stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

W nocy 21-22 marca odbędzie się kultowa Impreza na Orientację pt. Manewry, której organizatorami jest Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku. Specjalnymi gośćmi tegorocznej edycji będą Sami Swoi - bohaterowie polskiej komedii, opowiadającej o drodze do zgody dwu zwaśnionych rodzin, w okresie powojennym na Ziemiach Odzyskanych. Jak co roku odbędzie się także konkurs na najlepszą nazwę zespołu nawiązującą do tematu przewodniego imprezy.

sty 2

czwartek, g. 10:00 - 13:00

Sopot Świemirowo, park przy ul. Mikołaja Reja
bilety 30-50 zł
sty 5-6

niedziela - poniedziałek, g. 9:00

Gdańsk Oliwa
Wstęp wolny
Wygląda to tak:

-Zapisujesz się na wybraną przez siebie trasę na stronie internetowej organizatora. (liczba miejsc ograniczona)
-Oczekujesz ogłoszenia miejsca startu, po czym ruszasz wg instrukcji organizatora w poszukiwaniu miejsca startu. Lokalizacja bazy imprezy wraz z mapką dojazdową zostanie podana w dniu imprezy o godzinie 10:00 na stronie Manewrów SKPT.
-Jeśli nie udało Ci się zarejestrować poprzez stronę internetową, zawsze możesz próbować na miejscu, organizatorzy mają jakąś pulę miejsc rezerwowych.
-Szykujesz dobre buty (trekingowe, sportowe - zależnie od pogody), kompas, latarkę "czołówkę", termos, czekoladę... To będzie intensywna noc!
-Zaznajamiasz się z regulaminem i poradnikiem - i już wszystko jasne!
-Przyjeżdżasz do bazy w sobotni wieczór, pobierasz mapę i kartę startową i lecisz w las - sam lub w 2-3 osobowej paczce. Na niektórych trasach także w grupie 5 osobowej.
-Namierzasz się na punkt... znajdujesz go... nie znajdujesz... znajdujesz! Idziesz po następny. Mijasz światełka czołówek. O nie - zgubiłaś/łeś mapę? Uff... jednak nie - jest drugiej ręce. Zbliżasz się do nowego punktu, wdrapujesz na górkę i... o jest!
Zmęczona/y? - ale niedługo ognisko i kiełbaski! To będzie już połowa drogi!
-Wracasz w glorii chwały, pełen uznania dla siebie samego, że dobrze zlokalizowałaś/łeś właśnie ten najdziwniejszy punkt i że nie przeszkadza Ci lekki chlupot w butach.
-Wyczerpany, glebniesz się w sali gimnastycznej razem z kilkuset innymi Manewrowiczami: mała drzemka, klimat imprezy no i czekasz na wyniki. A może i na nagrodę?
-Przez cały następny tydzień czujesz jak Twój organizm jest przyjemnie dotleniony, a Twoja głowa poznała nowy las.

Przeczytaj relację z zeszłorocznych Manewrów SKPT

Video relacja z Nocnych Manewrów SKPT 2014



Mile zachęcony do startu, wybierz najbardziej odpowiadającą Ci trasę:

Uczestnicy imprezy zgłaszają się i startują w zespołach jedno, dwu lub ewentualnie trzyosobowych. Wyjątek stanowi trasa Mało Trudna, na której można startować w zespołach maksymalnie pięcioosobowych. Przynajmniej jedna osoba w zespole musi być pełnoletnia. Minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania i ogłaszane przed imprezą. Długości tras podano w linii prostej pomiędzy punktami, z uwzględnieniem trudnych do przebycia przeszkód terenowych.

4.1. Ekstremalna (E) - "Czort karty rozdaje" - (ok. 25 km) - Trasa przeznaczona dla pewnych nawigatorów o dobrej kondycji fizycznej. Najdłuższa z dostępnych na Nocnych Marszach na Orientację, z największą sumą przewyższeń. Punkty kontrolne często zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach. Nieaktualna mapa w przeważającej większości pełna, jednak przycięta w taki sposób, aby wymuszać precyzyjną nawigację. Miejscami może brakować dróg. Trudność trasy polega na połączeniu długości marszu z zachowaniem pełnej koncentracji. Trasa budowana w taki sposób, aby w tempie szybkiego marszu nie wybaczać błędów... Limit liczby zespołów: 20.

4.2. Bardzo Trudna (BT) - "Witia wierzchem jedzie!" - (ok. 21 km) - Stworzona z myślą o osobach pewnie czujących się z mapą, które przynajmniej kilka razy startowały już w podobnych imprezach i w precyzyjnej nawigacji nie przeszkadza im noc. Może pojawić się kilka punktów zlokalizowanych w trudno dostępnych miejscach. Mapa zazwyczaj pełna, w przypadku łatwego nawigacyjnie terenu możliwe jest usunięcie wybranych elementów w okolicach punktów kontrolnych i ograniczenie jej obszaru w celu utrudnienia nawigacji. Limit czasu nie przewiduje zbyt wielu błędów, jednak jest on mniej wyśrubowany niż w przypadku trasy ekstremalnej. Limit liczby zespołów: 40.

