stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Sukkub jest nocną imprezą na orientację, w której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych, bądź wykonać określone zadanie. Impreza odbędzie się w nocy z 26/27 października 2013 roku w Strzebielinie, bez względu na warunki pogodowe.

Organizator imprezy:

AKK GDAKK, klub turystyki aktywnej
e-mail: sukkub.ino@gmail.com
WWW klubu: AKK GDAKK
WWW Imprezy:
Sukkub.pl

Termin i miejsce imprezy:
Impreza odbędzie się w nocy z 26/27 października 2013 roku w Strzebielinie,
bez względu na warunki pogodowe.

Adres bazy startowej:
Gimnazjum im. bł. ks. kmdr. W. Miegonia
Strzebielino; ul. Leśna 18

Start i meta:
Dojazd i powrót uczestników imprezy możliwy jest środkami komunikacji publicznej
lub transportem własnym.

Kategorie startowe:

Uczestnicy imprezy zgłaszają się i startują w zespołach jedno, dwu lub trzyosobowych.
Osoby niepełnoletnie startować mogą wyłącznie w towarzystwie jednego z opiekunów prawnych oraz muszą dołączyć "Oświadczenie opiekunów prawnych" podpisane przez obojga opiekunów prawnych.

Dla tras ze startem interwałowym minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania i ogłaszane przed imprezą, podobnie jak godzina startu wspólnego dla trasy geocachingowej. Dla tras pieszych i rowerowej długości tras podano w linii prostej pomiędzy punktami, z uwzględnieniem niemożliwych do przebycia przeszkód terenowych. Na wszystkich trasach obowiązuje bezwzględny zakaz używania map innych niż dostarczone przez organizatora oraz przyrządów do nawigacji satelitarnej (nie dotyczy trasy geocachingowej), za wyjątkiem funkcji rejestrowania przebytej drogi (śladu, tracka) w celu wykorzystania tych informacji po zakończeniu Imprezy.

Organizator zastrzega sobie prawo różnych modyfikacji map dla tras o wysokim poziomie trudności oraz wprowadzenia elementów zręcznościowych (informacje w opisach tras).

Trasy piesze:

1) Trasa Bardzo Trudna (BT) - ok. 20 km pod nazwą "Klątwa Lilith"; limit 30 zespołów
Trasa dla osób zaawansowanych, które startowały już w podobnych imprezach i dobrze orientują się w leśnym terenie, łącznie z umiejętnością marszu na azymut. Trasa składa się zarówno z punktów kontrolnych, jak i zadaniowych. Punkty kontrolne zlokalizowane są w trudno dostępnych miejscach terenu (często towarzyszą punkty stowarzyszone i mylne). Mogą pojawić się punkty nienaniesione przez organizatora na mapę, wymagające wykazania się dobrą umiejętnością marszu na azymut. Treść mapy (wyłączając poziomice) może być zmodyfikowana.
Mapa topograficzna, czarno-biała w skali 1:25 000, aktualność lata 60-te XX wieku.

2) Trasa Ekstremalna (E) - ok. 25 km, "Otchłań Zagłady", limit 15 zespołów:
Trasa przeznaczona dla ekspertów orienteeringu lub tych, którzy do tego miana aspirują. Najdłuższa, z największą sumą przewyższeń i punktami kontrolnymi umieszczonymi w miejscach najmniej przyjaznych człowiekowi, z dużą ilością punktów stowarzyszonych i mylnych. Treść mapy może być znacznie zmodyfikowana, pojawią się także punkty nienaniesione przez organizatora na mapę, wymagające wykazania się dobrą umiejętnością marszu na azymut. Mogą również pojawić się specjalne punkty kontrolne, których prawidłowe spisanie będzie wymagało wykazania się zręcznością fizyczną.
Mapa topograficzna, czarno-biała w skali 1:25 000, aktualność lata 60-te XX-go wieku.

3) Trasa Geocachingowa (G) - (ok. 18 km) "Wrota podziemi"; limit 35 zespołów
Trasa typu scorelauf, ze startu wspólnego, z wydłużonym limitem czasu w stosunku do długości trasy. Choć nadal trudna nawigacyjnie, to jednak najłatwiejsza z tras pieszych, nastawiona na odnajdywanie tzw. skrzynek (ang. geocache) ukrytych w pobliżu punktów kontrolnych. Odnalezienie skrzynek będzie możliwe dzięki dokładnym wytycznym, które podane będą na mapie lub osobnym arkuszu dostarczonym na starcie. Na tej trasie dozwolone jest używanie nawigacji satelitarnej, dlatego też trasa nie będzie punktowana do odznaki InO.
Mapa topograficzna, czarno-biała w skali 1:25 000, aktualność lata 60-te XX-go wieku.

Trasy rowerowe:

1) Trasa Rowerowa (R) - ok.45km, "Złudny Wehikuł" - limit 30 zespołów
Trasa dla doświadczonych rowerzystów, wcześniej już uczestniczących w nocnych InO. Osoby te powinny orientować się w leśnym terenie, łącznie z umiejętnością jazdy/marszu na azymut. Większość trasy będzie się składać z tradycyjnych punktów kontrolnych (możliwość występowania punktów stowarzyszonych i mylnych), część stanowić będą punkty zadaniowe. Możliwe są punkty zręcznościowe wymagające wykazania się zręcznością fizyczną. W połowie trasy będzie możliwość korzystnego jej skrócenia kosztem z góry określonej liczby punktów karnych. Treść mapy (wyłączając poziomice) może być nieznacznie zmodyfikowana.
Poziom trudności punktów: trudny/bardzo trudny
Mapa topograficzna, czarno-biała w skali 1:50 000, aktualność lata 60-te XX-go wieku.

