Sala Kameralna na Ołowiance
muzyka poważna - koncerty w Trójmieście
Poezja i muzyka
Moje ulubione wiersze Miłosza 2
i rozmowa o Krasnogrudzie
WIEK MIŁOSZA
Zaproszeni goście:
Krzysztof Czyżewski
Kai Bumann - moderator
Irena Jun - aktorka
Wystąpią:
Michał Panasiuk - wiolonczela
Radosław Kurek - fortepian
W programie:
FARNZ SCHUBERT (1797-1828) - Sonata a-moll na wiolonczelę i fortepian Arpeggione D.821
-----
KRZYSZTOF CZYŻEWSKI
Praktyk idei, eseista i animator działań międzykulturowych; twórca Fundacji "Pogranicze" i Ośrodka "Pogranicze - sztuk, kultur, narodów" w Sejnach; redaktor naczelny pisma "Krasnogruda" i szef wydawnictwa Pogranicze, w którym redaguje m.in. serie "Meridian" oraz "Sąsiedzi". Autor książek "Ścieżka pogranicza" (2001) oraz "Linia powrotu. Zapiski z pogranicza" (2008). Inicjator programów dialogu międzykulturowego w Europie Środkowej, na Bałkanach, Kaukazie, Azji Środkowej i innych pograniczach świata. Prowadzi Międzynarodową Akademię "Nowa Agora", programy "Szkoła pogranicza" i "Gra szklanych paciorków" - Laboratoria Praktyk Międzykulturowych. Prezydent Europejskiej Sieci Centrów Literatury "HALMA" z siedzibą w Berlinie.
Laureat stypendium dla innowatorów społecznych i członek Stowarzyszenia Ashoka. Przewodniczący kapituły Nagrody im. Ireny Sendlerowej. Wykładowca m. in. Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Wileńskiego, New School University (Nowy Jork), Transregional Center for Democratic Studies (Kraków), Salzburg Seminar, Instytutu Nauk Humanistycznych przy Uniwersytecie Lwowskim, Boston University. W 2007 r. wygłosił doroczny "Copernicus Lecture" w Michigan University. Laureat Medalu św. Jerzego, nagród A. Gieysztora i J. Giedroycia, nagrody Forum Ekonomicznego w Krynicy "Nowa Kultura Nowej Europy". Ambasador Europejskiego Dialogu Międzykulturowego i Honorowy Ambasador Województwa Podlaskiego. Obecnie tworzy Prowincję Pedagogiczną Budowniczych Mostów w Krasnogrudzie, na granicy polsko-litewskiej.
IRENA JUN
Od wielu lat związana z warszawskim Teatrem STUDIO. Współpracowała z Józefem Szajną i Jerzym Grzegorzewskim,grając w ich najważniejszych spektaklach prezentowanych w wielu krajach świata.
Występowała w teatrze francuskim ("Sigmaringen" - w reż. Daniela Benoin). Uznawana jest za jedną z najwybitniejszych wykonawczyń beckettowskich, obok Billie Whitelaw oraz Madelaine Renard ("Women in Beckett" - wyd. University of Illinois Press). Jest cenioną wykonawczynią monodramów i recitali poetyckich, które prezentowała w Polsce, w większości stolic Europy oraz w Australii. Wykłada w warszawskiej Akademii Teatralnej.