stat
Impreza już się odbyła
Aktualna edycja:
Opener Festiwal 2025

Wydarzenie w ramach

lut 2

niedziela, g. 19:00

Gdynia,
bilety 80 zł
Kup bilet
lip'25 2-5

środa - sobota

bilety 519 - 1089 zł
Kup bilet
Heineken Open'er Festival to jeden z największych, najważniejszych i najlepszych festiwali muzycznych na świecie. Organizowany jest od 2002 roku. Jego pierwsza edycja odbyła się w Warszawie jako Open Air Festival. Potem organizator - agencja koncertowa Alter Art - przeniósł imprezę do Gdyni. W latach 2003-2005 festiwal odbywał się na Skwerze Kościuszki, od 2006 roku na terenie lotniska w Gdyni-Kosakowie.

folk / reggae / world - koncerty w Trójmieście


Wszystkie niezbędne informacje o Open'erze znajdziecie w naszym specjalnym serwisie festiwalowym - Heineken Open'er Festival. Serwis codziennie będzie aktualizowany newsami, zdjęciami z imprezy, filmami wideo oraz naszymi rekomendacjami i relacjami.


MAIN STAGE
18:00 Pogodno
20:00 Brodka
22:00 Pulp
00:00 Foals

TENT STAGE
17:00 Twilite
19:00 D4D
21:00 British Sea Power
23:00 Cut Copy
01:00 Crystal Fighters

WORLD STAGE
20:30 Abraham INC.
22:30 Youssou N'Dour
00:30 PFK Kompany

YOUNG TALENTS STAGE
16:30 New New
17:30 The Phantoms
18:30 Bipolar Bears
19:30 Tres.B

BURN BEAT STAGE
17:00 Harper
19:30 Club Collab
22:30 Spox
01:00 Junkie Punks

ALTER SPACE
16:30 Generacja Open'era/Fight for Your Right Revisited
17:30 Contemporary Noise Sextet
18:30 All Tomorrow's Parties
20:30 Igor Boxx
22:30 Plazmatikon
00:30 Wideokracja
02:00 Ballady i Romanse

FASION'ER
20:00 Anna Dud.Zin.Ska
20:30 Mamapiki
21:00 Domi Grzybek
21:30 Ola Wawak
22:00 Nenukko
22:30 S.T.A.M.P.S.
23:00 Bartosz Malewicz
23:30 Hyakinth
00:00 Misbhv

MAIN STAGE

POGODNO
Pogodno to jeden z najlepszych koncertowych składów w Polsce, dlatego bez cienia wątpliwości oddajemy im we władanie piątkowy Main Stage. Ostatnia płyta zespołu - "Wasza Wspaniałość" - została nagrana z nowymi muzykami i była pierwszym od ponad pięciu lat zupełnie nowym materiałem Pogodna. Cechy charakterystyczne zespołu to dalej sporo absurdu w tekstach, zabawa słowem i rozbudowane rockowe aranże bez krzty patetyzmu.

BRODKA
Jej trzecia płyta "Granda" stała się sensacją ubiegłego roku, dokonując rzeczy w Polsce praktycznie niemożliwej. Brodka połączyła artystyczną wolność z komercyjnym sukcesem - płyta uzyskała status platynowej, a brak muzycznych kompromisów zaowocował kilka tygodni temu aż dziewięcioma nominacjami do Fryderyków. Doceniając jej upór w zmienianiu mainstreamu i jednocześnie zasłuchując się od miesięcy w "Grandzie" miło nam poinformować, że Brodka zagra na Main Stage festiwalu Open'er.

PULP
Dowodzona przez Jarvisa Cockera formacja Pulp to jeden z najważniejszych zespołów w historii muzyki Wysp Brytyjskich. W trakcie swojej ponad trzydziestoletniej kariery sprzedali dziesiątki milionów płyt, ich utwory takie jak "Common People" stały się dla wielu hymnami generacji, a dwukrotne występy w roli headlinera Glastonbury zapisały się jako najbardziej pamiętne momenty tego festiwalu.

