Po tegorocznych wakacjach zapraszamy na kolejny koncert z cyklu Nowa Muzyka w Starym Ratuszu, który tym razem wypełnią kompozycje powstałe w okresie kilku ostatnich lat. W programie znajdą się dwa utwory krakowskiego kompozytora, Michała Pawełka, z improwizowanymi partiami saksofonu w wykonaniu Szymona Zawodnego, a także bardzo ciekawy występ z żywą elektroniką duetu Tomasz Misiak & Marcin Olejniczak, wykorzystujących szereg niekonwencjonalnych źródeł dźwięku, jak odbiorniki radiowe, kamienie itp. Usłyszymy także kompozycję młodej, bardzo oryginalnej kompozytorki izraelskiej, Talii Amar, z partią wokalną w wykonaniu Moniki Sendrowskiej. Po koncercie tradycyjnie będzie można spotkać się z kompozytorami, porozmawiać z nimi, zadać pytanie. Koncert będzie także kolejną okazją do wylosowania specjalnej, pamiątkowej płyty CD z wyborem nagrań dokonanych podczas wcześniejszych edycji Nowej Muzyki w Starym Ratuszu, jak i podwójnego albumu z wyborem polskiej muzyki elektroakustycznej, Odyssey One.
Program koncertu
Michał Pawełek Interrogatio (2019)
na saksofon i taśmę
Szymon Zawodny - saksofon
Michał Pawełek - komputer
Dariusz Mazurowski - realizacja, dyfuzja dźwięku
Tomasz Misiak, Marcin Olejniczak Czas antenowy I (2022)
na tablę, komputer, live electronics i radioodbiorniki (11'30'')
Tomasz Misiak - tabla, komputer, radioodbiornik
Marcin Olejniczak - radioodbiorniki, elektronika
Talia Amar Physics (2022)
na sopran i taśmę z wideo
Monika Sendrowska - sopran
Dariusz Mazurowski - komputer, realizacja, dyfuzja dźwięku
Michał Pawełek Sidai (2021)
na saksofon i taśmę
Szymon Zawodny - saksofon
Michał Pawełek - komputer
Dariusz Mazurowski - realizacja, dyfuzja dźwięku
Tomasz Misiak, Marcin Olejniczak Czas antenowy II (2022)
na tablę, komputer, live electronics, radioodbiorniki i kamienie (9'30'')
Tomasz Misiak - tabla, komputer, radioodbiornik
Marcin Olejniczak - radioodbiorniki, elektronika, kamienie
muzyka elektroniczna - koncerty w Trójmieście
Tomasz Misiak - ur. 1976, filozof, kulturoznawca, artysta, profesor Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Łączy pracę naukową z działalnością artystyczną na polu muzyki i sztuki dźwięku. W swych poszukiwaniach artystycznych stara się ukazywać napięcia wynikające z połączenia analogowych i cyfrowych technologii przekształcających dźwięk, waloryzując szum jako zjawisko estetyczne. Współtworzył grupę "kalEka'', a także efemeryczny projekt "Radio Noise Orchestra''. Obecnie, wraz z Marcinem Olejniczakiem, tworzy "Radio Noise Duo'' oraz prowadzi wydawnictwo "Antenna Non Grata''. Efekty swojej pracy pokazywał w ramach wielu koncertów, festiwali i wystaw, m. in. "Audio Art" w Krakowie, "Industrial Festival" we Wrocławiu, Galerii Miejskiej "Arsenał'' w Poznaniu czy Galerii BWA w Zielonej Górze. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Autor książek "Estetyczne konteksty audiosfery", "Kulturowe przestrzenie dźwięku", "Sztuka z widokiem na ucho" oraz wielu artykułów w czasopismach naukowych i opracowaniach zbiorowych, współredaktor książek "Sposoby słuchania" i "Słuchanie medium". Podstawowy obszar zainteresowań teoretycznych: sound studies, ekologia akustyczna, obecność dźwięku w kulturze współczesnej, muzyka, filozofia sztuki. W swoich badaniach, łącząc refleksję filozoficzną i historyczną podejmuje namysł nad tymi kontekstami współczesnej kultury, w których istotną rolę odgrywa dźwięk i sprzężone z nim rozmaite sposoby słuchania.
Marcin Olejniczak - ur. 1976, z wykształcenia socjolog, kulturoznawca i pedagog; pracuje jako wykładowca w Akademii Nauk Stosowanych w Koninie. Od 1995 roku realizuje i prezentuje projekty intermedialne, instalacje, performance, koncertuje indywidualnie, w duetach i w zespołach. W latach 1995-2003 współtworzył "Grupę Twórczą MY''. Poruszał się w obszarze działań dźwiękowych penetrujących możliwości związane z estetyką postindustrialną, muzyką konkretną, neokabaretem, swobodną improwizacją - w ramach projektów "Opiumathic'' i "Monopium''. Aktualnie fascynuje się awangardowymi, transgresyjnymi możliwościami wykorzystywania szumu radiowego - współtworzy "Radio Noise Duo'' (razem z Tomaszem Misiakiem). Od kilku lat bada także dźwiękowy potencjał kamieni, żwiru i piasku. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Współpracuje z Galerią CKiS "Wieża Ciśnień'' w Koninie (od 2013 roku jest kuratorem festiwalu "RESTYTUCJE'') współtworzy "TRANSmutacje. Festiwal Korespondencji Sztuk''. Prowadzi (z T. Misiakiem) niezależne wydawnictwo płytowe "Antenna Non Grata''.
Michał Pawełek - urodził się w 1978 roku w Krakowie. Ukończył studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fortepianu prof. S.Wojtasa (2002) oraz w klasie kompozycji prof. M.Stachowskiego (2003). Studiował także kompozycję, muzykę komputerową oraz fizykę dźwięku w Central Washington University (2002). Obecnie jest adiunktem w Akademii Muzycznej w Krakowie, pracuje także w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. W.Żeleńskiego w Krakowie. Jako pianista brał udział w prawykonaniach utworów wielu polskich kompozytorów. Jest twórcą utworów akustycznych oraz elektronicznych, włączając w to przetwarzanie elektroniczne dźwięków instrumentalnych w czasie rzeczywistym. Zajmuje się również realizacją nagrań.
Strona TALLI AMAR: https://www.taliaamar.com/bio/
Udogodnienia: pętla indukcyjna;
Osoby ze szczególnymi potrzebami, proszone są o wcześniejsze zgłoszenie chęci udziału w wydarzeniu oraz kontakt na adres mailowy: anna.piotrowska@nck.org.pl lub sekretariat@nck.org.pl, a także bezpośrednio w siedzibie organizatora (ul. Korzenna 33/35, Gdańsk) od pon. do pt., w godz. 9:00-14:00 lub pod numerem telefonu 58 326 10 10