W ramach cyklu Polonica zaprezentowane zostaną polskie koprodukcje i zagraniczne produkcje, w których udział wzięli polscy filmowcy.
Carmo, produkcja: Brazylia, Hiszpania, Polska (2008)
Polski wkład - koprodukcja: Gremi Film Production
Brazylijka Carmo, piękna dziewczyna, raczej wolałaby umrzeć, niż spędzić jeszcze jeden dzień w zapadłej dziurze, w której mieszka. Na jej drodze staje Marco, samotnik poruszający się na wózku inwalidzkim, drobny kryminalista, który wiezie transport przemycanych dóbr. Kiedy dwóch bandytów kradnie Marco towar, Carmo oferuje pomoc w zamian za połowę odzyskanego towaru. Carmo i Marco udają się w niebezpieczną podróż na granicy prawa przeżywając gorący romans na tle zdumiewającego południowo-amerykańskiego krajobrazu.
***
Dzieci Ireny Sendlerowej, produkcja: USA, Polska (2009)
Polski wkład - zdjęcia: Jerzy Zieliński, polska obsada: Maja Ostaszewska, Danuta Stenka, Krzysztof Pieczyński, Olga Bołądź, Karolina Dryzner, Jerzy Nowak
***
Trade, produkcja: Niemcy, USA (2007)
Polski wkład - główna rola żeńska: Alicja Bachleda-Curuś
***
Tulpan, produkcja: Niemcy, Polska, Rosja, Szwajcaria, Kazachstan (2008)
Polski wkład - operatorka: Jolanta Dylewska
Asa (Askhat Kuchinchirekov),młody marynarz po ukończonej służbie wojskowej wraca w rodzinne strony. Mieszka kątem u siostry Samal (Samal Yeslyamova), choć jej mąż, milczący pasterz Ondas (Ondasyn Besikbasov) z trudemakceptuje obecność chłopaka. Asa chce wiele: chce samodzielności, własnego domu,
stada owiec, wielbłądów, ale także - komfortowego życia, jakie zna z kolorowych magazynów, baterii słonecznych na jurcie, motocykla, którym objeżdżałby codziennie swoje "ranczo". Tymczasem, aby zdobyć stado i móc zapewnić sobie byt, Asa musi najpierw znaleźć żonę. A to nie jest wcale takie proste. Jedyną szansą Asy jest dziewczyna o rzadkim imieniu Tulpan. Jak się okazuje, nie tylko Asa ma marzenia. Tajemnicza Tulpan odtrąca zaloty, za pretekst podając odstające uszy marynarza. Także ona zaplanowała już swoją przyszłość...
***
Wichry Kołymy, produkcja: Belgia, Francja, Niemcy, Polska (2009)
Polski wkład - zdjęcia: Arkadiusz Tomiak; muzyka: Włodzimierz Pawlik; scenariusz: Wojciech Gajewicz (współautor, wraz z Nancy Larson); kostiumy: Jagna Janicka i Katarzyna Lewińska; scenografia: Ewa Skoczkowska; kierownik produkcji: Andrzej Besztak; make up/efekty specjalne: Janusz Kaleja i Marcin Rodak; polska obsada: Agata Buzek, Maria Seweryn, Zbigniew Zamachowski
Epicka opowieść o ludzkich losach w czasach totalitarnego terroru - stalinowskich czystek lat '30. Scenariusz powstał na podstawie bestsellerowej biografii najgłośniejszej rosyjskiej dysydentki, Eugenii Ginsburg.
Wykładająca literaturę na uniwersytecie w Kazaniu Eugenia zostaje na podstawie fałszywego oskarżenia uwięziona i po miesiącach tortur skazana na 10 lat zsyłki. Spędza w lodowym piekle łagrów łącznie 18 lat. Paradoksalnie, zetknięcie z nieludzkimi warunkami Kołymy pozwala jej odnaleźć w sobie głęboką, wewnętrzną siłę, pozwalającą przetrwać najgorsze. W obozie poznaje również miłość swojego życia, doktora Antona Waltera, z którym połączy się na wolności.
***
Wiosna 1941, produkcja: Polska, Wielka Brytania, Izrael (2008)
Polski wkład - zdjęcia: Ryszard Lenczewski; polska obsada: m.in. Maria Pakulnis i Mirosław Baka
Clara Planck jest światowej sławy wiolonczelistką mieszkającą na stałe w Kanadzie. Jest rok 1972 i Clara zostaje zaproszona do swojego rodzinnego miasta w Polsce. Ma zagrać koncert inauguracyjny na otwarcie sali koncertowej nazwanej jej imieniem. Przyjeżdża, po trzydziestoletniej nieobecności. Nigdy dotąd nie zdobyła się na odwagę, żeby odwiedzić rodzinny kraj. Towarzyszy jej córka, dwudziestopięcioletnia Tanya. Podczas tej wizyty Clara na nowo przeżywa wydarzenia z wiosny 1941 kiedy straciła całą rodzinę.