Zespół już na początku kariery zaskakiwał swoim własnym stylem i wielowątkowością inspiracji. To zwróciło na nich uwagę legendarnego Johna Peela oraz, dzięki udziałowi w The Peel Sessions, także szerszej publiczności. W 1983 zespół zadebiutował wydawnictwem "It", następny album "Freaks" został wydany w roku 1987, ale popularność nadeszła dopiero z czwartym studyjnym albumem "His 'n' Hers" z 1994 roku. Płyta zaszła wysoko na UK Album Chart, otrzymała też nominacje do Mercury Music Prize. Sukces grupy nałożył się na falę popularności nowej brytyjskiej muzyki gitarowej nazwanej britpopem. Pulp szybko zostali wpisani na listę czołowych formacji tego nurtu wraz z takimi zespołami jak Oasis, Blur czy Suede.

Ważnym momentem kariery Pulp było wydanie singla "Common People", który w 1995 trafił na drugie miejsce brytyjskiej listy przebojów. Tekst poruszający temat statusu społecznego zdecydowanie wyróżniał się od klasycznych rockowych wątków miłosnych i pokazał Jarvisa Cockera i Pulp w innym świetle. Dobrą passę kontynuował album "Different Class", który nie dość że trafił na pierwsze miejsce UK Album Chart to zdobył także Merkury Music Prize i przyniósł kolejne przeboje grupy, w tym "Sorted for E's & Wizz" i "Disco 2000".

Sukces grupy oprócz sławy niósł za sobą także pułapki, od potyczek z brukowcami przez uzależnienia i zmiany składu. To wpłynęło też na klimat kolejnego wydawnictwa pt. "This Is Hardcore", mroczniejszego od poprzednich albumów pod względem warstwy lirycznej i muzycznej, ale nie wpłynęło na odbiór twórczości grupy - to kolejna płyta, która znalazła się na pierwszym miejscu listy sprzedaży. Ostatni album grupy zatytułowany "We Love Life" wyszedł w roku 2001, a w 2003 roku zespół zawiesił działalność. Członkowie grupy skupili się na swoich solowych projektach. a także na produkcji nagrań dla innych artystów.

Dzięki talentowi i charakterowi przez lata kariery Pulp wypracował sobie ważne miejsce na brytyjskiej scenie muzycznej jako zespół, który z dystansem do siebie i świata żongluje konwencjami, stylami i tematami, krytycznie oceniając otaczającą rzeczywistość. Coś, co w pierwszym momencie mogło wydawać się przystępną muzyką pop, tak naprawdę było przemyślaną i świetnie zbudowaną wielowymiarową konstrukcją. Dzięki temu grupa tworzyła coś innego niż wszyscy. Swoje motto Pulp zawarli na okładce "Different Class": "Prosimy, zrozumcie. Nie chcemy żadnych problemów. Chcemy tylko mieć prawo do bycia innymi. To wszystko."
Mimo kolejnych zespołów, które starały się bez sukcesu wypełnić lukę po Pulp, brytyjska publiczność (a wraz z nią fani na całym świecie) zawsze czekała na powrót grupy. Pod koniec 2010 roku Jarvis Cocker ogłosił tryumfalny powrót Pulp, a dziś my mamy przyjemność ogłosić ich występ na dziesiątej edycji Open'er Festival.

FOALS
O wyjątkowości brytyjskiej formacji Foals nie trzeba nikogo przekonywać, a zwłaszcza polskiej publiczności, która od dawna czeka na ich występ. Kto kiedykolwiek słuchał ich muzyki wie doskonale, że na tle brytyjskiej sceny muzycznej twórczość Foals wyróżnia się zdecydowanie. Własny, rozpoznawalny styl sprawia, że ich popularność stale rośnie. Dowód? W tym roku dostali aż 5 nominacji do muzycznych nagród NME.

