Heineken Open'er Festival to jeden z największych, najważniejszych i najlepszych festiwali muzycznych na świecie. Organizowany jest od 2002 roku. Jego pierwsza edycja odbyła się w Warszawie jako Open Air Festival. Potem organizator - agencja koncertowa Alter Art - przeniósł imprezę do Gdyni. W latach 2003-2005 festiwal odbywał się na Skwerze Kościuszki, od 2006 roku na terenie lotniska w Gdyni-Kosakowie.
folk / reggae / world - koncerty w Trójmieście
Wszystkie niezbędne informacje o Open'erze znajdziecie w naszym specjalnym
serwisie festiwalowym - Heineken Open'er Festival. Serwis codziennie będzie aktualizowany newsami, zdjęciami z imprezy, filmami wideo oraz naszymi rekomendacjami i relacjami.
MAIN STAGE
18:00 The Black tapes
20:00 The Wombats
22:00 The Strokes
00:00 M.I.A.
02:00 Deadmau5
TENT STAGE
17:00 Neony
19:00 These New Puritans
21:00 James Blake
23:00 Hurts
01:00 Chromeo
WORLD STAGE
20:30 Sedativa feat David Portasz
22:30 Janusz Popławski Trio
00:30 Vavamuffin
YOUNG TALENTS STAGE
16:30 Revolvers
17:30 Peter J. Birch
18:30 Wilson Square
19:30 Fonovel
BURN BEAT STAGE
17:00 Eltron John
19:30 Envee
22:30 Buenos Bros
01:00 Catz'n Dogz
ALTER SPACE
16:30 Generacja Open'era/Fight for Your Right Revisited
17:30 Karolina Cicha
18:30 Full Metal Village
20:30 Spięty
22:30 Wojtek Mazolewski Quintet
00:30 Future Shorts
02:00 Baaba Kulka
FASHION'ER
20:00 Nanukko
20:30 Domi Grzybek
21:00 S.T.A.M.P.S.
21:30 Hyakinth
22:00 Mamapiki
22:30 Ola Wawak
23:00 Misbhv
23:30 Bartosz Malewicz
00:00 Anna Dud.Zin.Ska
MAIN STAGE
THE BLACK TAPES
Warszawski rock'n'roll to oni. Mają na koncie dwa studyjne albumy, choć łączny czas nagrań zgromadzonych na tych płytach nie przekroczył godziny. Grają szybko, energetycznie i do przodu. Swoją debiutancką płytę "The Black Tapes" nagrywali w Szwecji, ale to nie był główny powód, dla którego na albumie znalazła się rewelacyjna wersja "Sleeping In My Car" z repertuaru Roxette. Pod koniec ubiegłego roku The Black Tapes nakładem Anteny Krzyku wydali swój drugi album - "Shipwreck" i to z tym materiałem pojawią się na festiwalu Open'er.
THE WOMBATS
The Wombats to trio z Liverpoolu grające przede wszystkim indie rock. W skład zespołu wchodzą: wokalista Matthew Murphy, gitarzysta Tord Overland-Knudsen i perkusista Dan Haggis. Ich debiutancki album z 2007 roku "Guide To Love, Loss And Desperation" osiągnął ponad trzysta tysięcy sprzedanych egzemplarzy i pokrył się platyną, a zawierający się na nim utwór "Let's Dance To Joy Division" otrzymał nagrodę NME w 2008 roku w kategorii Best Dancefloor Filler. Dwuletnia trasa koncertowa zgromadziła ponad milionową publiczność, a zespół był pierwszą grupą bez kontraktu, która wyprzedała bilety na koncert w Carling Acadamy Liverpool.
Trzynaście utworów znajdujących się na debiutanckim krążku wzbudziło spore zainteresowanie po obu stronach oceanu - i to zarówno wśród słuchaczy, jak i w oczach krytyki. Artyści znani są ze swojej dużej aktywności koncertowej. Nie ograniczają się jedynie do Wielkiej Brytanii, zawędrowali do bardziej egzotycznych miejsc
We wrześniu 2010 roku zespół ogłosił, że są blisko zakończenia zbierania materiału na swój drugi album. Powstał on we współpracy z Richem Costeyem (Muse, Interpol, Franz Ferdinand), Jacknifem Lee (U2, Snow Patrol, REM) oraz Erickiem Valentine (Queens of the Stone Age). Premiera płyty przewidziana jest na 11 kwietnia bieżącego roku. Znane są już single z nowej płyty "Tokyo (Vampires & Wolves)" i "Jump into The Fog" oraz "Anti-D".
