Pory roku
Wiosna, lato, jesień, zima. Powrót do mądrości korzeni. Pieśni - te najstarsze, tańce zrodzone z ziemi, ze zboża, z pracy i modlitwy.
Maria Miotk: Szczątki rozmów, zapamiętane obrazy, fragmenty tekstów, stare zdjęcia. Spektakl inspirowany jest kulturą ludową - pieśniami, rytmami, przesądami i tekstami ("Rośliny lecznicze i ich praktyczne zastosowanie", "Kucharka Litewska", "Gawędy o drzewach", "Traktat o łuskaniu fasoli" itd.). Wyciągamy pożółkłe książki po babci i patrzymy czego użyła, jako zakładki. Oglądamy stare kalendarze i filmy. Skupiamy się na słowiańskości, wykorzystujemy modę na powrót ludowszczyzny. Nie zawahamy się użyć sentymentu, polskości i religijności. Pozytywnie, puszczając oko.
Reżyseria: Alina Jurczyszyn, Maria Miotk
Muzyka tradycyjna w opracowaniu: Kamila Bigus, Alina Jurczyszyn, Maciej Sadowski, Michał Zeltman
Choreografia: Maria Miotk
Scenografia: Alina Jurczyszyn, Adam Akerman
Kostiumy: Alina Jurczyszyn
Wizualizacje: Alina Jurczyszyn, Maria Miotk, Michał Zeltman
Wykonanie:
Kamila Bigus, Alina Jurczyszyn, Maria Miotk, Maciej Sadowski, Michał Zeltman
Spektakl zrealizowany w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca oraz w ramach Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska.
-----
Maria Miotk - tancerka. Od 2005 roku tańczy w spektaklach choreografów Sopockiego Teatru Tańca, w marcu 2008 roku debiutowała jako choreograf w spektaklu: Panna młoda rozebrana przez swych kawalerów, jednak... Brała udział w wielu projektach (Heart of Ireland, Cool-Tour, Fabryka Papieru, koncert Tanto Flamenco) i warsztatach w kraju i zagranicą, między innymi u Alicii Marquez, Miguela Vargasa, Teo Barei, Thierrego Vergera, Slavy Krichmarieva i Marcela Leemana.
Alina Jurczyszyn - pieśniarka, członkini Akademii Praktyk Teatralnych Gardzienice, liderka i wokalistka trójmiejskiego zespołu Laboratorium Pieśni, humanistka ze specjalizacją teatrologiczną, uczestniczka warsztatów paramuzycznych Instytutu Jerzego Grotowskiego, Międzynarodowych Warsztatów Śpiewu Archaicznego, projektu Serce Dzwonu (wyprawa przez wsie kajockie, nauka tradycyjnych pieśni z udziałem miejscowych śpiewaczek); aktorka teatrów niezależnych (Gardzienice, Teatr Lustra Strona Druga, Sopocka Scena Off de Bicz), pisarka.
Wiosna, lato, jesień, zima. Powrót do mądrości korzeni. Pieśni - te najstarsze, tańce zrodzone z ziemi, ze zboża, z pracy i modlitwy.
Maria Miotk: Szczątki rozmów, zapamiętane obrazy, fragmenty tekstów, stare zdjęcia. Spektakl inspirowany jest kulturą ludową - pieśniami, rytmami, przesądami i tekstami ("Rośliny lecznicze i ich praktyczne zastosowanie", "Kucharka Litewska", "Gawędy o drzewach", "Traktat o łuskaniu fasoli" itd.). Wyciągamy pożółkłe książki po babci i patrzymy czego użyła, jako zakładki. Oglądamy stare kalendarze i filmy. Skupiamy się na słowiańskości, wykorzystujemy modę na powrót ludowszczyzny. Nie zawahamy się użyć sentymentu, polskości i religijności. Pozytywnie, puszczając oko.
Reżyseria: Alina Jurczyszyn, Maria Miotk
Muzyka tradycyjna w opracowaniu: Kamila Bigus, Alina Jurczyszyn, Maciej Sadowski, Michał Zeltman
Choreografia: Maria Miotk
Scenografia: Alina Jurczyszyn, Adam Akerman
Kostiumy: Alina Jurczyszyn
Wizualizacje: Alina Jurczyszyn, Maria Miotk, Michał Zeltman
Wykonanie:
Kamila Bigus, Alina Jurczyszyn, Maria Miotk, Maciej Sadowski, Michał Zeltman
Spektakl zrealizowany w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca oraz w ramach Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska.
-----
Maria Miotk - tancerka. Od 2005 roku tańczy w spektaklach choreografów Sopockiego Teatru Tańca, w marcu 2008 roku debiutowała jako choreograf w spektaklu: Panna młoda rozebrana przez swych kawalerów, jednak... Brała udział w wielu projektach (Heart of Ireland, Cool-Tour, Fabryka Papieru, koncert Tanto Flamenco) i warsztatach w kraju i zagranicą, między innymi u Alicii Marquez, Miguela Vargasa, Teo Barei, Thierrego Vergera, Slavy Krichmarieva i Marcela Leemana.
Alina Jurczyszyn - pieśniarka, członkini Akademii Praktyk Teatralnych Gardzienice, liderka i wokalistka trójmiejskiego zespołu Laboratorium Pieśni, humanistka ze specjalizacją teatrologiczną, uczestniczka warsztatów paramuzycznych Instytutu Jerzego Grotowskiego, Międzynarodowych Warsztatów Śpiewu Archaicznego, projektu Serce Dzwonu (wyprawa przez wsie kajockie, nauka tradycyjnych pieśni z udziałem miejscowych śpiewaczek); aktorka teatrów niezależnych (Gardzienice, Teatr Lustra Strona Druga, Sopocka Scena Off de Bicz), pisarka.