Na brytyjskiej scenie muzycznej zespół zaistniał w 2007 roku. Wtedy to poznali Davida Siteka, założyciela TV On The Radio, a wynikiem tej współpracy był wydany rok później debiutancki album "Antidotes". Płyta została entuzjastycznie przyjęta między innymi dzięki takim utworom jak "Red Sox Pugie", "Two Steps, Twice" czy "Cassius". Wraz z wydaniem "Antidotes" Foals wyróżnili się z szeregu innych brytyjskich zespołów, stawiających na muzykę oscylująca pomiędzy rockiem, elektroniką i popem. Oczywistym rozwojem wydarzeń byłoby wydanie kolejnej płyty w takim samym klimacie. Stało się jednak inaczej - wydając w 2010 roku album "Total Life Forever" zespół ruszył w innym kierunku - młodzieńcza buńczuczność została zastąpiona bardziej klimatyczną, emocjonalną i melodyjną muzyką, która podkreślona została tekstami dotykającymi tematyki nieśmiertelności. To dowodzi, że zespół nadal się rozwija i poszukuje swojej formuły. A jeżeli ktoś nadal nie byłby przekonany do wartości ich muzyki, to może przekona go fakt, że wydawcą Foals jest legendarna, amerykańska wytwórnia Sub Pop Records, która odpowiada za sukces takich formacji, jak Nirvana czy Soundgarden.

TENT STAGE

TWILITE
"Quiet Giant" to tytuł drugiego studyjnego wydawnictwa duetu Twilite, potwierdzającego, że na polskiej scenie nie ma obecnie lepszego akustycznego zespołu. Paweł Milewski i Rafał Bawirsz zadebiutowali dwa lata temu albumem "Bits & Pieces" nagranym pod czujnym okiem braci Kapsa (Something Like Elvis). Płyta spotkała się z ciepłym przyjęciem i zaowocowała m.in. koncertami u boku The Whitest Boy Alive i Jose Gonzaleza. Już po pojawieniu się na rynku "Quiet Giant" Twilite zagrali przed ogłoszonymi także dziś na Open'er Festival The Twilight Singers.

D4D
Teraz D4D. W zasadzie od zawsze D4D nawet jako Dick4Dick. Zawsze z przodu i zawsze odważnie. Robimy to, co w danym momencie uważamy za najwłaściwsze na naszej muzycznej drodze. Jesteśmy bezkompromisowi.
Nowa płyta jest taneczna! Nowa płyta jest poważna! Nowa płyta jest najlepszą, jaką udało nam się do tej pory nagrać! Jest na niej 10 zupełnie różnych utworów, których esencją jest bezczelnosć "Silver Ballads", rozpasanie "Grey Album", uduchowienie "Summer Remains" i alchemia naszego nowego studia Dickie Dreams w Gdańsku.
Pracowaliśmy w składzie: Krystian Wołowski (aka Goodboy Khris), Tomek Ziętek (aka Baron Baye), Jacek Frąś i Michał Skrok (aka M.Bunio.S), i wsparliśmy się licznymi gośćmi. Dzięki temu precyzyjna elektronika spotyka się z wieloinstrumentalną orkiestracją, a zimne zgrzyty syntezatorów walczą z fortepianem Steinwaya.
Pragniemy, żeby nasza muzyka poruszała tłumy. Na koncercie dokręcimy śrubę do oporu i wyciśniemy z Was pot i łzy. To nie żart!
Niedawno ukazał się czwarty album formacji D4D. Zespół nagrał go we własnym, gdańskim studiu nagraniowym Dickie Dreams. Na płycie czeka nas sporo niespodzianek: w prawie każdym utworze pojawia się kobiecy głos, usłyszymy kilku znamienitych gości, piosenki łączą się ze sobą miniaturowymi skitami, użyto sampli ze starych polskich płyt winylowych, a całość trwa 40:40 min. Sami muzycy bez cienia wątpliwości przyznają, że jest to ich najdojrzalsze i najlepsze dzieło.