THE STROKES
Kiedy w 2002 roku na polskiej scenie festiwalowej debiutował Open'er, ten zespół grał już jako główna gwiazda połowy europejskich imprez i choć w 2001 roku mieli na koncie zaledwie jeden, 36-minutowy album, na lata ustawili scenę muzyczną. To od ich debiutanckiego albumu rozpoczęła się Nowa Rockowa Rewolucja. "Is This It" to kamień milowy współczesnego rocka. W ciągu dziesięciu lat od wydania płyty nie było podsumowania muzycznego, które nie uwzględniałoby tej płyty. Wszyscy recenzenci zgodnie orzekli - geniusze, a oceny 10/10 były właściwie tylko dodatkiem do pochwał jakie spływały na tych pięciu ledwie dwudziestoletnich chłopaków. The Strokes to także ikona nowojorskiej sceny. Po "Is This It" nie tylko na nowo zaufano muzyce gitarowej, ale także zaczęto poszukiwać kolejnych zespołów hałasujących gdzieś w klubach dolnego Manhattanu czy Brooklynu dokopując się do kolejnych grup i nowych gatunków. W 2003 roku The Strokes powrócili bardzo udaną kontynuacją "Is This It" - "Room On Fire". Na kolejną płytę trzeba było czekać trzy lata. "First Impressions Of Earth" bardziej rockowa od poprzedniczek, przyniosła im pierwszy w historii szczyt listy sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Po trasie koncertowej promującej album zespół zdecydował się zawiesić działalność na czas nieokreślony. Muzycy skupili się na pobocznych projektach, a także na życiu rodzinnym. Do ponownego spotkania zespołu doszło w 2010 roku. The Strokes zagrali wtedy serię koncertów oraz weszli do studia, by nagrać pierwszy od pięciu lat album. "Angles" ukazał się w marcu tego roku i stał się ciekawym połączeniem brzmienia wypracowanego przy okazji debiutu z nowymi fascynacjami The Strokes - elektroniką oraz reggae. The Strokes zawsze grali fantastyczne koncerty, a jeśli wierzyć zapewnieniom o świetnej atmosferze panującej w zespole, możemy być spokojni o ich pierwszy polski koncert.
M.I.A.
M.I.A. jest artystką uwielbianą przez świat za swoją wyjątkową muzykę, buntowniczą postawę i kulturowym mix, którego jest ikoną. W 2008 dostała nominację do Oscara za piosenkę z filmu "Slumdog Millionaire", a jej występ na gali Grammy - w zaawansowanej ciąży - wywołał istną sensację. Za najnowszy materiał artystki, album "Maya" z 2010 roku, odpowiadają ponownie Diplo i Switch, ale również Rusko i Blaqstarr. W grudniu 2010 NME uznało odpowiednio "XXXO" i "Born Free" numerem 2 i 11 najlepszych utworów roku. Płyta ukazała się na wielu listach najlepszych albumów roku. Tak nowoczesnej i radykalnej w przekazie "world music" nigdy wcześniej nie było. Jeden z dziennikarzy opisując jej albumy stwierdził, że słuchanie M.I.A. jest jak oglądanie 400 kanałów informacyjnych na raz.
M.I.A. tak naprawdę nazywa się Mathangi "Maya" Arulpragasam. Korzenie artystki tkwią na Sri Lance. Jej ojciec był czynnie zaangażowany w ruch Tamilskich Tygrysów, a pozostawiona przez niego rodzina musiała radzić sobie dzieląc los emigrantów w Londynie. Początkowo M.I.A. interesowała się grafiką, artystka skończyła renomowany Central Saint Martins College Of Art and Design, a charakterystyczny wielobarwny, kolażowy styl towarzyszy teraz jej teledyskom. Prace artystki zostały zauważone przez zespół Elastica. Podczas amerykańskiej trasy zespołu Maya zainteresowała się tworzeniem muzyki. Podobno pierwszych wskazówek udzielała jej sama Peaches.
