PAT
Larysa Grabińska, Bartosz Kondracki, Michał Ośka, Barbara Pędzich, Dorota Zielińska
Premiera w ramach Gdański Festiwal Tańca 2012 / Trójmiejska Korporacja Tańca.
PAT - to spektakl, który ma swój koncepcyjny początek w lekturze Isaaca Asimova "Druga Fundacja". Asimov postawił człowieka w pozycji nieokreślonej i zawieszonej pomiędzy poczuciem doświadczania ciągłości przypadkowych zdarzeń zmuszających do wolnej improwizacji, a przeczuciem o istnieniu przeznaczenia, które wyznacza drogę rozwoju. PAT - to spektakl, który ma swój koncepcyjny początek w lekturze Isaaca Asimova "Druga Fundacja". Asimov postawił człowieka w pozycji nieokreślonej i zawieszonej pomiędzy poczuciem doświadczania ciągłości przypadkowych zdarzeń zmuszających do wolnej improwizacji, a przeczuciem o istnieniu przeznaczenia, które wyznacza drogę rozwoju.
Koncept i reżyseria: Larysa Grabińska
Choreografia i taniec: Larysa Grabińska, Bartosz Kondracki, Michał Ośka, Barbara Pędzich, Dorota Zielińska
Muzyka: Bartosz Winiecki
Film i wizualizacja: Apolonia Bronakowska
Kostiumy: Izabela Walkusz
-----
Larysa Grabińska - tancerka, instruktorka tańca, absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Lidzbarku Warmińskim (klasa fortepianu). Pierwsze doświadczenia taneczne zdobywała w zespole tańca nowoczesnego w Lidzbarku Warmińskim, prowadzonym przez Krystynę Grabińską. Potem tańczyła i współtworzyła w Teatrze Tańca Uniwersytetu Gdańskiego. Występowała w spektaklach choreografów Sopockiego Teatru Tańca (min. "Infantka"). Współtwórczyni spektakli: "Panna młoda rozebrana przez swych kawalerów, jednak..." z Marią Miotk (2008), "Nie deptać trawnika" (rezydencja/premiera 2009, Klub Żak w Gdańsku). Największy wpływ na jej kondycję i świadomość taneczną wywarli: Aleksandra Jaworska (Kielecki Teatr Tańca), Anna Haracz, Iwona Gilarska, Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk, Leszek Bzdyl, Katarzyna Chmielewska, Anna Steller, Julia Mach, Anna Krysiak, Sylwia Hefczyńska-Lewandowska.
Barbara Pędzich - tancerka. Edukację taneczną zaczęła od tańca towarzyskiego, następnie była tancerką kaliskiego zespołu tańca współczesnego Studnia i Dash w Kętrzynie oraz teatru tańca UG. Największy wpływ na jej edukację taneczną mieli: Witold Jurewicz, Jacek Owczarek, Anna Wytych-Wierzgacz. Uczestniczka warsztatów z zakresu tańca współczesnego, prowadzonych przez polskich i zagranicznych pedagogów. Brała udział w trójmiejskich spektaklach tanecznych, m.in. "Nie deptać trawnika" w ramach konkursu "rezydencja/premiera 2009" organizowanego przez Klub Żak w Gdańsku, oraz "Tajemnicza Śmierć Normy Baker".
Dorota Zielińska - edukację taneczną rozpoczęła w wieku 7 lat w amatorskim zespole tańca współczesnego Luz. Następnie tańczyła w Teatrze Tańca Uniwersytetu Gdańskiego. Szkoliła się na licznych warsztatach u takich choreografów jak: Leszek Bzdyl, Wojciech Mochniej, Sylwia Hefczyńska - Lewandowska, Witold Jurewicz, Joanna Czajkowska, Kenneth Flak, Mat Voorter, Jozef Frucek, Linda Kapetanea, Marcel Leemann, David Zambrano. W latach 2008-2011 była tancerką Bałtyckiego Teatru Tańca, gdzie występowała w spektaklach Izadory Weiss "Romeo i Julia", "Out", "Eurazja", "4&4"; Men's Dance:Tango Life (chor.Roman Komassa); Kilka Krótkich Sekwencji (chor. Jacek Przybyłowicz), "Chopinart" (chor. Ho Sin Hang) "Sen" (chor. Wojciech Misiuro). W ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca 2010 stworzyła razem z Barbarą Pędzich, Marią Miotk i Aliną Jurczyszyn spektakl pt. "Tajemnicza Śmierć Normy Baker".
