Piotr Dziewanowski urodził się w Gdańsku w 1983 roku. Tu mieszka i pracuje. Pasjonat rysunku. Na co dzień zajmuje się konserwacją zabytków wydobytych z dna Bałtyku. W ciągu ostatnich lat kilkakrotnie połączył pasję rysowniczą i konserwatorską, gdy tworzył rysunki zabytków do monografii poświęconych przemianom w szkutnictwie rzecznym w Polsce oraz Miedziowcowi, średniowiecznemu statkowi odkrytemu w Zatoce Gdańskiej.
Autor kilku wystaw na terenie Gdańska (2018: Degustatornia, Fajna Sztuka; 2017: Graciarnia; 2016: Vinifera, Protokultura; 2015: Arthouse; 2009: WiMBP) oraz murali w gdańskich lokalach (Graciarnia, Rednek, Na Okrągło, Degustatornia). Twórca rysunkowego projektu
Kalmaryzacja, obejmującego prace o różnej tematyce: od prześmiewczych po bardzo poważne. Poczuciem absurdu zaraził się od Monty Pythona oraz Juliana Antonisza. Mrok odkrył dzięki twórczości Zdzisława Beksińskiego. Ma twórcze podejście do mowy ojczystej, co jest często widoczne w nieoczywistych hasłach, użytych w pracach. Powtarzającym się motywem w kalmaryzacyjnej twórczości są także dziwaczne zwierzęta i mechanizmy.
wernisaż 06.08 / wtorek / 19.00Podczas wernisażu swoje wiersze zaprezentuje
Tadeusz Dziewanowski - poeta i tłumacz, prywatnie ojciec Kalmara.
Tadeusz Dziewanowski urodził się w Gdańsku w 1953 roku. Swoje wiersze, tłumaczenia, recenzje i aforyzmy publikował, m.in. w Toposie i Protokole Kulturalnym. Jego utwory, w tłumaczeniu Daniela Bourne'a, ukazywały się w amerykańskich periodykach literackich. Jest współzałożycielem Wrzeszczańskiej Konfraterni Twórców "Tawerna Psychonautów". Jego debiutancki tom wierszy zatytułowany "Siedemnaście tysięcy małpich ogonów" zdobył nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Literackim "Zloty Środek Poezji". Należy do Dead Good Society w Liverpool i do Gdańskiego Klubu Poetów.