M.I.A. natychmiast zwróciła uwagę wytwórni XL, mającej w swoim katalogu płyty takich gwiazd jak Basement Jaxx, Dizzee Rascal, czy The Prodigy. W 2005 roku premierę miał jej debiutancki album pt. "Arular", zdobywając pochlebne opinie dotyczące niezwykle wyrazistego materiału. Teksty poruszające niełatwe tematy, takie jak bieda, przynależność narodowa, emigracja, wojny, stosunki społeczne, rewolucja, terroryzm i polityka, wyśpiewywane charakterystycznym wysokim głosem na tle niezwykłej muzyki, łączącej elementy etniczne z hiphopem, grimem, dancehallem i elektro, zrobiły olbrzymie wrażenie na słuchaczach. W 2007 roku M.I.A powtórzyła swój sukces niezwykle wyrazistym albumem "Kala", który dorobił się w USA statusu Złotej Płyty, a na świecie kupiło go 1,5 miliona osób. Twórczość M.I.A. w pełni można docenić jedynie podczas koncertów, kiedy energia zawarta w utworach dosłownie eksploduje na scenie.
DEADMAU5
Kariera Deadmau5a to jedna z najszybszych w historii muzyki klubowej. W ciągu zaledwie kilku lat stał się absolutną mega-gwiazdą, jednym z najbardziej poważanych producentów muzyki tanecznej. Równie wielką uwagę co do muzyki, kanadyjski producent przykłada do oprawy wizualnej swoich występów - w chwili obecnej jest to najlepszy i najbardziej spektakularny projekt koncertowy z kręgów muzyki tanecznej.
Jego pierwsze produkcje od razu zyskały fanów wśród najbardziej wpływowych didżejów, takich jak: Sasha, Tiesto, Carl Cox, Eric Prydz i Laurent Garnier. Essential Mix nagrany dla Radio 1 zalicza się do najpopularniejszych w historii tej audycji, a debiutancki album Deadmau5a pt. "Random Album Title" szybko stał się jednym z najlepiej sprzedających się wydawnictw Ministry Of Sound. Kolejny album "For Lack of a Better Name" potwierdził potencjał Kanadyjczyka i przyniósł hit "Ghosts N Stuff". Pod koniec 2010 pojawiło się też wydawnictwo "4x4=12".
Joel Zimmerman notorycznie nagradzany jest wszystkimi możliwymi nagrodami muzyki elektronicznej, a to za sprawą niezwykłego panowania tego młodego producenta nad technologią. Dynamicznie i przejrzyście wyprodukowane utwory, charakterystyczna melodyka, sprawiają że styl kanadyjskiego producenta jest nie do podrobienia, dlatego teraz szlifuje on głównie oprawę wizualną swoich występów przy zastosowaniu wszelkich dostępnych technologii.
TENT STAGE
NEONY
"Niewolnicy Weekendu" (to tytuł debiutanckiej płyty zespołu Neony) lipcowy weekend spędzą w Gdyni na Open'er Festiwal. Być może popatrzą na starszych kolegów z zagranicy, którzy stali się dla nich inspiracją (Pulp, The Strokes), ale przede wszystkim zaprezentują materiał z wydanego kilka tygodni temu albumu. Nawet podrasowane studyjne brzmienie nie jest w stanie okiełznać ich muzycznej energii, dzięki której wygrali konkurs młodych zespołów w Jarocinie.
THESE NEW PURITANS
Zamiast ukrywać, odkrywajmy to co najlepsze w ich muzyce - niesamowitą atmosferę stworzoną dzięki elektronicznej pulsacji, art-rockowej głębi i post-punkowej energii. Tym, co dzieje się na obu albumach TNP można by obdzielić co najmniej kilka składów. Ale żaden z nich nie ma takiego wokalisty i kompozytora, jakim jest Jack Barnett. Jeśli dorzucimy do tego odpowiadającego za perkusję i bębny jego brata bliźniaka - Georga, oraz Thomasa Heina i jedyną w zespole kobietę Sophie Sleigh-Johnson, którzy bawią się całą elektroniką, loopując i samplując na potęgę, dostajemy zespół, który można określić jednym słowem - futurystyczny.
Debiutancki album These New Puritans ukazał się na początku 2008 roku nakładem legendarnej wytwórni Domino. Prócz muzyki uwagę zwracały teksty, w których niezwykle ważne były symbole i numerologia. Portal pitchfork.com napisał o tej płycie, że "remiksuje się sama podczas słuchania".
