Out / Cool Fire
Balet Izadory Weiss
OUT
muzyka:
Gustavo Santaolalla, Sainte-Colombe, Edin Karamazov, Antonio Vivaldi, Armand Amar, Marin Marais, Tan Dun, Alexandre Desplat
Libretto, wybór i montaż muzyki oraz choreografia: Izadora Weiss
Scenografia i kostiumy: Hanna Szymczak
Asystenci choreografa: Sylwia Kowalska-Borowy, Ireneusz Stencel
Obsada:
Biała - Beata Giza / Agnieszka Wojciechowska
Szara - Franciszka Kierc / Julia Ławrenowa
Eros - Michał Łabuś / Bartosz Kondracki
Chłopak - Graziano Bongiovanni / Daniel Flores Pardo
Thanatos - Elżbieta Czajkowska-Kłos
Mistrz - Maciej Szymczak / Radosław Palutkiewicz
oraz
Amelia Forrest, Sayaka Haruna, Natalia Madejczyk, Filip Michalak, Michał Ośka, Paulina Wojtkowska
Spektakl Out miał swoją premierę w 2010 roku i był wielokrotnie wznawiany w oryginalnym kształcie dwuaktowego wieczoru. Tym razem Izadora Weiss postanowiła wydobyć z niego samą esencję i pokazać go w wersji skróconej, żeby przesłanie o wartościach tkwiących w świecie outsiderów stało się bardziej widoczne. Muzyka tego poetyckiego spektaklu przybrała formę bardziej skondensowaną, a tancerze BTT wypełnili ją dodatkową interpretacją. Motyw błąkającej się wśród ludzi śmierci, przed którą nie ma ucieczki nawet na oucie stał się w tej wersji bardziej dojmujący, a lament kobiet po utracie tych, którzy odchodzą, mimo miłości jaką się ich obdarza, jest jedną z najbardziej wstrząsających scen w teatrze tańca.
COOL FIRE
muzyka Nigel Kennedy / Jimi Hendrix
Druga część wieczoru to nowa choreografia Izadory Weiss, którą nazwała COOL FIRE. Na ścieżce muzycznej powraca u niej Nigel Kennedy, tym razem z muzyką inspirowaną przez kompozycję i styl gry Jimi Hendrixa. Spektakl opowiada o tym, że wszelkie podziały między ludźmi są zewnętrzne, jak klasyfikacje, style i ideologie. Rytualne fundamenty tańca pozwalają odrzucić te zewnętrzne formy i odnaleźć wspólnotę, która godzi sprzeczne żywioły i dokonuje zbawczej syntezy.
Libretto i choreografia: Izadora Weiss
Scenografia: Hanna Szymczak
Asystenci choreografa: Sylwia Kowalska-Borowy, Ireneusz Stencel
Obsada:
Amelia Forrest, Sayaka Haruna, Julia Ławrenowa, Daniel Flores Pardo, Filip Michalak,
Franciszka Kierc, Natalia Madejczyk, Bartosz Kondracki, Michał Łabuś, Michał Ośka
Marek Weiss o "Cool Fire": Spektakl Izadory Weiss oparty na muzyce Nigela Kennedy'ego i Jimiego Hendrixa przekazuje emocje, których nie sposób opisać słowami. Niesamowita energia kultowego skrzypka, z którego twórczością choreografka związana jest od początku swojej drogi artystycznej, daje tancerzom BTT szansę pokazania swojej siły i perfekcji na skalę, z jaką jeszcze nie mieli do czynienia. Przesłanie spektaklu jest zgodne z tym, w co Izadora Weiss wierzy niezmiennie, że konflikty i podziały między ludźmi są narzucone przez systemy kulturowe i religijne. Utrwalane od wieków fałszują jedność ludzkiego gatunku, którą odnajdujemy dzięki sztuce. To przede wszystkim muzyka, a wraz z nią taniec tworzą obszar, gdzie możemy pojednać się z wrogami, odmieńcami i innymi od nas, którzy wydają się oddzieleni systemem barier nie do pokonania. Muzyka i jej wspólny dla wszystkich rytm jest w stanie przezwyciężyć wzajemne lęki i uprzedzenia. Są świętem bez codziennego strachu przed obcością. Nie jest to święto łatwe, bo potrzebne są do niego wspólne emocje, często o wielkiej sile, które tylko wybitni artyści są w stanie nam podpowiedzieć i pokazać ich piękno. Dlatego tak wielka różnica istnieje pomiędzy sztuką tańca najwyższej jakości a przyjemnością wspólnej zabawy w dyskotece. O tym również opowiada ten niezwykły spektakl.
