Sopocki Teatr Tańca
Przedmiot nieocenionej wartości
Pojęcie innowacji pochodzi z języka łacińskiego; innovare czyli "tworzenie czegoś nowego". Najczęściej przytaczana definicja innowacji podkreśla, iż "innowacja jest procesem polegającym na przekształceniu istniejących możliwości w nowe idee i wprowadzenie ich do praktycznego zastosowania" (E.Okoń-Horodyńska, wykład 1, s. 9).
W spektaklu "Przedmiot nieocenionej wartości" artyści STT odnoszą się do innowacyjności w kontekście obrazu CIAŁA, fizyczności, a także historii polskiego teatru tańca. Można więc powiedzieć, że ośrodkiem zainteresowania będzie samo CIAŁO człowieka. Ciało jako skafander dla ratio i psyche, jako transmiter treści i jako środek komunikacji.
Scenariusz, choreografia, reżyseria: Joanna Czajkowska
Muzyka: Mariusz Noskowiak
Vizuale: Katarzyna Teresa Turowska
Kostiumy: Adam Królikowski
Światła: Artur Aponowicz
Współpraca choreograficzna i kreacja postaci: Jacek Krawczyk, Joanna Nadrowska, Kalina Porazińska, Magdalena Laudańska, Kamila Maik, Maciej Sheva Mołdoch
W spektaklu zostały wykorzystane fragmenty wywiadu z tancerzem Opery Bałtyckiej, pedagogiem i choreografem Marcelim Żędzianowskim (17.07.1932 - 11.06.2014), zarejestrowane w marcu 2014 roku.
Przedmiot nieocenionej wartości
Pojęcie innowacji pochodzi z języka łacińskiego; innovare czyli "tworzenie czegoś nowego". Najczęściej przytaczana definicja innowacji podkreśla, iż "innowacja jest procesem polegającym na przekształceniu istniejących możliwości w nowe idee i wprowadzenie ich do praktycznego zastosowania" (E.Okoń-Horodyńska, wykład 1, s. 9).
W spektaklu "Przedmiot nieocenionej wartości" artyści STT odnoszą się do innowacyjności w kontekście obrazu CIAŁA, fizyczności, a także historii polskiego teatru tańca. Można więc powiedzieć, że ośrodkiem zainteresowania będzie samo CIAŁO człowieka. Ciało jako skafander dla ratio i psyche, jako transmiter treści i jako środek komunikacji.
Scenariusz, choreografia, reżyseria: Joanna Czajkowska
Muzyka: Mariusz Noskowiak
Vizuale: Katarzyna Teresa Turowska
Kostiumy: Adam Królikowski
Światła: Artur Aponowicz
Współpraca choreograficzna i kreacja postaci: Jacek Krawczyk, Joanna Nadrowska, Kalina Porazińska, Magdalena Laudańska, Kamila Maik, Maciej Sheva Mołdoch
W spektaklu zostały wykorzystane fragmenty wywiadu z tancerzem Opery Bałtyckiej, pedagogiem i choreografem Marcelim Żędzianowskim (17.07.1932 - 11.06.2014), zarejestrowane w marcu 2014 roku.