Projektowanie uniwersalne - aktywne czytanie przestrzeni Kunsztu Wodnego.
Czym jest uniwersalnie zaprojektowana i włączająca przestrzeń? Czy coś, co może być dla każdego, nie jest do niczego? Razem z dr. hab. Markiem Wysockim (PG) i dr Urszulą Abłażewicz (UwB) postaramy się odpowiedzieć na te pytania, poruszając się po siedzibie IKM i przekonując się o tym na własną rękę. W trakcie wydarzenia poznamy w formie gry miejskiej reguły projektowania uniwersalnego i przyświecające im wytyczne oraz zastanowimy się czy miały one zastosowanie przy projektowaniu budynku. Czekają nas różne stacje i mamy nadzieję, interesujące spostrzeżenia!
Zachęcamy do (ponownego) odkrycia Kunsztu Wodnego i jego wielozmysłowego doświadczania. Zapraszamy tych, którzy czują lub chcą poczuć empatię przestrzenną. Wydarzenie będzie tłumaczone na Polski Język Migowy.
Spotkanie rozpoczniemy i podsumujemy w pracowni na parterze.
Dr hab. Marek Wysocki - Ekspert ds. Dostępności Miasta Gdyni oraz Pełnomocnika Rektora Politechniki Gdańskiej ds. dostępności. Zdobywca tytułu "Lidera Dostępności 2018" w konkursie Towarzystwa Urbanistów Polskich. W swoich ekspertyzach i opracowaniach rozpowszechnia idee projektowania uniwersalnego.
Dr Urszula Abłażewicz - Socjolożka, adiunktka w Zakładzie Socjologii Kultury Wydziału Socjologii Uniwersytetu w Białymstoku. Jej zainteresowania naukowe obejmują m.in. socjologię przestrzeni, analizę kapitałów społecznych i kulturowych oraz projektowanie uniwersalne.
Treść tworzona na podstawie materiałów prasowych organizatora.