Balet Izadory Weiss
OUT
muzyka:
Gustavo Santaolalla, Sainte-Colombe, Edin Karamazov, Antonio Vivaldi, Armand Amar, Marin Marais, Tan Dun, Alexandre Desplat
Libretto, wybór i montaż muzyki oraz choreografia: Izadora Weiss
Scenografia i kostiumy: Hanna Szymczak
Asystenci choreografa: Sylwia Kowalska-Borowy, Ireneusz Stencel
Obsada:
Biała - Beata Giza / Agnieszka Wojciechowska
Szara - Franciszka Kierc / Julia Ławrenowa
Eros - Michał Łabuś / Bartosz Kondracki
Chłopak - Graziano Bongiovanni / Daniel Flores Pardo
Thanatos - Elżbieta Czajkowska-Kłos
Mistrz - Maciej Szymczak / Radosław Palutkiewicz
oraz
Amelia Forrest, Sayaka Haruna, Natalia Madejczyk, Filip Michalak, Michał Ośka, Paulina Wojtkowska
Spektakl Out miał swoją premierę w 2010 roku i był wielokrotnie wznawiany w oryginalnym kształcie dwuaktowego wieczoru. Tym razem Izadora Weiss postanowiła wydobyć z niego samą esencję i pokazać go w wersji skróconej, żeby przesłanie o wartościach tkwiących w świecie outsiderów stało się bardziej widoczne. Muzyka tego poetyckiego spektaklu przybrała formę bardziej skondensowaną, a tancerze BTT wypełnili ją dodatkową interpretacją. Motyw błąkającej się wśród ludzi śmierci, przed którą nie ma ucieczki nawet na oucie stał się w tej wersji bardziej dojmujący, a lament kobiet po utracie tych, którzy odchodzą, mimo miłości jaką się ich obdarza, jest jedną z najbardziej wstrząsających scen w teatrze tańca.
COOL FIRE
muzyka Nigel Kennedy / Jimi Hendrix
Druga część wieczoru to nowa choreografia Izadory Weiss, którą nazwała COOL FIRE. Na ścieżce muzycznej powraca u niej Nigel Kennedy, tym razem z muzyką inspirowaną przez kompozycję i styl gry Jimi Hendrixa. Spektakl opowiada o tym, że wszelkie podziały między ludźmi są zewnętrzne, jak klasyfikacje, style i ideologie. Rytualne fundamenty tańca pozwalają odrzucić te zewnętrzne formy i odnaleźć wspólnotę, która godzi sprzeczne żywioły i dokonuje zbawczej syntezy.
Libretto i choreografia: Izadora Weiss
Scenografia: Hanna Szymczak
Asystenci choreografa: Sylwia Kowalska-Borowy, Ireneusz Stencel
Obsada:
Amelia Forrest, Sayaka Haruna, Julia Ławrenowa, Daniel Flores Pardo, Filip Michalak,
Franciszka Kierc, Natalia Madejczyk, Bartosz Kondracki, Michał Łabuś, Michał Ośka
Marek Weiss o "Cool Fire": Spektakl Izadory Weiss oparty na muzyce Nigela Kennedy'ego i Jimiego Hendrixa przekazuje emocje, których nie sposób opisać słowami. Niesamowita energia kultowego skrzypka, z którego twórczością choreografka związana jest od początku swojej drogi artystycznej, daje tancerzom BTT szansę pokazania swojej siły i perfekcji na skalę, z jaką jeszcze nie mieli do czynienia. Przesłanie spektaklu jest zgodne z tym, w co Izadora Weiss wierzy niezmiennie, że konflikty i podziały między ludźmi są narzucone przez systemy kulturowe i religijne. Utrwalane od wieków fałszują jedność ludzkiego gatunku, którą odnajdujemy dzięki sztuce. To przede wszystkim muzyka, a wraz z nią taniec tworzą obszar, gdzie możemy pojednać się z wrogami, odmieńcami i innymi od nas, którzy wydają się oddzieleni systemem barier nie do pokonania. Muzyka i jej wspólny dla wszystkich rytm jest w stanie przezwyciężyć wzajemne lęki i uprzedzenia. Są świętem bez codziennego strachu przed obcością. Nie jest to święto łatwe, bo potrzebne są do niego wspólne emocje, często o wielkiej sile, które tylko wybitni artyści są w stanie nam podpowiedzieć i pokazać ich piękno. Dlatego tak wielka różnica istnieje pomiędzy sztuką tańca najwyższej jakości a przyjemnością wspólnej zabawy w dyskotece. O tym również opowiada ten niezwykły spektakl.