Dokładnie dwa lata po premierze debiutu na rynku pojawił się album "Hidden". Zawierał muzykę, którą zespół określił jako "spotkanie dancehallu ze Stevem Reichem". Jeszcze więcej "połamanych rytmów", jeszcze lepsza produkcja i jeszcze więcej fanów.
JAMES BLAKE
Najlepsza płyta 2011? Wielu już teraz uważa, że jest nią debiutancki album Jamesa Blake'a. Ten 22- letni londyńczyk zwrócił się na siebie uwagę w 2010 wydając trzy EPki, z których każda pokazała inne oblicze jego muzyki. Cały udany rok przypieczętował genialnym coverem z repertuaru Feist - "Limit To Your Love" . Utwór nie spełniający warunków klasycznego przeboju radiowego, pojawił się na playlistach stacji radiowych i uplasował się wysoko na europejskich listach sprzedaży. W dorocznym sondażu BBC na najbardziej obiecujących artystów kolejnego roku, muzyk i producent zajął drugie miejsce. Popularność Blake'a i medialna wrzawa wytworzona przez oczekiwanie na debiut bardzo kontrastowała ze skromną naturą artysty i tworzoną przez niego muzyką. Wyciszone, akustyczne brzmienie połączone z delikatną pulsacją basu i oszczędną elektroniką doczekało się nawet swojej nazwy - post-dubstep. Choć na muzyce się nie kończy, bo najważniejszy w wypadku Blake'a pozostaje soulowy wokal stawiający artystę w szeregu tuż obok Jamiego Lidella.
HURTS
Hurts to niezwykle ostatnio popularny manchesterski duet spod znaku electropop, w którego skład wchodzą Theo Hutchcraft i Adam Anderson. Mimo krótkiej kariery szybko zwrócili uwagę branży muzycznej, trafiając na czwarte miejsce prestiżowego zestawienia BBC Sound of 2010. Przewidywania specjalistów sprawdziły się - ich debiutancka płyta pokryła się złotem m.in. na Wyspach Brytyjskich i w Polsce, a singiel "Wonderful Life" szybko zdobył czołówki list przebojów w całej Europie. Hurts cieszą się tak dużą popularnością, że bez problemów wyprzedają kolejne koncerty, włączając w to 3 obecnie grane w Polsce.
Grupie udało się połączyć wpływy muzyki lat 80-tych i nowoczesny pop w sposób, jaki udaje się tylko niewielu wykonawcom, dzięki czemu muzyka brzmi świeżo i przebojowo. Dużą rolę odgrywa też wyrazisty i dopracowany wizerunek duetu. Okładki, teledyski i wygląd samych muzyków, to spójna koncepcja stylistyczna i kolorystyczna. Dzięki temu wpisują się w muzyczną tradycję kultowych formacji brytyjskich święcących tryumfy w latach osiemdziesiątych. Jako potwierdzenie pozycji Hurts na płycie pojawiła się też inna ikona popu - Kylie Minogue, którą usłyszeć można w utworze "Devotion".
Warto zwrócić uwagę na ogromną popularność tych debiutantów w naszym kraju i emocje, jakie album "Happiness" wywołuje wśród rodzimej publiczności. Świadczą o tym wyprzedane koncerty w Krakowie, Warszawie i Gdańsku, drugie miejsce na liście najlepiej sprzedających się płyt oraz niezwykle szybko osiągnięty złoty status albumu. Na czym polega fenomen brytyjskiego duetu? Dlaczego ich muzyka porusza Polaków? Tego już wkrótce dowie się także nasza publiczność festiwalowa.
CHROMEO
Twierdzą, że są pierwszą w historii udaną kooperacją żydowsko-arabską. I nawet, jeśli w tych słowach jest odrobina przesady, dobrze wiedzieć, że muzyka po raz kolejny załagodziła obyczaje. Może dla pełnego sukcesu tej muzycznej znajomości potrzebny był neutralny grunt? Stał się nim kanadyjski Montreal, gdzie dwóch kolegów z liceum, David Macklovitch (Dave 1) i Patric Gemayel (P-Thugg) w roku 2004 założyli Chromeo.
Wybór kariery muzycznej był oczywisty. Pomijając fakt istnienia szkolnych zespołów w których wspólnie grali, wypada wspomnieć o tym, że młodszy brat Mackovitcha to niejaki A-Trak, a sam Dave 1 stał za ladą w sklepie muzycznym z Tigą i nagrywał dla jego wytwórni Turbo.