BRITISH SEA POWER
British Sea Power są nazywani brytyjską odpowiedzią na Arcade Fire, choć faktycznie na scenie muzycznej pojawili się trzy lata wcześniej niż Kanadyjczycy. Wbrew tytułowi słynnego utworu Fatboy Slima - they're from Brighton. Już na samym początku kariery wyrobili sobie opinię świetnego koncertowego zespołu. Potrafili kończyć występy wchodząc sobie "na barana" jednocześnie nie przestając grać na instrumentach. Scenografię dla ich szaleństwa stanowiły plastikowe figurki leśnych zwierząt i sosnowe gałązki. Nieco absurdalny sceniczny wizerunek nie przeszkodził im grać u boku m.in. Interpol czy Manic Street Preachers. W studiu British Sea Power także nie zachowują pełnej powagi, czego przykład dali nagrywając swoją trzecią płytę, pytając w tytule "Do You Like Rock Music?". Publiczność odpowiedziała twierdząco, a zespół zgarnął nominację do prestiżowej Mercury Music Prize. British Sea Power to zespół wierny swojej wytwórni - Rough Trade, a także obranej dekadę temu stylistyce - indie-rockowi z epickimi refrenami i ironicznym spojrzeniem na rzeczywistość.

CUT COPY
Cut Copy to czołowa formacja reprezentująca synthpop. Zadebiutowali w 2004 albumem "Bright Like Neon Love". Po sukcesie pierwszej płyty grupa z łatwością podjęła współpracę z Timem Goldsworthym z legendarnej wytwórni DFA, który wyprodukował drugi album Cut Copy "In Ghost Colours", który zdobył szczyty australijskich list przebojów, zaszedł stosunkowo wysoko na liście Billboardu i znalazł się w dziesiątce najlepszych albumów roku według magazynu Pitchfork. Z tego albumy pochodzą uwielbiane single "Light & Music" oraz "Feel The Love" i 'Hearts On Fire". Trzeci album Cut Copy "Zonoscope", został wydany po dołączeniu basisty Bena Browninga. W powiększonym składzie artyści stworzyli album będący eksperymentalnym połączeniem muzyki tanecznej, popu, punku, rocka oraz elektro, przez co nie można mu odmówić nowatorskiego brzmienia. Materiał zmiksował Ben Allen znany ze współpracy z Animal Collective, Deerhunter czy Gnarls Barkley. Pierwszy singiel z nowej płyty "Take me over" już zyskał rzeszę fanów na całym świecie.

CRYSTAL FIGHTERS
Muzyka Crystal Fighters jest jak paella. Intensywna w smaku, bogata w dodatki i sycąca. Na ich debiutanckim albumie "Star Of Love" folk spotyka się z bassową elektroniką, by za chwilę odpłynąć w klimaty balearic disco. Słowem, Hiszpanie z Crystal Fighters to zespół, który nie boi się eksperymentów. Tak było zresztą od początku, czyli od momentu pierwszych singli wydawanych przez paryską oficynę Kitsune Music. Nagrania "I Love London" i "Xtatic Truth" znalazły się na dwóch kolejnych częściach prestiżowych składanek "Kitsune Maison". Mimo dobrej współpracy zespół zdecydował się wydać długogrający debiut we własnej wytwórni - Zorkulo. Tuż po wydaniu płyty Crystal Fighters ruszyli w trasę razem z inną gwiazdą Open'era - grupą Foals, a swoimi nieprzewidywalnymi koncertami zapracowali na miano autorów jednych z najlepszych i najbardziej energetycznych show, jakie mogą dać zespoły elektroniczne.

WORLD STAGE

ABRAHAM INC.
Abraham Inc. to niezwykły projekt muzyczny będący wynikiem bezprecedensowej współpracy trzech wybitnych muzyków: Davida Krakauera, niedoścignionego wirtuoza gry na klarnecie i niekwestionowanego mistrza muzyki klezmerskiej; legendy funku Freda Wesleya, kompozytora, aranżera i puzonisty grup Jamesa Browna i George'a Clintona oraz nieszablonowej postaci młodego pokolenia - muzyka, fotografa, magika i pisarza o pseudonimie Socalled, który swoją wszechstronność potwierdził pojawiając się na kilkunastu płytach jako pianista, wokalista, aranżer, raper, tekściarz i producent. Efekt tej współpracy to unikalne połączenie korzennej muzyki żydowskiej, klasycznego funku i hiphopu. Ich debiutancki album pt. "Tweet Tweet" znalazł się na szczycie list dwóch gatunków muzycznych: Funk i Jidysz Music. Obecnie artyści szykują się do wydania swojej wspólnej płyty oraz tournée.

