Teatr Dada von Bzdülöw
One
Spektakl rozpoczyna się od tańca, a taniec od interakcji ciał i obiektów. Ciała i obiekty z kolei - rozpoczynają się w cielesnym kolektywie. Wszystko to, funkcjonując w koniecznej wzajemnej relacji, napędza całą machinę rozwiązań, impulsów i kontekstów. Poszukiwania tancerzy koncentrują się wokół twórczej i destrukcyjnej mocy kolektywności oraz jej dynamik, a powstająca forma pozwala na grę, odkrywanie możliwości i granic tego kolektywu.
Twórcy eksplorują temat intymności. Odbywają podróż w głąb relacji międzyludzkich i nie-ludzkich, wychodząc od pytania: Czy jednostka może być wyemancypowana, uwolniona spod wszelkiego obcego wpływu? Budują poetycki dialog między jednostkowością a kolektywem. Eksplorują i eksponują taniec, który ma początek w interakcjach ciał, słów i obiektów. Paradoksalnie, im bardziej dążymy ku niezależności, tym mocniej wchodzimy w ścisłe relacje z innymi jednostkami i otoczeniem, bez których nie bylibyśmy w stanie skutecznie działać.
Koncept i realizacja: Katarzyna Kania, Katarzyna Ustowska, Piotr Stanek, Patryk Durski
Dramaturgia: Katarzyna Kania
Muzyka: Michał Drabczyk
Reżyseria świateł oraz projekt graficzny: Michał Kołodziej
Współpraca artystyczna: Katarzyna Chmielewska i Leszek Bzdyl
Obsada:
Katarzyna Ustowska, Piotr Stanek, Patryk Durski
Produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże, Gdańsk
przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska
One
Spektakl rozpoczyna się od tańca, a taniec od interakcji ciał i obiektów. Ciała i obiekty z kolei - rozpoczynają się w cielesnym kolektywie. Wszystko to, funkcjonując w koniecznej wzajemnej relacji, napędza całą machinę rozwiązań, impulsów i kontekstów. Poszukiwania tancerzy koncentrują się wokół twórczej i destrukcyjnej mocy kolektywności oraz jej dynamik, a powstająca forma pozwala na grę, odkrywanie możliwości i granic tego kolektywu.
Twórcy eksplorują temat intymności. Odbywają podróż w głąb relacji międzyludzkich i nie-ludzkich, wychodząc od pytania: Czy jednostka może być wyemancypowana, uwolniona spod wszelkiego obcego wpływu? Budują poetycki dialog między jednostkowością a kolektywem. Eksplorują i eksponują taniec, który ma początek w interakcjach ciał, słów i obiektów. Paradoksalnie, im bardziej dążymy ku niezależności, tym mocniej wchodzimy w ścisłe relacje z innymi jednostkami i otoczeniem, bez których nie bylibyśmy w stanie skutecznie działać.
Koncept i realizacja: Katarzyna Kania, Katarzyna Ustowska, Piotr Stanek, Patryk Durski
Dramaturgia: Katarzyna Kania
Muzyka: Michał Drabczyk
Reżyseria świateł oraz projekt graficzny: Michał Kołodziej
Współpraca artystyczna: Katarzyna Chmielewska i Leszek Bzdyl
Obsada:
Katarzyna Ustowska, Piotr Stanek, Patryk Durski
Produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże, Gdańsk
przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska