Nie dziękuję [nie piję alkoholu] / check.point
rezydencja/premiera 2016 w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca
---
"Nie dziękuję. [nie piję alkoholu.]"
Koncept / choreografia / wykonanie: Dominik Więcek
<b>Muzyka: The Mamas& The Papas - "California Dreamin"; Hair - "Let the Sunshine In"
Na podstawie: T. Kantor "Komentarze intymne"
Współpraca artystyczna: Orly Portal
Premiera: 24.04.2016, Klub Żak, realizacja w ramach VIII Gdańskiego Festiwalu Tańca
Czas trwania: 15 min.
Istnieje w człowieku jedna cecha niezmiernie wzruszająca: Człowiek
T. Kantor
Pochwała samoakceptacji, uwielbienia życia. Manifestacja wiary w nadzwyczajność, unikatowość i niepowtarzalność KAŻDEGO człowieka. Sprzeciw wobec poddawania się wpływom innych. Życie w zgodzie z samym sobą i z własnym ja. Próba przywrócenia, przez wielu zatraconego, beztroskiego i naiwnego dzieciństwa, kiedy świat wydawał się bezpieczny, ludzie niewinni, kolor czerwony cięższy od żółtego, a dotyk ekscytujący, a nie paraliżujący.
Dominik Więcek, rocznik 92., tancerz Krakowskiego Teatru Tańca. Student PWST Kraków, Wydziału Teatru Tańca, stypendysta FolkwangUniversitat der Kunste w Essen. Występował m.in. w spektaklach 'Ubu król, czyli Polacy' w reż. Jerzego Stuhra, 'Workingtitle: Ego' w chorografii Jeans'a van Daele'a, 'Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę' w choreografii Jacka Łumińskiego, 'Inaria' w chor. Giorgia Maddamma, "Nesting" w chorografii Idana Cohena. Jego solo 'Złota rybka' podczas SolodDuo International Dance Festival w Budapeszcie zostało uznane jako: Best Solo Dance Performance 2015, oraz uzyskało dodatkową nagrodę publiczności (Award of the Jury). W 2015 z solo 'Dominique', w choreografii Macieja Kuźmińskiego, zdobył Nagrodę Publiczności oraz II miejsce przyznane przez jury na Solo Dance Contest '15 Gdańskiego Festiwalu Tańca, pierwszą nagrodę podczas Warszawskiej Platformy Tańca, oraz wyróżnienie od jury w składzie Zofia Rudnicka, Witold Jurewicz, Ryszard Kalinowski w Tarnowie na konkursie choreograficznym Festiwalu Scena Otwarta. Interesuje się również fotografią mody, publikował w magazynach w Polsce oraz w Wielkiej Brytami i Ameryce.
---
"check.point"
Koncept / choreografia / wykonanie: Małgorzata Suś
Kostiumy / scenografia: Małgorzata Suś/Michalina Ludmiła Misielak
Wizualizacje: Michalina Ludmiła Misielak
Muzyka: Checkpoint 303
Współpraca artystyczna: Orly Portal
Premiera: 24.04.2016, Klub Żak, realizacja w ramach VIII Gdańskiego Festiwalu Tańca
Czas trwania: 15 min.
Spektakl "check.point" powstał w oparciu o doświadczenia autorki z podróży do Palestyny i pracy w obozie dla uchodźców w mieście Jenin. Językiem opowieści stają się taniec współczesny, elementy wywiedzione z treningu teatru fizycznego, projekcje video i muzyka. Spektakl porusza kwestie strachu przed innością, przed przekraczaniem granic, dotyka problem zniewolenia i życia pod kontrolą. Staje się wypowiedzią społęczno-polityczną zbudowaną na bazie osobistej historii.
