Kariera Krzysztofa Kieślowskiego w więcej niż jednym sensie podzielona jest na dwa etapy. W programie "Podwójne życie Kieślowskiego" interesują nas dwa elementy tego rozdwojenia. Pierwszym jest podział na kino dokumentalne i fabularne. Kieślowski rozpoczynał od dokumentu, by z czasem sięgnąć do fabuły, wprowadzając do niej jednak techniki z filmu dokumentalnego. Pod koniec jego kariery odszedł jednak zarówno od języka dokumentu, jak i od jego założeń tak daleko, że ostatnie jego filmy można by nawet nazwać antytezą filmu dokumentalnego.
Drugim rozdziałem programu jest rozdwojenie na kino polskie i wyjście Kieślowskiego za granicę. Wraz z tym wyjściem zmienił się nie tylko język jego kina, ale i filozoficzne podsteksty fabuł. W tej części przedstawimy m.in. "Podwójne życie Weroniki" jako obraz symbolicznego połączenia obu etapów oraz jeden z obrazów trylogii kolorów.
W debatach tematycznych w drugim i trzeciem dniu pokazów wezmą udział doskonali filmowcy, aktorzy oraz współpracownicy reżysera: Krzysztof Wierzbicki, Marcel Łoziński, Witold Stok, Magda Sendecka, Krzysztof Piesiewicz, Krzysztof Zanussi, Mirosław Baka i Jacek Szumlas.
Michał Chaciński, Unlimited Film Operations
PROGRAM
17 sierpnia
16:00 pokaz filmów dokumentalnych:
Pierwsza Miłość (1974, 52')
Z punktu widzenia nocnego portiera (1977, 16')
Szpital (1977, 20')
Gadające głowy (1980, 14')
18:00 - 19:00 spotkanie z Krzysztofem Wierzbickim, Marcelem Łozińskim, Witoldem Stokiem; prowadzenie: Magda Sendecka
19:15 Przypadek (1981, 112')
18 sierpnia
15:00 Podwójne życie Weroniki (1991, 93')
17:00 - 18:00 spotkanie z Krzysztofem Piesiewiczem; prowadzenie: Łukasz Maciejewski
18:00 Dekalog: Krótki film o zabijaniu (1987, 84')
20:00 - 21:00 spotkanie z Krzysztofem Zanussim, Mirosławem Baką, Jackiem Szumlasem; prowadzenie: Łukasz Maciejewski
21:00 Trzy kolory: Czerwony (1994, 93')