Nabucco
Giuseppe Verdi
"Nabucco" Giuseppe Verdiego to opera, która swój majestat przejawia poprzez współgranie ze sobą wszystkich niezbędnych dla operowego dzieła czynników. Począwszy od doskonale skonstruowanego libretta, które dla zaangażowanego politycznie kompozytora stanowiło metaforę ówczesnej sytuacji Włoch, poprzez wyjątkowe partie solowe, kończąc na monumentalnych chórach, wspartych równie pokaźną orkiestrą.
Owa współpraca poszczególnych grup muzycznych może być rozumiana dwojako - dosłownie, jako precyzyjne dogranie całości dzieła oraz przenośnie, tworząc odniesienie do Risorgimento, ruchu narodu włoskiego mającego na celu zespolenie rozbitej Italii. O kluczowej roli partii chóralnych oraz orkiestrowych świadczy też fakt, że najbardziej rozpoznawalnym fragmentem opery jest pieśń żydowskich niewolników, "Va, pensiero", z której motyw zaprezentowano już w uwerturze do całości dzieła.
Piękno tego utworu wykorzystuje Opera Bałtycka i dzięki niezwykłej współpracy orkiestry, chóru i solistów zaprezentuje "Nabucco", które na długo pozostanie w pamięci i sercach odbiorców.
Reżyseria: Krzysztof Babicki
Dyrygent: Warcisław Kunc
Przygotowanie chóru: Anna Michalak
Scenografia: Mariusz Napierała
Kostiumy: Agata Uchman
Ruch sceniczny: Iwona Runowska
Przygotowanie: chóru Anna Michalak
Asystent dyrygenta: Bartosz Olejnik
Asystent reżysera: Magdalena Szlawska
Obsada:
Nabucco - Andrij Shkurhan / Leszek Skrla / Adam Woźniak (2-3.03 oraz 18-19.05)
Abigaille - Gabriela Kamińska / Karina Skrzeszewska / Ewelina Wojciechowska / Catarina Coresi (2-3.03 oraz 18-19.05)
Zaccaria - Volodymyr Pankiv (3.03 oraz 18-19.05) / Patrycjusz Sokołowski (2.03)
Fenena - Elwira Janasik (2-3.03) / Karolina Sikora / Katarzyna Nowosad (18-19.05)
Ismaele - Bogusław Bidziński (2-3.03) / Zbigniew Malak (18-19.05)
Gran Sacerdote - Leszek Holec (2.03 oraz 18-19.05) / Damian Konieczek (3.03)
Abdallo - Witalij Wydra (2-3.03 oraz 18-19.05)
Anna - Karolina Sołomin (2-3.03 oraz 18-19.05)
Chór i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Giuseppe Verdi
"Nabucco" Giuseppe Verdiego to opera, która swój majestat przejawia poprzez współgranie ze sobą wszystkich niezbędnych dla operowego dzieła czynników. Począwszy od doskonale skonstruowanego libretta, które dla zaangażowanego politycznie kompozytora stanowiło metaforę ówczesnej sytuacji Włoch, poprzez wyjątkowe partie solowe, kończąc na monumentalnych chórach, wspartych równie pokaźną orkiestrą.
Owa współpraca poszczególnych grup muzycznych może być rozumiana dwojako - dosłownie, jako precyzyjne dogranie całości dzieła oraz przenośnie, tworząc odniesienie do Risorgimento, ruchu narodu włoskiego mającego na celu zespolenie rozbitej Italii. O kluczowej roli partii chóralnych oraz orkiestrowych świadczy też fakt, że najbardziej rozpoznawalnym fragmentem opery jest pieśń żydowskich niewolników, "Va, pensiero", z której motyw zaprezentowano już w uwerturze do całości dzieła.
Piękno tego utworu wykorzystuje Opera Bałtycka i dzięki niezwykłej współpracy orkiestry, chóru i solistów zaprezentuje "Nabucco", które na długo pozostanie w pamięci i sercach odbiorców.
Reżyseria: Krzysztof Babicki
Dyrygent: Warcisław Kunc
Przygotowanie chóru: Anna Michalak
Scenografia: Mariusz Napierała
Kostiumy: Agata Uchman
Ruch sceniczny: Iwona Runowska
Przygotowanie: chóru Anna Michalak
Asystent dyrygenta: Bartosz Olejnik
Asystent reżysera: Magdalena Szlawska
Obsada:
Nabucco - Andrij Shkurhan / Leszek Skrla / Adam Woźniak (2-3.03 oraz 18-19.05)
Abigaille - Gabriela Kamińska / Karina Skrzeszewska / Ewelina Wojciechowska / Catarina Coresi (2-3.03 oraz 18-19.05)
Zaccaria - Volodymyr Pankiv (3.03 oraz 18-19.05) / Patrycjusz Sokołowski (2.03)
Fenena - Elwira Janasik (2-3.03) / Karolina Sikora / Katarzyna Nowosad (18-19.05)
Ismaele - Bogusław Bidziński (2-3.03) / Zbigniew Malak (18-19.05)
Gran Sacerdote - Leszek Holec (2.03 oraz 18-19.05) / Damian Konieczek (3.03)
Abdallo - Witalij Wydra (2-3.03 oraz 18-19.05)
Anna - Karolina Sołomin (2-3.03 oraz 18-19.05)
Chór i Orkiestra Opery Bałtyckiej