Pierwsze produkcje Chromeo oscylowały wokół hip hopu, ale dosyć szybko zespół uzyskał brzmienie, z którym kojarzony jest do dziś - electrofunk z dodatkami. Na debiutanckim albumie "She's In Control" takim dodatkiem było Italo-disco, na przełomowym dla ich kariery "Fancy Footwork" elektronika zorientowana na dokonania wytwórni DFA. Najważniejsze, że Chromeo nie zapomnieli, że kluczowy w takiej muzyce jest groove.
WORLD STAGE
SEDATIVA FEAT. DAWID PORTASZ
Ich koncertem na festiwalu Open'er chcemy uczcić pojawienie się w sklepach debiutanckiej płyty Sedativy, na którą czekaliśmy ponad 10 lat. Ten warszawski projekt reggae'owo-dubowy przez dekadę istnienia ewoluował od duetu do dużego koncertowego składu, z którym współpracowali m.in. Pablopavo i producenci Activator & Smok. Także brzmienie Sedativy zyskiwało na przestrzeni lat nowego kolorytu za sprawą elementów jazzu, rocka i muzyki arabskiej. Na wydanym w kwietniu albumie "I", Sedativie towarzyszy wokalista Dawid Portasz, znany z Jafia Namuel, a na żywo gościnnie towarzyszy im Paulina Przybysz (Sistars, Pinnawela).
JANUSZ PRUSINOWSKI TRIO
Tegoroczni laureaci najważniejszej folkowej nagrody w Polsce - Folkowego Fonogramu Roku - za album "Serce". To zespół, który kontynuuje tradycje wiejskiej muzyki z regionów Mazowsza, Lubelszczyzny i Radomskiego, a jednocześnie w improwizacji odnajduje nowy język, dzięki któremu polski Mazurek brzmi wręcz awangardowo. Zespół równie często można zobaczyć w Nowym Jorku u boku Michała Urbaniaka, co na małej imprezie z wiejską kapelą.
VAVAMUFFIN
Nie mamy w Polsce zbyt wielu gwiazd sceny Reggae/Raga/Dancehall, dlatego każdej płyty chłopaków z Vavamuffin wypatrujemy z utęsknieniem. Na szczęście ta warszawska załoga albumy wydaje dosyć regularnie i co ważniejsze, Vavamuffin zawsze trzymają wysoki poziom produkcji i nawijki, o czym przekonaliśmy się w ubiegłym roku po premierze ich trzeciego studyjnego wydawnictwa - "Mo' Better Rootz".
YOUNG TALENTS STAGE
REVOLVERS
Revlovers został założony przez członków łódzkich zespołów: Vixo i Cutcat. Wkrótce do zespołu dołączyła Basia Szafarz i w takim składzie rozpoczęła się twórcza działalność we własnym studiu nagraniowym. Sesje zaowocowały internetowym wydawnictwem "Heart The Universe" , które niekiedy brzmi tak, jakby Bat For Lashes nagrała płytę z grupą Interpol.
PETER J. BIRCH
Naprawdę nazywa się Piotr Jan Brzeziński. Dotychczas dał raptem kilkanaście koncertów, ale już zdążył wystąpić u boku czołówki polskiej sceny niezależnej. Wydanie EP "In my Island" rozpoczęło nowy rozdział w karierze nastolatka, który w maju tego studia wszedł do studia, by zarejestrować dłuższy materiał.
WILSON SQUARE
Nie prowadzimy statystyki, ilu członków danego zespołu ma dyplom szkoły muzycznej, ale akurat Wilson Square taką statystykę by zawyżali - 100%. "Ghost Behind The Curtain" to tytuł debiutu tej warszawskiej formacji i jednocześnie album, na którym w nawias wzięto dokonania rockowej sceny lat 70-tych. Chwytliwe i porządnie zagrane.
FONOVEL
Fonovel elektryzuje publiczność dynamicznymi kompozycjami, odnoszącymi się do analogowego brzmienia lat 70 - tych i 80 -tych. Muzyka zespołu łączy w sobie elementy elektro-punk-rocka. Energetyzująca rytmika, melodyjne rify i rozwibrowane syntezatory - to koncertowe brzmienie Fonovel. Skład tworzą: Radek Bolewski (vocal, bębny), Paweł Cieślak (minimoog), Dominik Figiel (gitara). Ich płyta "Good Vibe" ukazała się w marcu tego roku.
