Godziny koncertów:
12.05 : 16.00
13.05 : 16.30
Sopocka Scena Off de BICZ zaprasza 12 i 13 maja do Teatru na Plaży na premierę spektaklu muzycznego "Pieśni według Schulza".
„Pieśni według Schulza”
spektakl muzyczny do zbioru tekstów poetyckich Andrzeja Romskiego pt."Świat wg Schulza"
muzyka: Marcin Kulwas
scenografia – Beata Czerepak
występują:
Grażyna Drejska – śpiew
Edyta Janusz-Ehrlich – śpiew
Robert Adamski – bas
Marcin Kulwas - gitary
Tomek Paszko – perkusja
Paweł Szewczyk - syntezatory
Andrzej Romski
Prawie Poeta - jak mówi o sobie. Inspirator całości. Tekściarz, satyryk i wykonawca. Na własną prośbę, na postawie zbioru opowiadań "Sklepy cynamonowe", stworzył cykl utworów poetyckich p.t. "Świat wg Schulza", aby - jak mówi - uratować dla współczesnych klimat i uniwersalne treści zawarte w prozie autora z Drohobycza. Spuścizna Wielkiego Pisarza została "potraktowana" w ten sposób po raz pierwszy, ale autor ma nadzieję, że wybrany sposób przekazu oraz uczciwe podejście do tematu, dostarczą miłośnikom prozy B. Schulza nowych wrażeń, a Jego prozie-nowych czytelników.
Marcin Kulwas
Człowiek znikąd. Dbał o czerwone róże dla Marca Almonda i znosił lodówkę z garderoby Björk. W międzyczasie popełnił płytę-składankę „Świeża krew”, podobno robił coś jeszcze, ale trudno odnotować jego obecność w branży rozrywkowej. Do chwili, gdy postanowił rzucić się z sopockiego mola ...na głęboką wodę. Cudownie natchniony w wieku średnim, wymyślił formę spektaklu, skomponował muzykę i zgromadził grupę ambitnych wykonawców. Sam zagra na gitarze akustycznej i elektrycznej.
Beata Czerepak
Absolwentka ASP w Gdańsku. Zajmuje się m.in. malarstwem, rysunkiem, seriografią i tkaniną unikatową. Pracuje głównie jako grafik komputerowy. Jest autorką okładek płyt wielu artystów z Trójmiasta (m.in. Krystyny Stańko, Macieja Grzywacza, Piotra Lemańczyka, Chórów Akademii Medycznej i Uniwersytetu Gdańskiego), które wyróżniają się nie tylko od strony projektu, ale także wykonane są z wielką dbałością o formę (np. specjalnie dobierany papier). Wciąż poszukuje nowych form ekspresji.
Grażyna Drejska
Najbardziej doświadczona artystka w zespole. Przez całą karierę zawodową związana z Teatrem Muzycznym w Gdyni, brała udział w największych przedstawieniach tej sceny („Kolęda nocka” - Anioł, „Jesus Christ Superstar” - Maria Magdalena, obecnie m.in. „Chicago” i „Siostrunie”). Posiada niezwykły 3-oktawowy głos, który wykorzystuje nie tylko w repertuarze teatralnym, ale także w różnych projektach muzycznych - od rocka poprzez muzykę popularną do klasyki.
Edyta Janusz-Ehrlich
Urodziła się w Gliwicach, w Krośnie uczyła się fotografii, w Białymstoku studiowała na Akademii Teatralnej na wydziale lalkarskim. Obecnie mieszka i pracuje w Gdańsku, tu też obroniła swoje dwa dyplomy aktorskie. Śpiewem zainteresowała się poważnie podczas studiów, co zaowocowało występem na Festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.
Robert Adamski
Człowiek, który z własnego wyboru zazwyczaj stoi w cieniu, choć współpracował z najprzedniejszymi polskimi artystami (ostatnio na scenie i w studiu z Michałem Milowiczem oraz w smooth-jazzowym „Piano 21”). Podobno krąży o nim opinia, że „na basie gra tak równo, że można według niego zegarki nastawiać”. Niewiele w tym przesady, bo traktuje on bardzo rzetelnie swoją muzyczną pasję. Doskonale sprawdza się także w roli realizatora dźwięku – jest m.in. „nadwornym” dźwiękowcem Roberta Janowskiego...
Tomek Paszko
Jest jak gąbka; pochłania wszelkie nowinki dotyczące techniki gry (nie tylko na perkusji – zaczynał jako gitarzysta), instrumentów, efektów itp. Na co dzień współpracuje z zespołem Succumb(www.succumb.pl), z którym został zaproszony przez Piotra Kaczkowskiego (legendarnego prezentera radiowej Trójki) do udziału w składance Minimax.pl 4. Pacho podobno ma korzenie bułgarskie ;-), co z uwagi na bałkańską tradycję dobrze mu wróży jako perkusiście.
Paweł Szewczyk
Absolwent Akademii Muzycznej w klasie perkusji, obecnie gra głównie na urządzeniu będącym skrzyżowaniem wibrafonu i klawiatury komputerowej ;-), co pozwala mu wydobywać dźwięki z rozmaitych instrumentów elektronicznych. Nadal podtrzymuje kontakt z muzyką klasyczną, ale coraz częściej można go zobaczyć w projektach bliższych kulturze masowej, m.in. występuje w zespole ekscentrycznego Amerykanina Glenna Meyera – the Glennskiis.
sobota 16.00
niedziela 16.30