stat
Impreza już się odbyła
gru 6-8

piątek - niedziela, g. 18:00

Wstęp wolny
18.03.2006 Sobota godzina 22:00 pokaz wideo :
Michał Brzeziński + video instalacje Kamil Wnuk
miejsce: Wolna Pracownia PGR ART / Kolonia Artystów
wstep : zgłoszenia pgr_art@op.pl / 5 pln/

Kamil Wnuk Opis:
Projek nosi nazwę SCENA - odnosi się ta praca do Akademii Sztuk Pięknych bo jest
miejscem walki, której celem jest definiowane, co może zostać uznane za naukę. Jak pisze Bourdieu " (...)dziedzina naukowa jest polem (to znaczy przestrzenią gry) walki konkurencyjnej, która nastawiona jest na szczególną stawkę - monopol autorytetu naukowego, definiowanego rownóczesnie i jako umiejętności techniczna i jako wladza społeczna lub (...) monopol kompetencji naukowej rozumianej jako zdolność mówienia i dzialania w sposob uprawomocniony (to znaczy w sposob autorytatywny i z autorytetem)".
Praca powstala w 6 Pracowni Ryskunku prof. Wojciecha Mullera i as. Wojciecha Dudy na ASP w Poznaniu i sprawdzam na tym gruncie jak ta walka przebiega.

Michał Brzeziński:
Michał Brzeziński - urodzony w 1975 roku, Absolwent filmoznawstwa przy Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej UŁ. Praca magisterska pt. Podmiot, ciało tożsamość, Przyczynek do antropologii cyberkultury. Artysta i teoretyk wideo, którego głównymi mediami są media ekranowe: telewizja internet, DVD. Prowadzi warsztaty, produkował dla telewizji program poświęcony wideo. Prace jego łączą tradycję sztuki wideo i filmu eksperymentalnego. Pokazywane były w zestawie "Polski Found Footage 1957-2004", na II Targach Sztuki w Rzezni Miejskiej w Poznaniu, w galerii Space-twotentwo w Londynie, w BWA w Lublinie, oraz w ramach kolekcji Galerii Wymiany: "Nowe Energie Video" w Centrum Sztuki w Poznaniu, "DVD - nowe energie wideo!" w galerii Manhattan w Łodzi, a także w Filharmonii Łódzkiej im. A. Rubinsteina.
Będzie to prosta projekcja materiałów z lat 2000 - 2005 zacznę od
prezentacji dwóch nowych prac wykonanych do muzyki Artura Zagajewskiego
TR13 i Krach 44

TR13 jest analizą dźwięku i obrazu. Muzyka koncentruje się na analizie
brzmienia, a obraz ukazuje falę która modyfikuje się i dzięki
interferencji wielu płaszczyzn dostarcza widzowi niespodziewanych doznań
wzrokowych, podobnie jak analizowany dźwięk.

Krach 44 jest najnowszym moim komentarzem do rzeczywistości
społeczno-politycznej w którym ukazuję klęskę i rozpad idei
narodowościowej, która zawsze w historii naszego narodu wiązała się z
prywatą i rozszarpywaniem dobra wspólnego przez głodnych władzy
słodkoustych wielmoży

2000-2005 jest zbiorem prac który powstawał w kontrze do ówczesnej władzy
i oficjalnego dyskursu kulturowego. jest w nim wiele prób odbudowywania
wspólnych wartości narodowych i religijnych, jednak opartych na
intelektualnym dystansie do postulatów konserwatywnych. Zbiór ten stanowi
podstawę tożsamości otwartej na wpływy współczesnych ideologii, religii
wschodu itp., jednakże nie można powiedzieć jest to tożsamość
liberalno-ponowoczesna, gdyż kluczowe w niej są pojęcia takie jak Prawda i
Miłość