16 marca w IKM zobaczymy spektakl "Lista uchybień" - opowieść o wyzwaniach pracy w instytucjach kultury, zabierają głos w toczącej się dyskusji na temat kultury jako środowiska pracy. Wydarzeniu towarzyszą warsztaty przeznaczone dla osób pracujących w kulturze, które odbędą się 15 i 16 marca. Poruszą tematy empatii dla siebie i innych (prowadzenie: Aleksandra Jach), projektowego myślenia o tańcu w kontekście dance marketingu (prowadzenie: Natalia Gorzelańczyk).
Od empatii dla siebie do empatii dla innych. Prowadzenie: Aleksandra Jach.
Warsztat jest poświęcony empatii. Osoby uczestniczące poznają warunki, które są konieczne do tego, żeby przyjmować lub oferować empatię. Zaczniemy od krótkiego wstępu dotyczącego naszego układu nerwowego i naszych możliwości oraz ograniczeń fizjologicznych oraz ewolucyjnych. Poznamy koncepcję stref regulacji (Daniel J. Siegel) i poćwiczymy w jaki sposób możemy odczuwać i nazywać pojawiające się w nas stany emocjonalne. Wykorzystamy do tego różne sposoby oddychania oraz samo-obserwację. Następnie poznamy podstawy Porozumienia bez przemocy, które bazuje na regulacji systemu nerwowego. Celem tego sposobu komunikacji jest nawiązanie kontaktu z drugą osobą w taki sposób, żeby uspokoić układ nerwowy, a przez to zwiększyć szansę na usłyszenie się.
Aleksandra Jach, facylitatorka, trenerka, coach, kuratorka. Jako trenerka uczy grupy i zespoły efektywnej komunikacji, rozwiązywania konfliktów, grupowego podejmowania decyzji, klarowności w doborze ról oraz odpowiedzialności. Posiada certyfikaty: trenerki kręgów naprawczych i Action Learning, facylitatorki socjokracji. Jako facylitatorka prowadzi procesy krótko- (innowacje, podział ról i odpowiedzialności, szeroko pojęta komunikacja, np. dobry przepływ informacji w organizacji, czy przyjazna i efektywna informacja zwrotna, budowanie kultury odpowiedzialności, etc.) i długoterminowe (strategiczne). Pracuje z organizacjami pozarządowymi i instytucjami publicznymi oraz biznesem. Przez ponad dekadę pracowała jako kuratorka sztuki i bardzo dobrze zna kontekst pracy w polu kultury.