Wydarzenie poświęcone nagraniom terenowym, akustycznej ekologii oraz... ciszy. Podczas wykładu i koncertu zastanowimy się czym jest otaczający nas dźwięk, czy istnieje cisza i czym zajmuje się akustyczna ekologia. Koncert krajobrazu akustycznego to zapis nagrań terenowych dźwięków zarejestrowanych w okolicy rezerwatu Mewia łacha na Wyspie Sobieszewskiej.
Krzysztof Topolski połączył fragmenty wybranych nagrań podczas procesu edycji, komponowania i miksowania dźwięku w muzyczną całość. Powstał kolaż dźwiękowy odnoszący się do miejsca, czasu i sytuacji. Łączenie i miksowanie elementów utworu może zachodzić również na żywo podczas koncertu.
muzyka poważna - koncerty w Trójmieście
Rezerwat Mewia Łacha oraz jego okolice to unikatowe miejsca na mapie Polski. Szczególne walory przyrodnicze oraz oddalenie od skupisk ludzkich, powodują jego niespotykaną odmienność akustyczną. To miejsce, które - szczególnie poza sezonem turystycznym - zachowuje pierwotny akustyczny wymiar naturalnej audiosfery. Można tam usłyszeć krajobraz akustyczny, niezakłócony dźwiękami antropomorficznymi.
Krzysztof TopolskiArtysta dźwiękowy, edukator, perkusista, autor projektów z dziedziny muzyki i sztuki dźwięku współpracujący z najważniejszymi instytucjami kultury w Polsce. Stypendysta Museums Quartier w Wiedniu, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Fundacji Wyszehradzkiej w Galerii Skolska 28 w Pradze oraz Fundacji ArtsLink w Nowym Jorku.
Zajmuje się field recordingiem - tworzy instalacje dźwiękowe, prezentacje i warsztaty poświęcone akustycznej ekologii i krajobrazowi akustycznemu. Był kuratorem projektu edukacji dźwiękowej "Ucho w Wodzie", czyli działań dźwiękowych na Wyspie Sobieszewskiej, pomysłodawcą i kuratorem festiwalu sztuki dźwięku Soundplay, oraz cyklu warsztatów Dźwiękowiska w CSW Łaźnia w Gdańsku. Zrealizował instalację dźwiękową Falowanie w ramach Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, uczestniczył w cyklu wystaw dźwiękowych Polish Soundscape, w wystawie Ogrody w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta, zrealizował m.in Muzeum Dźwięków w Muzeum Narodowym w Krakowie, Baltic Sounds Good w ramach projektu Art Line, Arszyn Emigrant GPS w Muzeum Emigracji w Gdyni, oraz Perspektiven/Perspektywy - reinterpretacje utworów ze Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia w Warszawie oraz Studia Muzyki Elektronicznej WDR w Kolinii. Wraz z Mariuszem Warasem stworzyłem instalację Fabryka w CSW Znaki Czasu w Toruniu, a także prezentowałem utwór Folk Science jako część projektu Pandemonium w AC Institute [Direct Chapel] w Nowym Yorku. Zrealizował projekty nagrań terenowych "Arszyn-Emigrant" oraz "W terenie-Suwalszczyzna".
Wydarzenie w ramach projektu "Kolory Bałtyku"
Zrealizowano ze środków Miasta Gdańska w ramach Stypendium Kulturalnego