Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Orzech.Wiewiórka - spektakl gościnny

teatr tańca
kasy:
58 344-05-73 w. 117
wystawia:
Klub ŻAK
9.3
3 oceny
Oceniasz 5/10
Orzech.Wiewiórka
Grupa Artystyczna Koncentrat

III Gdański Festiwal Tańca 2011, Projekty z Polski

Premiera: 25.08.2010 w Teatrze Wytwórnia w Warszawie w ramach festiwalu Hajdpark

Zapraszamy na kolejną prezentację polskiej sceny tanecznej, odbywającą się w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca 2011. W kwietniu zaprezentujemy spektakl Orzech.Wiewiórka Grupy Artystycznej Koncentrat.

Chociaż wydaje się to nieprawdopodobne, na początku miał być duet. Poszukując jego treści, formuły, esencji, tego, czym na scenie duet być może, a czym nie, artyści dotarli do przebogatej tradycji baletu klasycznego, a w jego obrębie do niesamowitego świata "Dziadka do Orzechów", baletu-instytucji, baletu-symbolu. Temat duetu ustąpił wtedy miejsca tematowi monumentalnego rytuału, który stanowi Dziadek - zarówno jego granie, jak i na niego chodzenie. Jest on bowiem najpopularniejszym baletem wszechczasów, popularniejszym nawet niż "Jezioro Łabędzie".

Koncept, choreografia: Rafał Dziemidok
Tańczą: Aleksandra Ścibor, Magdalena Jędra, Agnieszka Noster, Piotr Chudzicki, Rafał Dziemidok, Krzysztof Skolimowski
Współpraca choreograficzna: Jacek Owczarek
Światła, przestrzeń, kostium: Ewa Garniec
Muzyka: Alexander Balanescu
Produkcja: Art Stations Foundation, Poznań, Teatr Wielki, Poznań, Teatr Wytwórnia, Warszawa, SDK, Warszawa

GRUPA ARTYSTYCZNA KONCENTRAT - założona w 2005 przez artystów mieszkających i pracujących w Warszawie - Ewę Garniec, Annę Jankowską i Rafała Dziemidoka. Sami o sobie mówią: Grupa Artystyczna Koncentrat nie jest teatrem tańca współczesnego. Koncentrat jest "marką", którą firmujemy wspólne i indywidualne przedsięwzięcia członków grupy. Wspólnym mianownikiem naszych działań jest wspólny nam sposób myślenia o sztuce. Nazwa grupy wyraża wiarę w konieczną intensywność i wagę wszystkich elementów spektaklu, by osiągnąć pełen efekt oddziaływania na widza. Widz to główna postać w myśleniu Koncentratu. Wywodzimy się z teatru współczesnego, zawierającego w sobie teatr dramatyczny, teatr ruchu, taniec współczesny, performance - co kieruje automatycznie punkt skupienia twórczego na prace zawierające w sobie stałą konfrontację z widownią.