Larysa Grabińska, Bartosz Kondracki, Michał Ośka, Barbara Pędzich, Dorota Zielińska
Premiera w ramach Gdański Festiwal Tańca 2012 / Trójmiejska Korporacja Tańca.
PAT - to spektakl, który ma swój koncepcyjny początek w lekturze Isaaca Asimova "Druga Fundacja". Asimov postawił człowieka w pozycji nieokreślonej i zawieszonej pomiędzy poczuciem doświadczania ciągłości przypadkowych zdarzeń zmuszających do wolnej improwizacji, a przeczuciem o istnieniu przeznaczenia, które wyznacza drogę rozwoju. PAT - to spektakl, który ma swój koncepcyjny początek w lekturze Isaaca Asimova "Druga Fundacja". Asimov postawił człowieka w pozycji nieokreślonej i zawieszonej pomiędzy poczuciem doświadczania ciągłości przypadkowych zdarzeń zmuszających do wolnej improwizacji, a przeczuciem o istnieniu przeznaczenia, które wyznacza drogę rozwoju.
Koncept i reżyseria: Larysa Grabińska
Choreografia i taniec: Larysa Grabińska, Bartosz Kondracki, Michał Ośka, Barbara Pędzich, Dorota Zielińska
Muzyka: Bartosz Winiecki
Film i wizualizacja: Apolonia Bronakowska
Kostiumy: Izabela Walkusz
-----
Larysa Grabińska - tancerka, instruktorka tańca, absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Lidzbarku Warmińskim (klasa fortepianu). Pierwsze doświadczenia taneczne zdobywała w zespole tańca nowoczesnego w Lidzbarku Warmińskim, prowadzonym przez Krystynę Grabińską. Potem tańczyła i współtworzyła w Teatrze Tańca Uniwersytetu Gdańskiego. Występowała w spektaklach choreografów Sopockiego Teatru Tańca (min. "Infantka"). Współtwórczyni spektakli: "Panna młoda rozebrana przez swych kawalerów, jednak..." z Marią Miotk (2008), "Nie deptać trawnika" (rezydencja/premiera 2009, Klub Żak w Gdańsku). Największy wpływ na jej kondycję i świadomość taneczną wywarli: Aleksandra Jaworska (Kielecki Teatr Tańca), Anna Haracz, Iwona Gilarska, Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk, Leszek Bzdyl, Katarzyna Chmielewska, Anna Steller, Julia Mach, Anna Krysiak, Sylwia Hefczyńska-Lewandowska.
Barbara Pędzich - tancerka. Edukację taneczną zaczęła od tańca towarzyskiego, następnie była tancerką kaliskiego zespołu tańca współczesnego Studnia i Dash w Kętrzynie oraz teatru tańca UG. Największy wpływ na jej edukację taneczną mieli: Witold Jurewicz, Jacek Owczarek, Anna Wytych-Wierzgacz. Uczestniczka warsztatów z zakresu tańca współczesnego, prowadzonych przez polskich i zagranicznych pedagogów. Brała udział w trójmiejskich spektaklach tanecznych, m.in. "Nie deptać trawnika" w ramach konkursu "rezydencja/premiera 2009" organizowanego przez Klub Żak w Gdańsku, oraz "Tajemnicza Śmierć Normy Baker".
Dorota Zielińska - edukację taneczną rozpoczęła w wieku 7 lat w amatorskim zespole tańca współczesnego Luz. Następnie tańczyła w Teatrze Tańca Uniwersytetu Gdańskiego. Szkoliła się na licznych warsztatach u takich choreografów jak: Leszek Bzdyl, Wojciech Mochniej, Sylwia Hefczyńska - Lewandowska, Witold Jurewicz, Joanna Czajkowska, Kenneth Flak, Mat Voorter, Jozef Frucek, Linda Kapetanea, Marcel Leemann, David Zambrano. W latach 2008-2011 była tancerką Bałtyckiego Teatru Tańca, gdzie występowała w spektaklach Izadory Weiss "Romeo i Julia", "Out", "Eurazja", "4&4"; Men's Dance:Tango Life (chor.Roman Komassa); Kilka Krótkich Sekwencji (chor. Jacek Przybyłowicz), "Chopinart" (chor. Ho Sin Hang) "Sen" (chor. Wojciech Misiuro). W ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca 2010 stworzyła razem z Barbarą Pędzich, Marią Miotk i Aliną Jurczyszyn spektakl pt. "Tajemnicza Śmierć Normy Baker".