YOUSSOU N'DOUR
O ile ikoną muzyki afrykańskiej w latach 60-tych była Miriam Makeba, Manu Dibango w ciągu następnej dekady, a Mory Kante w latach 80-tych, to do Youssou N'Dour należy zdecydowanie koniec ubiegłego wieku i początek XXI. Znany piosenkarz, autor tekstów i kompozytor Youssou, przez lata zyskał międzynarodową sławę i fanów na całym świecie. The New York Times określił go mianem najwybitniejszego, współczesnego piosenkarza oraz światowego ambasadora Afryki Zachodniej. Jego twórczość to połączenie tradycyjnej muzyki Senegalu z eklektycznymi wpływami kubańskiej samby, hip-hopu, jazzu i soul. Sam muzyk znany jest z angażowania się w promocję senegalskiej muzyki i kultury na świecie, słynie też ze wspierania kampanii społecznych. Po wydaniu singli takich jak "Shaking the Tree"(z Peterem Gabrielem), "7 Seconds" czy "So Many Men" świat poznał muzyczną ekspresję i geopolityczne kampanie senegalskiego Papieża, jak zwykło się go określać. W 2005 roku album Youssou "Egipt" przyniósł mu nagrodę Grammy w kategorii Best Contemporary Album World Music. Współpracował z muzykami takimi jak Sting, Wyclef Jean, Paul Simon czy Bruce Springsteen. W zeszłym roku ukazał się album "Dakar-Kingston". Otwiera go utwór "Marley", co wskazuje, że album jest swoistym hołdem dla króla Jamajki i muzyki reggae, który ma wielki wpływ na twórczość Youssou. Na scenie Open'era Youssou zagra z ponad dwudziestoosobową grupą muzyków.

PFK KOMPANY
To projekt muzyczny, a jednocześnie obszerna grupa przyjaciół zainteresowanych hip-hopem oraz powiązanych z tą kulturą, skupiona głównie wokół działalności Paktofoniki. Z upływem czasu, PFK Kompany przeistoczyła się w skład koncertowy, składający się z zespołów Pokahontaz (Fokus, Rahim, DJ Bambus) i Ego (Śliwka, Sivy) wspieranych przez Sota.

YOUNG TALENTS STAGE

NEW NEW
New New to elektroniczna estetyka i różnorodność akustycznych brzmień, stawiająca się w zdecydowanej opozycji do przewidywalnego popu. Z drugiej strony, zespół nie zamyka się na to, co w popie najbardziej wartościowe, a czemu New New nadaje nową jakość.

THE PHANTOMS
Warszawscy The Phantoms łączą w swoim brzmieniu surową moc garażowego rokendrola, powab polskiego bigbitu i wstręt do prymitywnego popu. Będzie tak, jakby w Sali Kongresowej w '67 zagrali nie The Rolling Stones, a Sex Pistols.

BIPOLAR BEARS
Członkowie zespołu wywodzą się z kompletnie różnych nurtów, od jazzu po elektronikę. Dlatego przedstawiają się jako niedźwiedzie bipolarne, nieustannie podróżujące od jednego muzycznego bieguna do drugiego.

TRES B.
Chyba najbardziej międzynarodowy skład na polskiej scenie muzycznej. Trzy osoby w zespole, aż 5 narodowości i mnóstwo świetnego popu z wieloma alternatywnymi naleciałościami. Od kilku tygodni z Tres.B związany jest niejaki Fryderyk, przyznany grupie w kategorii 'debiut roku'. Co prawda nagrodzony album "The Other Hand" nie jest debiutem, ale czepiać się nie będziemy.