Małgorzata Suś, aktorka teatru fizycznego Sztuka Nowa, w swojej działalności artystycznej łączy teatr fizyczny z tańcem współczesnym. Realizowała projekty artystyczne w Polsce i za granicą, m.in. we współpracy z Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie, z portugalską performerką Pauliną Almeidą, z FreedomTheatre w Palestynie. Stale współpracuje z Dawidem Żakowskim i Stowarzyszeniem Sztuka Nowa. Prowadzi zajęcia z tańca fizycznego w Centrum Edukacji Teatralnej Lub/Lab w Warszawie. Studentka Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie; w roku akademickiem 2014/2015 studiowała na Tel Aviv University w Izraelu.
Orly Portal, choreografka, tancerka, pedagog, choreoterapeutka z dwudziestopięcioletnim doświadczeniem. Ukończyła JerusalemAcademy of Music and Dance, tańczyła w izraelskich Kol Udmama (Sound and Silence) Company i Batsheva Ensemble.
Swoją pracę opiera na wieloletnich badaniach nad ciałem. Łączy taniec współczesny, partnerowanie, improwizacje, metodę Feldenkraisa i taniec brzucha, uzyskując unikalne połączenie delikatności i siły; przekładając język tańca klasycznego na współczesny.
Orly Portal prowadzi zajęcia i warsztaty w Izraelu i na całym świecie, występowała z wieloma artystami międzynarodowej rangi na licznych festiwalach. Jest również założycielką, choreografem oraz menagerem Orly Portal Dance Company.
-----
Rezydencja/premiera 2016
Konkurs na projekt spektaklu z dziedziny szeroko pojętego tańca współczesnego. Celem konkursu jest wspieranie i promocja tańca współczesnego (contemporary dance/contemporary ballet). Wyróżnione projekty zostaną zrealizowane w Klubie Żak w okresie od lutego do kwietnia 2016 roku.
Wyróżnieni tancerze otrzymają środki na realizację zgłoszonego spektaklu, pomoc techniczną (akustyka i oświetleniowca), przedpremierową promocję, możliwość skorzystania z przestrzeni do prób oraz przez dwa tygodnie będą pracować pod okiem coacha - cenionego tancerza oraz choreografa.
rezydencja/premiera 2016 w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca
---
"Nie dziękuję. [nie piję alkoholu.]"
Koncept / choreografia / wykonanie: Dominik Więcek
<b>Muzyka: The Mamas& The Papas - "California Dreamin"; Hair - "Let the Sunshine In"
Na podstawie: T. Kantor "Komentarze intymne"
Współpraca artystyczna: Orly Portal
Premiera: 24.04.2016, Klub Żak, realizacja w ramach VIII Gdańskiego Festiwalu Tańca
Czas trwania: 15 min.
Istnieje w człowieku jedna cecha niezmiernie wzruszająca: Człowiek
T. Kantor
Pochwała samoakceptacji, uwielbienia życia. Manifestacja wiary w nadzwyczajność, unikatowość i niepowtarzalność KAŻDEGO człowieka. Sprzeciw wobec poddawania się wpływom innych. Życie w zgodzie z samym sobą i z własnym ja. Próba przywrócenia, przez wielu zatraconego, beztroskiego i naiwnego dzieciństwa, kiedy świat wydawał się bezpieczny, ludzie niewinni, kolor czerwony cięższy od żółtego, a dotyk ekscytujący, a nie paraliżujący.
Dominik Więcek, rocznik 92., tancerz Krakowskiego Teatru Tańca. Student PWST Kraków, Wydziału Teatru Tańca, stypendysta FolkwangUniversitat der Kunste w Essen. Występował m.in. w spektaklach 'Ubu król, czyli Polacy' w reż. Jerzego Stuhra, 'Workingtitle: Ego' w chorografii Jeans'a van Daele'a, 'Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę' w choreografii Jacka Łumińskiego, 'Inaria' w chor. Giorgia Maddamma, "Nesting" w chorografii Idana Cohena. Jego solo 'Złota rybka' podczas SolodDuo International Dance Festival w Budapeszcie zostało uznane jako: Best Solo Dance Performance 2015, oraz uzyskało dodatkową nagrodę publiczności (Award of the Jury). W 2015 z solo 'Dominique', w choreografii Macieja Kuźmińskiego, zdobył Nagrodę Publiczności oraz II miejsce przyznane przez jury na Solo Dance Contest '15 Gdańskiego Festiwalu Tańca, pierwszą nagrodę podczas Warszawskiej Platformy Tańca, oraz wyróżnienie od jury w składzie Zofia Rudnicka, Witold Jurewicz, Ryszard Kalinowski w Tarnowie na konkursie choreograficznym Festiwalu Scena Otwarta. Interesuje się również fotografią mody, publikował w magazynach w Polsce oraz w Wielkiej Brytami i Ameryce.
