stat
Impreza już się odbyła

Projektowanie gier - spotkanie 5.

Projektowanie gier: cykl warsztatów kreatywnych - spotkanie 5. To nie musi być skomplikowane: prosta gra, bogata rozgrywka!

paź 6

niedziela, g. 09:00

Wiślinka,
bilety 159 zł
paź 17

czwartek, g. 19:30

Gdynia,
Wstęp wolny
Gry nie muszą mieć licznych i skomplikowanych zasad, by dawać dużo satysfakcji. Dobrze, jeśli reguły gry są proste, a całe bogactwo kryje się w obszernym zbiorze możliwych strategii rozgrywki.
Istnieje liczny zbiór podstawowych mechanik gier, na których opierają się proste gry planszowe. W trakcie spotkania omówimy najpopularniejsze gatunki wraz z ich wariacjami i zaprojektujemy nowe gry spełniające założenia jednego z gatunków. Oprócz tego uczestnicy zajęć zostaną również zapoznani z kilkoma najstarszymi grami na świecie.

Spotkanie odbędzie się 17 maja (czwartek) w godzinach 17.00 - 19.00 w Pracowni Laboratorium Innowacji Społecznych (budynek IVA, PPNT Gdynia, al. Zwycięstwa 96/98, wejście od strony SKM Redłowo).

Celem projektu "Projektowanie gier" jest promocja i popularyzacja gier i zaprezentowanie ich jako narzędzia służącego nie tylko rozrywce, ale również edukacji i działaniu prospołecznemu, dzięki projektowanie ich zgodnie z trendem serious games. Zajęcia odbywające się w ramach całego cyklu będą składać się z części teoretycznej, wykładowej i praktycznej, warsztatowej, realizując w ten sposób postulaty edukacyjne metody uczenia się poprzez działanie.

O programie:
Program całego cyklu został tak ułożony, aby umożliwić uczestnikom udział w dowolnie wybranych warsztatach. Cały program dzieli się na trzy części a każde spotkanie będzie dotyczyć będzie osobnego tematu i stanowić zamkniętą całość. Wiedza przekazywana podczas kolejnych warsztatów przyda się podczas następnych, ale nie będzie ona niezbędna do wykonywania prezentowanych podczas ich trwania zadań. Dzięki takiej strukturze uczestnicy będą mogli brać udział w tych zajęciach, które ich interesują oraz dołączyć do grupy w dowolnym momencie.

Prowadzący:
Piotr Milewski
- projektant gier, wykładowca na specjalności Gamedec Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Autor kilkudziesięciu larpów, gier miejskich, planszowych i karcianych. Organizator festiwali gier (2007 - 14 Hardkon, 2016 - Dramhaven), warsztatów a od jesieni 2014 roku współtwórca larpowej sceny BlackBox 3City. Dwukrotnie nagrodzony w konkursie Złote Maski za najlepszy scenariusz larpu. Autor artykułów, prelekcji i prezentacji o projektowaniu gier, redaktor działu larpowego magazynu "Magia i miecz" oraz publikacji "Nasiona, Drzewa Ogrody" o historii larpowania w Polsce. Żegluje w wolnych chwilach, czyli niezmiernie rzadko.

Informacja o biletach

Obowiązują zapisy przez link: https://prostagra.evenea.pl/
Liczba miejsc jest ograniczona.