Wyposażenie uczestników:

Zestaw niezbędny dla każdego uczestnika:
- obowiązkowo latarka, kompas, trwały środek do pisania (długopis),
- obowiązkowo obuwie (kapcie, skarpetki) na zmianę do poruszania się w bazie,
- można wziąć śpiwór i/lub karimatę do przespania się w szkole,
- termos i kubek na napoje,
- element odblaskowy.

Świadczenia startowe:
- komplet map i materiałów startowych dla każdego członka zespołu,
- karta startowa do potwierdzeń punktów - jedna na zespół,
- ciepły kąt do oczekiwania na start w bazie (szkoła),
- herbata i kawa w bazie (szkoła),
- ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych w bazie (szkoła)
- ognisko i kiełbaska

Wyniki:
Wyniki dla poszczególnych tras znajdować się będą na stronie internetowej najpóźniej dnia 29 października 2013.

Nagrody:
Podobnie jak w roku ubiegłym, nie przewidujemy nagród rzeczowych.

Postanowienia końcowe:

Osoby niepełnoletnie startują i uczestniczą w imprezie tylko pod opieką opiekuna prawnego i muszą przed startem okazać oświadczenie podpisane przez obojga opiekunów prawnych.
Organizatorzy, w związku z turystycznym charakterem imprezy na orientację, nie są zobligowani do zapewnienia uczestnikom profesjonalnej opieki medycznej. Zalecamy wzięcie niezbędnych wam w pieszej wędrówce medykamentów oraz telefonów komórkowych w razie konieczności wezwania pomocy.

Prawidłowe spisanie niektórych punktów kontrolnych na trasie Ekstremalnej i Rowerowej może wymagać wykazania się zręcznością fizyczną. Przy każdym takim punkcie zostanie zapewniona możliwość spisania punktu alternatywnego (PA), dlatego też uczestnicy spisują punkty zręcznościowe jedynie na własną odpowiedzialność.
W związku z powyższym, ewentualne ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków każdy uczestnik zapewnia sobie we własnym zakresie.

Za szkody wyrządzone wobec uczestników imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.

Uwagi i odwołania rozstrzyga Organizator imprezy.

Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną.
Nad przestrzeganiem regulaminu czuwają na terenie imprezy Sędziowie wyposażeni w odpowiednie identyfikatory. Sędzia w razie stwierdzenia łamania regulaminu może udzielić ostrzeżenia, ukarać minutami karnymi lub zdyskwalifikować dany zespół.

Zespół organizacyjny:

Anna Dettlaff - Kierownik Główny Imprezy i Sędzia Główny, budowniczy trasy BT "Klątwa Lilith"
Tomasz Radzikowski - budowniczy trasy E "Otchłań Zagłady" i G "Wrota Podziemi", koordynator tras, projekt koszulki
Adam Żyliński - Sędzia, budowniczy trasy E "Otchłań Zagłady" i G "Wrota Podziemi"
Jan Wruck - budowniczy trasy R "Złudny Wehikuł"
Aleksander Machel - budowniczy trasy R "Złudny Wehikuł"
Agnieszka Witowska - organizatorka ogniska, obsługa finansowa
Dymitr Juszczuk - Sędzia, organizator ogniska
Dorian Apanel - administrator strony internetowej
Piotr Bładzikowski - Sędzia, kierownik bazy
Estera Kornacka - wicekierownik bazy, obsługa sekretariatu
Karina Prączko - kontakt z uczestnikami, obsługa sekretariatu
Joanna Bieluszewska - obsługa techniczna

Informacja o biletach

Zapisy:

Rozpoczynają się w środę 9. października 2013 i potrwają do piątku 18. października 2013 do gody. 23:59 lub do wyczerpania miejsc.

Wysokość opłaty wpisowej wynosi 25 zł.

Dla członków klubu AKK Gdakk oraz czestników aktualnej edycji kursu OT organizowanego przez AKK Gdakk opłata wpisowa wynosi 15 zł.

Osoby zapisujące się przez Internet opłatę powinny przesłać przelewem na konto:

Agnieszka Witowska
ul. Skarpowa 26/3
80-145 Gdańsk
45 2490 1044 0000 4200 5617 5412

W tytule przelewu prosimy koniecznie wpisać Sukkub oraz podać numer identyfikacyjny drużyny.

Identyfikator drużyny, niezbędny do dokonania przelewu, zostanie wyświetlony po udanej rejestracji. Zgłoszenie będzie ważne w momencie potwierdzenia się wpłaty wpisowego na konto. Można płacić za kilka osób jednocześnie.

Opłatę wpisową należy dokonać przelewem. Przelew musi zostać zaksięgowany nie później niż w środę, 23. października, przed losowaniem minut startowych. Każdy zespół zapisany na listę ma 5 dni roboczych na dokonanie wpłaty przynajmniej za jednego członka tego zespołu. Po upływie tego terminu (lub po niezaksięgowaniu wpłaty do 23.10.13) zostanie skreślony z listy.

Istnieje możliwość zapisu w dniu imprezy wyłącznie na miejsca dostępne w ramach ustalonych limitów tras. Wpisowe w takim przypadku wynosi 35zł od osoby. W celu uniknięcia sytuacji, w której zabraknie świadczeń startowych dla uczestników, prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy z organizatorami: sukkub.ino@gmail.com

Przeczytaj także