BURN BEAT STAGE
ELTRON JOHN
Najcięższe izotopy soulfull disco zlewają się w nim ze space funkiem, boogie, elektrosoulem, podwodnym housem, balearic i dubem, dając efekt oddziałujący na zmysły w stopniu porównywalnym z trzema kreskami najczystszego kolumbijskiego koksu.
ENVEE
Envee to jeden z najbardziej znanych i cenionych polskich producentów. Muzyk, dj, współzałożyciel legendarnego kolektywu dj'skiego Niewinni Czarodzieje. Jego nagrania, remixy I działalność twórcza zostały docenione przez polskich Artystów oraz zagraniczne wytwórnie płytowe (m.in. Compost Records, Sonar Kollectiv, Playground).
BUENOS BROS
Bracia: jeden - DJ klubowy, drugi - audio czarodziej. Zwrot w ich karierze nastapił, gdy w 2008 wygrali konkurs na remix MAKRO Nosowskiej. Po dwóch latach ponownie nawiązali współpracę z Nosowska oraz jej zespołem Hey, co zaowocowało wydaniem albumu Re-Murped! Obecnie zajmuja sie
m.in. oprawą muzyczna do pokazów mody duetu Paprocki&Brzozowski, ale najbardziej skupieni sa na tworzeniu własnej muzyki.
CATZ'N'DOGZ
Zespół didżejów oraz rezydentów założony w Szczecinie. W skład zespołu wchodzą Wojtek Tarańczuk i Grzegorz Demianczuk. Artyści znani są również pod ksywką: 3 Channels. Ich preferowany gatunek to tak zwana nowoczesna mieszanka muzyki tanecznej.
ALTER SPACE
Generacja Open'era
Film zrealizowany przez absolwentów Łódzkiej Szkoły Filmowej. Portret wykonawców, którzy wychowani w podobnym klimacie muzycznym i słuchający tych samych wykonawców, mogą śmiało nazwać siebie Generacją Open'er. Swoimi przemyśleniami dzielą się m. in. zespoły Muchy, Łąki Łan, Paula i Karol, Popkultura.
Fight For Your Right Revisited
Dalszy ciąg jednego z najbardziej znanych teledysków Beastie Boys - "(You Gotta) Fight For Your Right (To Party!)". 30 minut, których nie zapomnicie. Humor właściwy wyłącznie temu nowojorskiemu zespołowi.
Karolina Cicha
Niech nie zwiedzie was nazwisko i kobieca delikatność Karoliny. Jej żywiołowość i charyzma sprawiają, że Karolina Cicha stała się jedną z najciekawszych debiutantek na scenie alternatywno-rockowej. Na swoim pierwszym autorskim albumie "Do Ludożerców" zinterpretowała najważniejsze wiersze Tadeusza Różewicza, a na wydanej przez Muzeum Powstania Warszawskiego płycie "Gajcy" śpiewała wiersze tego wojennego poety.
Full Metal Village
W 2010 w konkursie Nos Chopina na Festiwalu Planete Doc Review laureatem nagrody dla "Najlepszego filmu o tematyce muzycznej" został film "Full metalowa wiocha" Sung-Hyung Cho opowiadający o jednym z największych na świecie festiwali muzyki heavy metalowej w niemieckim Wacken.
Wacken to mała miejscowość w północnych Niemczech. Jej mieszkańcy utrzymują się głównie z rolnictwa i nie zapisali się niczym szczególnym w historii świata. Nieco senną atmosferę miejscowości burzy tylko jeden fakt - od 1990 w Wacken odbywa się jeden z największych festiwali metalowych na świecie. Rokrocznie, z reguły na początku sierpnia, przybywa tu przeszło 60 tysięcy wielbicieli heavy metalu. Ale film Cho Sung-hyung nie jest relacją z tej imprezy (choć w finale pojawią się kadry z jednej z jej ostatnich edycji). To raczej próba przyjrzenia się temu, jak Wacken wygląda na co dzień, zanim zabrzmią mocne, gitarowe akordy.
Spięty
Hubert "Spięty" Dobaczewski zyskał rozgłos jako wokalista i gitarzysta Lao Che. W przerwie działalności macierzystego zespołu wydał solową płytę "Antyszanty". Chociaż utwory, które się na niej znalazły, były zainspirowane muzyką wilków morskich, jednocześnie traktowały tę konwencję ironicznie. Ostatnio, Spięty dał się także poznać jako autor muzyki do spektaklu "Być jak Kazimierz Deyna" - ironicznego "Polaków portretu własnego" autorstwa Radosława Paczochy.