BURN BEAT STAGE

HARPER
Jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych DJ'ów w Polsce. Jego specjalnością jest piekielnie dynamiczna, funkowa i wgniatająca w ziemię fuzja breakbeatu, house'owej drmaturgii i rockowej energii (w szczytowym momencie macha grzywą). Z radością grywa również bardziej czarne dźwięki - balangowy hip hop, ragga dancehall oraz klasyczny funk.

CLUB COLLAB
Czołowi animatorzy warszawskiego ruchu disco.

SPOX
Mimo, że zakres jego produkcji zawiera zarówno klasyczne Hip-Hop'owe bity oparte na samplach, jak i gęsto nafaszerowane dogrywaną "z ręki" elektroniką, nowoczesne, "połamane" instrumentale, daje się w nich spokojnie wyczuć pewien wspólny muzyczny wątek. Brzmienie Spox'a charakteryzują solidne, mocne i układane indywidualnie dla każdego podkładu ścieżki perkusyjne oraz częste użycie analogowych syntezatorów, również w celu podkreślenia melodii z sampla.

JUNKIE PUNKS
Junkie Punks to pochodzący z Krakowa duet didżejski. Po raz pierwszy Pendzel i Yapa zagrali jako kolektyw w styczniu tego roku. Muzyka, jaką grają Junkie Punks, to szeroko pojęte electro i electropunk. Junkie Punks grają na żywo - ich sety nie są wcześniej przygotowywane. Dzięki temu dostosowują oni graną muzykę do klimatu imprezy i oczekiwań bawiących się na niej ludzi.

ALTER SPACE

Generacja Open'era, Fight for Your Right Revisited
Film zrealizowany przez absolwentów Łódzkiej Szkoły Filmowej. Portret wykonawców, którzy wychowani w podobnym klimacie muzycznym i słuchający tych samych wykonawców, mogą śmiało nazwać siebie Generacją Open'er. Swoimi przemyśleniami dzielą się m. in. zespoły Muchy, Łąki Łan, Paula i Karol, Popkultura.

Fight For Your Right Revisited -to dalszy ciąg jednego z najbardziej znanych teledysków Beastie Boys - "(You Gotta) Fight For Your Right (To Party!)". 30 minut, których nie zapomnicie. Humor właściwy wyłącznie temu nowojorskiemu zespołowi.

Contemporary Noise Sextet
Kolejne po Something Like Elvis i Contemporary Noise Quintet muzyczne oblicze braci Kapsa. W składzie perkusja, pianino, saksofony, gitara, bas, trąbka przedstawią swoją wizję jazzu, muzyki filmowej i improwizacji. Ich najnowszy album "Ghostwriter's Joke" to kolejny znakomity punkt na mapie współczesnego polskiego jazzu.

Igor Boxx
Igor Boxx to nasz reprezentant w legendarnej londyńskiej wytwórni Ninja Tune. Wraz z Marcinem Cichym tworzy duet Skalpel, a wydane przez nich albumy "Skalpel" i "Konfusion" spotkały się z doskonałym przyjęciem zarówno w środowisku jazzowym, jak i wśród fanów ambitnej elektroniki. Aktualna przerwa w działalności Skalpela przyniosła pierwszą solową produkcję Igora. Jako Igor Boxx zaproponował koncept-album "Breslau" będący muzyczną historią wojennych losów Wrocławia.

Plazmatikon
Plazmatikon zajmuje wyjątkowe miejsce na polskiej scenie alternatywnej. Wykorzystuje w swojej muzyce instrumentarium powstałe w zamierzchłych czasach, gdy istniało jeszcze ZSRR. Bitmaszyny i syntezatory rodem z demoludów, zestawione z elektrycznymi dźwiękami basu i gitar dają razem niebezpieczną i wybuchową mieszankę. Muzyka kipi wściekłością punka i elektro, w kontrze równoważoną subtelnymi melodiami - tak jak na ostatniej płycie "Klezmatikon" - na której dali upust swoim klezmerskim fascynacjom.