4.3. Zaawansowana (Z) - "Łóżko to nie motocykl - nikt nie zginie" - (ok. 14 km) - Przeznaczona dla wytrawnych nawigatorów, którzy precyzję stawiają ponad tempo pokonywania dystansu. Na trasie jest kilkanaście punktów kontrolnych, trudno dostępnych, z wieloma punktami stowarzyszonymi. Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające określenie położenia. Podstawowy limit czasu zakłada pokonanie trasy równym tempem marszowym, bez większych błędów nawigacyjnych. Limit liczby zespołów: 65.

4.4. Historyczna (H) - "Ja tylko pociągnął" - (ok. 19 km) - Trasa, której podstawą są archiwalne mapy z końca XIX/I połowy XX wieku, skierowana dla tych, którzy szukają nowych wyzwań związanych z marszami na orientację. Jest ona przeznaczona dla dobrych nawigatorów i osób obytych z mapami. Punkty kontrolne na normalnej mapie byłyby przeznaczone na trasę trudną, jednak nieaktualność i niedokładność mapy powoduje, że odnajdywanie ich i poruszanie się w terenie może być utrudnione. Przy większości punktów należy oczekiwać punktów stowarzyszonych. Limit liczby zespołów: 20.

4.5. Scorelauf (Sco) - "Kot w niewolę trafił" - (ok. 20 km) - Stworzona z myślą o osobach szukających nowych wyzwań w marszu z mapą. Jej podstawą jest dowolna kolejność potwierdzania punktów kontrolnych o trudności z trasy trudnej, dlatego dodatkowym zadaniem jest odpowiednie zaplanowanie marszu. Mapa i czas na pokonanie trasy są podobne jak w przypadku tras trudnych. Limit liczby zespołów: 20.

4.6. Przygodowa (Przyg) - "Koniec na samym początku" - (ok. 17 km) - Fabuła, zadania logiczne i zręcznościowe oraz punkty kontrolne na poziomie trasy trudnej. Tak w skrócie można by opisać tę trasę, jednak duży wpływ ma to, czego należy się spodziewać na temat imprezy oraz inwencja budowniczych. O klasyfikacji będzie przede wszystkim decydowała punktacja za wykonanie zadań. Trasa polecana tym, dla których zwykłe potwierdzanie punktów to za mało, nie brak im poczucia humoru i bardziej szukają przygody niż rywalizacji. Limit liczby zespołów: 30.

4.7. 2 x Trudna (T) - "Trzeba mieć na czym czołówkę nosić" oraz "Dawaj! do stodoły!" - (ok. 17 km) - Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Wszystkie punkty to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających poruszania się także po rzeźbie terenu lub krótkiego marszu na azymut. Przy punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone. Mapa jest pełna, jednak nieaktualna. Czas przeznaczony na jej przebycie przewiduje niezbyt szybki marsz z kilkoma błędami nawigacyjnymi. Limit liczby zespołów: 55 na każdą trasę z kategorii.

4.8. Mało Trudna (MT) - "Lampiony do świątecznego ubrania" - (ok. 14 km) - Trasa idealna dla osób początkujących w nocnych InO, nie czujących się jeszcze na siłach poruszać się w nocy po rzeźbie terenu, a chcących miło spędzić czas w lesie np. na rodzinnym spacerze z nutką sportowej rywalizacji. W związku z tym większość punktów to lampiony rozstawione w łatwych do zlokalizowania skrzyżowaniach dróg, ścieżek i przecinek leśnych. Mogą się też pojawić punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych. Limit liczby zespołów: 70.

Organizator nie zmieni podanych limitów na trasach na rzecz innych tras w trakcie trwania zapisów.

UWAGA:

Start na trasach Ekstremalnej, Bardzo Trudnej oraz Trudnej II będzie zaliczany do klasyfikacji
Pucharu w Długodystansowych Marszach na Orientację.

Jeśli chcecie dowiedzieć się jak odkrywać świat z mapą warto przeczytać Poradnik

SZCZEGÓŁOWY REGULAMIN IMPREZY

Organizator:

Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku
e-mail: marsze@skpt.gdansk.pl
WWW: SKPT.gdansk.pl/manewry2015
FunPage: Facebook/SKPT_Gdańsk

Informacja o biletach

Opłaty startowe:

Opłata dla osób zapisujących się przez Internet wynosi 35 zł

Opłata dla osób zapisujących się w dniu imprezy wynosi 45 PLN.

Opłata wpisowa będzie pobierana w momencie zgłoszenia. Osoby zapisujące się w dniu imprezy będą miały przydzielone późniejsze minuty startowe. Wszelkie zniżki zostają zachowane. Wpłata potwierdzona zostanie odpowiednim pokwitowaniem, które należy okazać przy starcie, przed wydaniem map i karty startowej.

Wzrost wpisowego wynika z ryzyka jakie ponoszą organizatorzy przygotowując z góry określoną dodatkową pulę świadczeń (m.in. ciepły posiłek, wafelki, naklejki, mapy i karty).

Zniżki:

50% dla tegorocznych uczestników kursu przewodnickiego organizowanego przez SKPT
20% dla osób z opłaconą składką członkowską SKPT
20% dla członków Studenckich Kół Przewodnickich po potwierdzeniu członkostwa (uczestnik informuje zarząd swojego koła o tym, że startuje, a zarząd potwierdza członkostwo przesyłając do nas odpowiednią informację)
20% dla szkół po wcześniejszych uzgodnieniach z Organizatorem.
Zniżka obejmuje uczniów oraz jednego opiekuna na zespół.

Przeczytaj także