku wysokiej rozdzielczości.
3.Estetyka i standardy w muzyce i sztukach audialnych - czy współczesny twórca może być czymkolwiek ograniczony. Choroby mediów i przemysłu fonograficznego. Muzyka psychoaktywna. Perspektywy rozwoju.
4. O tzw. produkcji muzycznej, jej początku w sali prób i prostych rzeczach, na które warto zwrócić uwagę: tempo, tonacja, strojenie bębnów, instrumentacja, aranżacja w kontekście interferencji pasm i umiejscowienia instrumentów w przestrzeni, dramaturgia, nuda w radiu.
5. Nagrania: jak ustawić mikrofony, żeby uniknąć problemów fazowych, rejestracja jako niekończący się eksperyment, na co warto zwrócić uwagę na tym etapie, żeby uniknąć późniejszych problemów przy miksach i masteringu. Popularne błędy jak nadmierne mnożenie śladów - zazębienie z tematami dotyczącymi kompozycji i aranżacji.
6. Akustyka studia i reżyserki - proste i skuteczne metody.
7. Psychologia pracy z muzykami.
8. Hierarchia ważności toru nagraniowego, omówienie kolejnych jego elementów, demitologizacja niektórych powszechnie faworyzowanych rozwiązań.
9. Miksowanie - przedstawienie metod pomagających na uzyskanie przybliżonego wyobrażenia efektu końcowego, po masteringu. Zagadnienia fazowe, balans częstotliwościowy, panningi, kompensacja opóźnień procesorów programowych i zewnętrznych, popularne problemy i złe nawyki dotyczące equalizacji, niekoniecznie znane a przydatne techniki kompresji, kompresja widmowa, standardy przestrzenne, systemy dyskretne, odsłuch.
10. Mastering - jak najlepiej przygotować materiał do masteringu, szczegółowe omówienie. Czego można się spodziewać po masteringu, czego nie, jak przebiega praca, jakie warunki powinny być spełnione, żeby móc robić to samemu.
11. Publikacja twórczości własnej w Internecie - popularne narzędzia i ich ograniczenia. Standardy konsumenckie vs możliwości kreacji nowych standardów na potrzeby wydarzeń specjalnych. Statystyki.
12. Media fizyczne - o czym warto wiedzieć przygotowując Vinyl, singiel do radia, płytę, koncert na DVD, albo materiał do Youtube'a.
13. Na co warto zwrócić uwagę robiąc samemu studio.
14. Konsekwencje działalności twórczej w życiu prywatnym.
15. Przyszłość sztuk łączących wiele dziedzin (w tym dźwięk) na przykładzie fonoluminescencji wykorzystującej (prawdopodobnie) oscylacje próżni kwantowej.
Niektóre z powyższych tematów podczas ich omawiania zostaną wsparte przykładami w formie materiałów audio-wizualnych. Wszystkie zagadnienia zawierają zaproszenie do zadawania pytań, rozmowy i dyskusji w trakcie wykładu / warsztatów.
Ze względu na wielość zagadnień powiązanych z twórczością dźwiękową i muzyczną, ich rejestracją i postprodukcją pogadanka będzie miała charakter skrótowy / sygnalizacyjny.
Sobota, 16.02.2013, godz. 22
Koncert zespołu 2g
https://2g.333flow.com/
Elektrosesja Modulacyjna
Zachęcamy do zadawania pytań, na które wykładowcy postarają się odpowiedzieć drugiego dnia warsztatów. Pytania zadawać można na stronach:
https://modulatory.weebly.com/pytania.html i
https://www.facebook.com/modulatory.
Zrealizowano przy udziale finansowym gminy Miasta Sopot.