Wideokracja
Zaczęło się skromnie - w 1976 roku jedna z lokalnych stacji pokazała późnym wieczorem teleturniej, w którym po każdej poprawnej odpowiedzi obecna w studio gospodyni domowa zdejmowała kolejną część swojej garderoby. Następnego dnia do stacji telewizyjnej wpłynęły skargi od miejscowych przedsiębiorców, bo większość oglądających program mężczyzn, nazajutrz spóźniła się do pracy. Wydarzenie to pokazało przyszłość telewizji. Jej głównym przekazem stała się zabawa. A najlepszą zabawę włoskiej widowni telewizyjnej zapewniają tłumy roznegliżowanych kobiet.
Najważniejsze to być zauważonym: sława i pieniądze pojawią się wkrótce automatycznie. Marzeniem włoskich dziewczyn jest zostanie "veliną" - piękną ozdobą telewizyjnych programów, której jedyne zadanie to: ładnie wyglądać. Na telewizyjne ekrany chce się także dostać robotnik Ricky Canevali. Zrobi wszystko, by zdobyć popularność. I uważa, że ma potrzebne do tego atuty - śpiewa i tańczy jak Ricky Martin, a w sztukach walki jest równie sprawny jak Jean-Claude Van Damme. O tym, kto dostanie się na wizję, decydują ludzie tacy jak Lele Mora. Lele tworzy celebrytów, na których zarabia cały przemysł. Również Fabrizio Corona, szef zespołu paparazzich, który wykorzystuje do szantażu zarejestrowane przez swoich ludzi materiały.

Ballady i Romanse
Siostry Wrońskie czyli Zuza i Basia (na co dzień w Pustkach) wydając w roku 2008 swój debiut zelektryzowały część alternatywnej publiczności. Nagrany w kuchni, z użyciem przedmiotów domowego użytku, album okazał się godnym nawiązaniem do dokonań innego siostrzanego duetu - CocoRosie. Po dwóch latach milczenia Ballady i Romanse powróciły przeciwieństwem debiutu. Wydana w marcu płyta "Zapomnij" to już profesjonalna produkcja i wiele godzin na lekcjach śpiewu, ale na szczęście ta sama świeżość i przejmujące teksty.

FASHION'ER

Anna Dud.zin.ska
Awangardowa marka, będąca formą eksperymentu. Łączy ze sobą różne style oraz materiały, które są najczęściej przeciwstawne (nowy a stary, błyszczący a matowy, itp.).

Mamapiki
Label streetwear'owy, dla którego inspiracją jest przestrzeń miejska i aktywność ludzi w mieście. Jest kolorowo, wygodnie, sportowo. Są przyjaciółmi, tworzą dla przyjaciół.

Domi Grzybek
Studiując modę, zdecydowała sie przełamywać zasady; tworzyć optymistyczne kolekcje, styl, przez który chciałaby wydobyć z nas dziecinadę, którą każdy z nas ma w sobie.

Ola Wawak
Z zamiłowania historyk sztuki, z zawodu dyplomowana projektantka i stylistka.

Nenukko
Grupa, tworząca w duchu uniseksualnej prostoty i działająca według autorskiej zasady - bez nadinterpretacji, bez ograniczeń, z dala od konsumpcyjnego obłędu.

S.T.A.M.P.S.

Bartosz Malewicz
Projektant nonkonformista, który porzuca ograniczenia dla swobodnego manifestu.

Hyakinth
Jacek Kłosiński - kreator mody męskiej, specjalizujący się w druku na tkaninie. Tegoroczny zdobywca statuetki za kreatywność, przyznanej przez jeden z magazynów lifestyle'owych podczas polskiej edycji Fashion Week.

Misbhv
Uderza prostotą i autentycznością, oddaje sposób życia ludzi nieprzeciętnych i pewnych swojego stylu. Marka została zauważona przez francuski magazyn Shoes up i na targach mody streetwearowej Bright Show w Berlinie.

Informacja o biletach

Ceny biletów na nadchodzącą edycję festiwalu przedstawiają się następująco:

3 dni (1-3.07.2011): 310 zł lub 350 zł (z polem namiotowym)
4 dni (30.06-3.07.2011): 370 zł lub 410 zł (z polem namiotowym)
Bilety jednodniowe: 165 zł