"Sprawdź granice swoich możliwości"- to hasło przewodnie imprez na orientację - mówi Wojciech Suchy, prezes Bractwa Przygody Almanak, organizator rajdu. Nieistotne jest, kto jak daleko dojdzie, czy dojedzie lecz jak dobrze będzie się bawił w duchu sportowej rywalizacji.
Nocny Rajd na Orientację Tułacz skierowane są do wszystkich, którzy chcą w niebanalny sposób spędzić wolny czas, sprawdzić swoje siły w odnajdywaniu nocą punktów kontrolnych w lesie, którzy cenią sobie kontakt z przyrodą, którzy chcą oderwać się od telewizora czy komputera oraz doskonale bawić się wraz ze znajomymi i rodziną w atmosferze zdrowej rywalizacji sportowej! Tułacze to także niesamowita okazja na integrację pracowników w ramach wspólnego pokonywania własnych słabości ponad podziałami w pracy.
"Tułacz"to rajd na orientację, którego celem jest odnalezienie w terenie kilkunastu punktów kontrolnych mając do dyspozycji jedynie mapę, kompas i dużo wytrwałości. To również znakomita okazja, aby oderwać się od komputera czy telewizora i spędzić trochę czasu w lesie razem z przyjaciółmi i rodziną. Niepowtarzalnego smaczku całej akcji dodaje nocna sceneria Rajdu.
Skrócony regulamin i program imprezy:
1. Termin:
w weekend 6-7 kwietnia 2013 roku, bez względu na warunki atmosferyczne
2. Baza imprezy:
Zespół Szkół w Tuchomiu,
ul. Księdza Hinza 1,
77-133 Tuchomie,
powiat bytowski.
3. Ramowy program imprezy:
Sobota, 6 kwietnia 2013:
16:00-21:30 przyjmowanie uczestników w bazie imprezy (trasy piesze i rowerowa)
17.30 uroczyste rozpoczęcie Rajdu Tułacz
18.00 start interwałowy kategorii pieszych
20:30 odprawa dla uczestników kategorii rowerowej
21.00 start interwałowy kategorii rowerowej
Niedziela, 7 kwietnia 2013:
10.30 uroczyste zakończenie Tułacza - dekoracja laureatów, losowanie nagród
11.30 opuszczenie bazy przez uczestników
4. Do wyboru jedna z czterech tras:
Trasa rowerowa:
-TR50 - czyli 50 km, w zespołach dwu lub trzyosobowych.
Trasy piesze:
- TP25 - czyli 25 km, start indywidualny lub z zespołach od 2 do max. 5 osób. (trasa rodzinna)
- TP30 scorelauf - czyli 30 km, start indywidualny lub z zespołach od 2 do max. 5 osób.
- TP50 - czyli 50 km, start indywidualny lub z zespołach od 2 do max. 3 osób.
Długość każdej trasy liczona jest wzdłuż najkrótszych elementów liniowych (istniejące drogi, ścieżki, granice kultur itp.) naniesionych na mapie łączących poszczególne punkty kontrolne (zwane dalej PK).
Trasa scorelauf - skrócony regulamin:
Marsz na orientację rozgrywany metodą scorelaufu zawiera większą niż w typowych Marszach na Orientację ilość punktów kontrolnych (PK), które należy odnaleźć w terenie. Dodatkowo kolejność potwierdzania PK jest dowolna. Start wszystkich drużyn jest masowy, tzn. startujemy w tym samym momencie. Jeżeli ilość zgłoszonych zespołów będzie duża (z punktu widzenia logistyki startu), wówczas uczestnicy zostaną podzieleni na 2 lub więcej grupy startowe.
Punktacja scorelaufu oparta jest na ogólnych zasadach, tak jak na pozostałych trasach. Każda z drużyn sama ustala kolejność zdobywania punktów kontrolnych. Na mapie podana będzie długość optymalnego wariantu pokonania trasy.
Mimo że trasa jest określona na ok. 30 km, drużyny mogę znacznie przekroczyć ten dystans, jeśli wybiorą gorszą strategię (kolejność marszu do kolejnych PK). Istotne jest zatem dotarcie do jak największej ilości PK i zmieszczenie się w limitach czasowych. Trasa będzie tak skonstruowana, aby możliwe było zdobycie wszystkich PK w wyznaczonym limicie czasu również dla piechurów (nie tylko dla biegaczy).
PROGRAM i REGULAMIN RAJDU
Zgłoszenia:
Za pośrednictwem formularza na stronie internetowej lub w bazie rajdu
Organizator:
Bractwo Przygody Almanak
Stowarzyszenie Kultury Fizycznej
ul. Przemyska 12a/1
80-180 Gdańsk
kontakt:
Wojciech Suchy
+48 502-76-55-36
w.suchy@almanak.pl