stat
Impreza już się odbyła
Obrazy rzeczywistości

Krzysztof Bartnik | Piotr Korol | Adam Skóra | Sławomir Toman | Tomasz Zawadzki

Wystawa jest rodzajem spojrzenia na różnorodne aspekty związane z formułą obrazu począwszy od prób bezpośredniego zapisu dotyczącego samego aktu powstawania dzieła, po aluzyjno-ironiczne interpretacje otaczającej nas rzeczywistości.

W wystawie swoje prace prezentuje pięciu artystów związanych z Zakładem Malarstwa II w Instytucie Sztuk Pięknych Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie: Krzysztof Bartnik, Piotr Korol, Adam Skóra, Sławomir Toman i Tomasz Zawadzki. Mam nadzieję, że nasza propozycja posłuży nie tylko jako źródło estetycznych doznań, ale skłoni także do szerszej refleksji dotyczącej rozumienia i interpretacji obrazu.

Tomasz Zawadzki

Krzysztof Bartnik

Urodzony w 1964 roku. Studia na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Przewód kwalifikacyjny I i II stopnia w dziedzinie sztuk plastycznych (dyscyplina malarstwo) w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Od 1989 roku pracuje w Uniwersytecie Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie. Obecnie na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Zakładzie Malarstwa II Instytutu Sztuk Pięknych Wydziału Artystycznego. Swoją twórczość prezentował na kilkudziesięciu wystawach indywidualnych i prezentacjach zbiorowych. Uczestniczył w wielu plenerach i sympozjach artystycznych w kraju i za granicą. Był kuratorem szeregu wystaw w lubelskim środowisku artystycznym.

Piotr Korol

Urodził się w 1975 r. w Lublinie. W 2001 r. uzyskał dyplom z malarstwa na Wydziale Artystycznym UMCS. Autor wystaw indywidualnych, m.in.: Obrazy obrazu w Galerii XX1 w Warszawie (2015), Pochwała grawitacji. Logika kodu w BWA Galerii Sanockiej w Sanoku (2013), Obrazy grawitacyjne w Galerii Otwarta Pracownia w Krakowie (2012), Proces - Przestrzeń - Rytm w Galerii KONT w Lublinie (2010). Uczestniczył w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych. Mieszka i pracuje w Lublinie.

Adam Skóra

urodził się w 1964 roku w Puławach. Studiował w Instytucie Wychowania Artystycznego UMCS w Lublinie. Jest adiunktem w Zakładzie Malarstwa II na Wydziale Artystycznym UMCS w Lublinie. Uprawia malarstwo, rysunek, instalację oraz inne sztuki wyzwolone. W twórczości plastycznej posługuje się językiem geometrii. Jest autorem licznych wystaw indywidualnych i uczestnikiem wielu wystaw zbiorowych w Polsce i zagranicą.

Tomasz Zawadzki

ur. 1956 ukończył Wydział Malarstwa Grafiki i Rzeźby PWSSP we Wrocławiu (obecnie Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta). Pracuje jako profesor zwyczajny w Instytucie Sztuk Pięknych UMCS w Lublinie, kierując Zakładem Malarstwa. Od końca lat 80. ubiegłego wieku współpracuje z BWA w Lublinie (obecnie Galeria Labirynt). W pracy artystycznej zajmuję się malarstwem, rysunkiem i fotografią. Jest autorem kilkudziesięciu wystaw indywidualnych, brał też udział w ponad 180 wystawach zbiorowych. Jego prace znajdują się w kolekcjach instytucjonalnych w kraju i za granicą m.in.: Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Sztuki Współczesnej w Radomiu, Muzeum Lubelskim, Galerii 72 w Chełmie, Centrum Sztuki Studio w Warszawie, Galerii Labirynt w Lublinie, Lubelskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych, Fundacji Sztuki Współczesnej In Situ w Sokołowsku, Gutenberg Museum Mainz w Niemczech, Museum Modern Art Hunfeld w Niemczech.

Sławomir Toman

Malarz, dydaktyk, kurator wystaw. Absolwent Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz w Ecole Regionale des Beaux- -Arts w Rennes we Francji. Nominowany do Paszportu Polityki (2003). Stypendysta Ministerstwa Kultury RP (2002) oraz Ministerstwa Spraw Zagranicznych Francji (1995). Laureat nagrody magazynu o sztuce Arteon (2001). Autor ponad 20 wystaw indywidualnych i uczestnik blisko 100 wystaw zbiorowych. Jego prace znajdują się w wielu kolekcjach publicznych i prywatnych. Zajmuje się przede wszystkim malarstwem. Na płótnach Tomana odnajdziemy bohaterów kultury popularnej. Plastikowe gadżety wytwarzane przemysłowo, poddane malarskiej interpretacji oraz wyizolowaniu z pierwotnego kontekstu, stają się nośnikami krytyki współczesnego społeczeństwa. Pojedyncze obrazy autor zestawia ze sobą tworząc nowe znaczenia i narracje.