stat
Impreza już się odbyła
Sala Koncertowa na Ołowiance

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


Koncert kameralny
...Nach italienischem Gusto...
Muzyka Dawna

Wystąpią:
Maria Papuźińska-Uss - skrzypce barokowe
Jakub Kościukiewicz - wiolonczela barokowa
Ewa Mrowca - klawesyn

W programie:
ANTONIO VIVALDI (1678-1741)
Sonata XI B dur na skrzypce i basso continuo
Preludio Largo, Allemanda, Sarabanda, Gigue.
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685 - 1750)
Concerto nach Italienischem Gusto BWV 971
....., Andante, Presto.
ANTONIO VIVALDI
Sonata a moll RV 43 na wiolonczelę i basso continuo
Largo, Allegro, Largo, Allegro.
ANTONIO VIVALDI
Sonata a moll RV 44 na wiolonczelę i basso continuo
Largo, Allegro, Largo, Allegro.
JOHANN SEBASTIAN BACH / ANTONIO VIVALDI
Concerto D dur BWV 972 ( wg. koncertu skrzypcowego op.3, nr 9., RV 230)
Allegro, Larghetto, Allegro.
JOHANN SEBASTIAN BACH - Aria variata a moll BWV 989
ANTONIO VIVALDI - Sonata III na skrzypce i basso continuo
Preludio, Allemanda, Sarabanda, Corrente

-----

JAKUB KOŚCIUKIEWICZ
Urodzony w 1979 r. we Wrocławiu. Absolwent AM w Krakowie w kl. wiolonczeli ad. Teresy Kamińskiej. W czasie studiów zainteresował się muzyką dawną oraz wiolonczelą historyczną. Obecnie jest to główna dziedzina jego działalności. Kwalifikacje na tym polu pogłębiał studiując na Dresdner Akademie für Alte Musik (kl. Christine Kyprianides) oraz biorąc udział w szeregu kursów prowadzonych przez R. Zipperlinga, J. ter Linden'a, M. Möllenbecka, P. Carrai, B. Málè, S.Standage'a, N. Parle'a, S. Prestona, A. Manze, L. U. Mortensena, R. Podger, N. Hadden, A. Bernardiniego, K. McGillivray, B.Cartera, A.Stecka, J. Christensena, M. van Delfta, P.Holtslaga, A. Sapiechy.

Uczestniczył w warsztatach Międzynarodowej Orkiestry Barokowej pod dyrekcją Jaquesa Ogg'a (2001,2002). W latach 2003-2005 kontynuował studia w Guildhall School of Music & Drama w Londynie w kl. Alison McGillivray, które zakończył dyplomami PgDip oraz MMus. Współpracował z wieloma polskimi i zagranicznymi zespołami muzyki dawnej, m.in. Dolnośląską Orkiestrą Barokową, Orkiestrą Liryczną, Orkiestrą I Rzeczypospolitej, Cantores Minores Wratislavienses, The Violin Consort, Harmonia Sacra, La Tempesta, Harmonologią, Kapelą Jasnogórską, Concerto Polacco, Il Piacere, Camerata Podlaska, Fiori Pari, Collegio di Musica Sacra, Nova Silesia, Les Muffatti, Gabrielli Players i Maresiénne Consort. Brał udział w projektach prowadzonych przez m.in. Enrico Gattiego, Paula Goodwina, Paula McCreesha, Jaapa ter Lindena, Pavlo Beznosiuka, Władysława Kłosiewicza, Marcina Szelesta, Petera van Heyghena, Marka Toporowskiego i Jana Tomasza Adamusa. Uczestniczył w wielu festiwalach, m.in. Wratislavia Cantans, , Brezice 2000, Maj z Muzyką Dawną we Wrocławiu, Dni Bachowskie w Krakowie, Bachtage Potsdam, Festiwal Bachowski w Świdnicy, Gaude Mater, Festiwal Muzyki Dawnej w Warszawie, Festiwal Muzyki Sakralnej we Lwowie, Forum Musicum, Crucifixus Est, Incarnatus Est, Wieczory Wawelskie, Musique des Ecrins, Bachfest Leipzig, Handelfest Karlsruhe. Występował w Polsce, Niemczech, Belgii, Szwajcarii, Francji, Holandii, Hiszpanii, Słowenii, Wielkiej Brytanii, na Ukrainie i w USA.

W latach 2003 i 2004 prowadził klasę wiolonczeli barokowej na letnich kursach muzyki dawnej w Le Treport. Prowadzi zajęcia z muzyki dawnej w Zespole Szkół Muzycznych im F. Chopina w Warszawie. Obecnie mieszka w Warszawie gdzie współpracuje z zespołami Nova Casa orazMusicae Antique Collegiae Varsoviense przy Warszawskiej Operze Kameralnej. Jednym z owoców tej współpracy jest spektakl Tre Donne z Olgą Pasiecznik. W stołecznym Teatrze Narodowym Jakub otacza muzyczną opieką aktorkę Danutę Stenkę, przygotowując ją i występując wspólnie w spektaklu Iwanow A. Czechowa w reż. J. Englerta. Wraca jednak często do Wrocławia, gdzie jest członkiem Wrocławskiej Orkiestry Barokowej oraz Ensemble Christophorus. Gra na instrumencie G. S. Liebicha z 1790 roku.

EWA MROWCA
Urodzona w Krakowie, naukę gry na klawesynie rozpoczęła w wieku 12 lat. W 2002 r. ukończyła z wyróżnieniem studia w Krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Elżbiety Stefańskiej. Następnie odbyła roczne studia pod kierunkiem Nicholasa Parle w Guildhall School of Music and Drama w Londynie uzyskując stopień MMus.

W latach 2003-2006 dzięki stypendium Rządu Szwajcarskiego studiowała improwizację, basso continuo oraz klawesyn w Schola Cantorum Basiliensis (w klasie Jorga Andreasa Bottichera).
Brała udział w kursach mistrzowskich w Accademia Musicale Chigiana w Sienie prowadzonych przez Kennetha Gilberta i Christopha Rousseta, w kursach realizacji basso continuo prowadzonych przez Jespera Christensena, a także w kursach prowadzonych przez Pierra Hantai, Elisabeth Joye, Boba van Asperena. W 2003 zdobyła wyróżnienie na VI Konkursie Broadwooda w Londynie. Występowała jako solistka pod kierunkiem J. Ogga, J.Rifkina., a także realizując basso continuo w projektach prowadzonych przez Rachel Podger, Jordiego Savalla, Tony'ego Rooleya, Stephena Prestona, oraz pioniera historycznego wykonawstwa Jaapa Schrodera.

Koncertuje w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Belgii, Hiszpanii i USA. Na stałe współpracuje z zespołami Musica Artis Omnia, oraz Nova Casa z którym to we wrześniu 2009 r wraz z Olgą Pasiecznik została przygotowana premiera spektaklu Tre Donne Tre Destini z muzyką G.F. Handla dla Warszawskiej Opery Kameralnej. W czerwcu 2009 roku uzyskała tytuł doktora sztuki. Obecnie pracuje na stanowisku adiunkta w Akademii Muzycznej w Łodzi, oraz w Akademii Muzycznej w Krakowie. Ewa Mrowca gra na kopii instrumentu włoskiego z przełomu XVII i XVIII wieku zbudowanym przez Detmara Hungerberga w 2006 roku.