---
"check.point"
Koncept / choreografia / wykonanie: Małgorzata Suś
Kostiumy / scenografia: Małgorzata Suś/Michalina Ludmiła Misielak
Wizualizacje: Michalina Ludmiła Misielak
Muzyka: Checkpoint 303
Współpraca artystyczna: Orly Portal
Premiera: 24.04.2016, Klub Żak, realizacja w ramach VIII Gdańskiego Festiwalu Tańca
Czas trwania: 15 min.
Spektakl "check.point" powstał w oparciu o doświadczenia autorki z podróży do Palestyny i pracy w obozie dla uchodźców w mieście Jenin. Językiem opowieści stają się taniec współczesny, elementy wywiedzione z treningu teatru fizycznego, projekcje video i muzyka. Spektakl porusza kwestie strachu przed innością, przed przekraczaniem granic, dotyka problem zniewolenia i życia pod kontrolą. Staje się wypowiedzią społęczno-polityczną zbudowaną na bazie osobistej historii.
Małgorzata Suś, aktorka teatru fizycznego Sztuka Nowa, w swojej działalności artystycznej łączy teatr fizyczny z tańcem współczesnym. Realizowała projekty artystyczne w Polsce i za granicą, m.in. we współpracy z Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie, z portugalską performerką Pauliną Almeidą, z FreedomTheatre w Palestynie. Stale współpracuje z Dawidem Żakowskim i Stowarzyszeniem Sztuka Nowa. Prowadzi zajęcia z tańca fizycznego w Centrum Edukacji Teatralnej Lub/Lab w Warszawie. Studentka Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie; w roku akademickiem 2014/2015 studiowała na Tel Aviv University w Izraelu.
Orly Portal, choreografka, tancerka, pedagog, choreoterapeutka z dwudziestopięcioletnim doświadczeniem. Ukończyła JerusalemAcademy of Music and Dance, tańczyła w izraelskich Kol Udmama (Sound and Silence) Company i Batsheva Ensemble.
Swoją pracę opiera na wieloletnich badaniach nad ciałem. Łączy taniec współczesny, partnerowanie, improwizacje, metodę Feldenkraisa i taniec brzucha, uzyskując unikalne połączenie delikatności i siły; przekładając język tańca klasycznego na współczesny.
Orly Portal prowadzi zajęcia i warsztaty w Izraelu i na całym świecie, występowała z wieloma artystami międzynarodowej rangi na licznych festiwalach. Jest również założycielką, choreografem oraz menagerem Orly Portal Dance Company.
-----
Rezydencja/premiera 2016
Konkurs na projekt spektaklu z dziedziny szeroko pojętego tańca współczesnego. Celem konkursu jest wspieranie i promocja tańca współczesnego (contemporary dance/contemporary ballet). Wyróżnione projekty zostaną zrealizowane w Klubie Żak w okresie od lutego do kwietnia 2016 roku.
Wyróżnieni tancerze otrzymają środki na realizację zgłoszonego spektaklu, pomoc techniczną (akustyka i oświetleniowca), przedpremierową promocję, możliwość skorzystania z przestrzeni do prób oraz przez dwa tygodnie będą pracować pod okiem coacha - cenionego tancerza oraz choreografa.