Wojtek Mazolewski Quintet
Człowiek z największym ADHD na polskiej scenie jazzowej. Jeszcze nie wystygła ostatnia płyta Pink Freud, a ich lider wydał już kolejny album pod szyldem Wojciech Mazolewski Quintet. "Smells Like Tape Spirit" nie tylko tytułem nawiązuje do legendarnego utworu Nirvany, ale także punkową energią bijącą z tych nagrań. Poszukujący nowych wyzwań w alternatywnym jazzie Mazolewski zdecydował się nagrać "Smells Like Tape Spirit" techniką jaką rejestrowano płyty w latach 50-tych i 60-tych.
Future Shorts
Future Shorts wystąpi na Open'erze z dwoma najnowszymi programami prezentowanymi w ramach FS ONE. W zestawach "czerwcowym" i "lipcowym" wybranych spośród setek filmów krótkometrażowych z całego świata, znajdzie się mocna reprezentacja muzycznych klipów. Zobaczycie, jakimi obrazami zilustrowali swoje dźwięki Togny ("Big Day", reż. Emil Trier), Trentemoller ("Heartwork", reż. Nils Strüven), Peaches ("Show Stopper", reż. Caroline Sascha Cogez) oraz klasycy z REM ("Uberlin", reż. Sam Taylor Wood). Znajdzie się też perełka dla fanów animacji: historia syntetycznie wyhodowanego bohatera ("Bruce", reż. Tom Judd). Co ponadto? 14-latka, która marzy o karierze kulturystki ("Muscles", reż. Edward Housden), oferma na tropie skradzionych spodenek ("Scumbag, Pervert And The Girl Inbetween", reż. Bruce Hwang Chen), niewidoma dziewczynka przygarniająca tajemniczego gościa ("Rita", reż. Fabio Grassadonia, Antonio Piazza) oraz historia Aldy, która podróżuje w jednym pociągu z kochankiem... i swoim mężem ("Alfama" reż. Joan Viana).
Baaba Kulka
Iron Maiden nie zobaczymy ale usłyszymy na Open'er Festival 2011. Jest to możliwe dzięki absolutnie szalonemu projektowi Gaby Kulki i muzyków zespołu Baaba, którzy oddają hołd swojej młodzieńczej fascynacji heavy metalem. Na albumie "Baaba Kulka" są maidenowskie klasyki - "The Number Of The Beast" czy "Aces High" podane w zupełnie nowej formie. Koncertowo podobno lepsi niż oryginał.
FASHION'ER
Nenukko
Grupa, tworząca w duchu uniseksualnej prostoty i działająca według autorskiej zasady - bez nadinterpretacji, bez ograniczeń, z dala od konsumpcyjnego obłędu.
Domi Grzybek
Studiując modę, zdecydowała sie przełamywać zasady; tworzyć optymistyczne kolekcje, styl, przez który chciałaby wydobyć z nas dziecinadę, którą każdy z nas ma w sobie.
S.T.A.M.P.S.
Hyakinth
Jacek Kłosiński - kreator mody męskiej, specjalizujący się w druku na tkaninie. Tegoroczny zdobywca statuetki za kreatywność, przyznanej przez jeden z magazynów lifestyle'owych podczas polskiej edycji Fashion Week.
Mamapiki
Label streetwear'owy, dla którego inspiracją jest przestrzeń miejska i aktywność ludzi w mieście. Jest kolorowo, wygodnie, sportowo. Są przyjaciółmi, tworzą dla przyjaciół.
Bartosz Malewicz
Projektant nonkonformista, który porzuca ograniczenia dla swobodnego manifestu.
Ola Wawak
Z zamiłowania historyk sztuki, z zawodu dyplomowana projektantka i stylistka.
Misbhv
Uderza prostotą i autentycznością, oddaje sposób życia ludzi nieprzeciętnych i pewnych swojego stylu. Marka została zauważona przez francuski magazyn Shoes up i na targach mody streetwearowej Bright Show w Berlinie.
Anna Dud.zin.ska
Awangardowa marka, będąca formą eksperymentu. Łączy ze sobą różne style oraz materiały, które są najczęściej przeciwstawne (nowy a stary, błyszczący a matowy, itp.).