stat
Impreza już się odbyła

Night Power Grand Prix 2012

Night Power Prix to moto impreza zorganizowana na ok. 2 tygodnie przed każdą z rund w danym mieście.

paź 5

sobota, g. 11:00

Gdańsk, Dolina Czystej Wody
bilety 89 zł
paź 6

niedziela, g. 09:30

Gdynia, ul. Bernadowska 24
bilety 250 zł
W programie EnergyNight:

Pokazy barmańskie
Degustacje napojów
Wybór polskiej dziewczyny NIGHT POWER - eliminacje w miastach
Symulatory jazdy lub democary
DJ

Night Power to przede wszystkim zmagania sportowe. Zawodnicy ubiegają się o cenne nagrody o łącznej wartości kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Rundy wyścigów - nagrody w jednym mieście

GP NIGHT POWER 2012 zakłada nagradzanie pierwszych trzech miejsc we wszystkich klasach w każdym z miast. Każdy startujący zawodnik dodatkowo zgodnie z regulaminem otrzyma odpowiednią ilość punktów za start w poszczególnych miastach, których suma da obraz klasyfikacji ogólnej zawodników.

Główną nagrodą jest samochód osobowy.

Before Party - Boolvar:

- sportowy wystrój sali,
- ekspozycja sportowych samochodów,
- wybór Night Power Girl Gdyni,
- Konkurs ze sportowymi nagrodami,

Finał odbędzie się 1.09 - wyścigi na 1/4 mili Night Power Grand Prix 2012.


W wyścigu startują jednocześnie dwa auta jadące po równoległych, oddzielonych od siebie pasach drogi. Wygrywa kierowca, który pokona 402 metry (1/4 mili) lub 201 metrów (1/8 mili) w jak najkrótszym czasie (czas ET+RT). Dodatkowo mierzony jest refleks zawodnika, czyli czas, przekroczenia fotokomórki startowej od momentu zapalenia się zielonego światła oznaczającego start (czas RT).

Każdy zawodnik ściga się 4 razy! Do ogólnej punktacji liczony jest najlepszy czas każdego zawodnika!

Zabezpieczenie każdej imprezy z cyklu Night Power jest szczegółowo opracowane z uwzględnieniem charakterystyki otoczenia i najnowszych rozwiązań stosowanych w sportach rajdowych i wyścigowych. Tory dla zawodników oddzielane są białymi i czerwonymi barierami drogowymi. Kibice są odseparowani od toru lekkimi i ciężkimi barierkami. Każdy wyścig zabezpieczany jest - zgodnie z przepisami prawa - przez pojazdy ratownictwa medycznego, straży pożarnej i radiowozy.

Zawodnicy z całej Polski startują w 8 klasach:

diesel - do 1999cm3 doładowaniem lub bez, zasilanie olejem napędowym, napęd dowolny
diesel + - od 2000cm3 doładowaniem lub bez, zasilanie olejem napędowym, napęd dowolny
mini - do 1550cm3 wolnossące, napęd dowolny
street - 1551 -1999 cm3 wolnossące, napęd dowolny
street + - od 2000 cm3 wolnossące, napęd dowolny
turbo FWD - czyli z doładowaniem, napęd przedni, silniki z tłokiem wirującym
turbo RWD/AWD - czyli z doładowaniem, napęd tylni i 4x4, silniki z tłokiem wirującym
open- klasa dla wszystkich bez podziału na pojemności