stat
Wydarzenie już się odbyło
PATRONAT

Przereklamowana konsumpcja - sympozjum na UG

Zobacz PROGRAM

Jak zapowiadają organizatorzy celem sympozjum jest stworzenie forum do cyklicznych, corocznych, interdyscyplinarnych dyskusji dla teoretyków i praktyków nad wyzwaniami i konsekwencjami kultury konsumpcji i materializmu dla funkcjonowania osoby i jej dobrostanu.W tym roku sympozjum poświęcone jest zagadnieniom wpływu kultury konsumpcji na funkcjonowanie człowieka w rodzinie i w pracy.

Sympozjum będzie składało się z dwóch sesji - jednej poświęconej rodzinie i konsumpcji, a drugiej - pracy i konsumpcji.

Zasadniczym celem dyskusji w ramach sesji poświęconej zagadnieniom rodziny i konsumpcji jest przedstawienie oddziaływań nasilonego konsumpcjonizmu na jakość relacji rodzinnych w ujęciu systemowym, na jakość życia dzieci w rodzinie oraz na specyfikę relacji pomiędzy pracą zawodową człowieka a życiem osobistym i rodzinnym. Sesja poświęcona rodzinie i konsumpcji będzie odpowiadać na pytania: Z jakimi przekształceniami w obrębie systemów wartości oraz priorytetów życiowych w rodzinie mamy współcześnie do czynienia?, Jakie zmiany mają miejsce w obrębie stylu życia rodziny w kulturze konsumpcji?, Jakie są skutki komercjalizacji dzieciństwa? Na czym polega i od czego zależy efektywność działań edukacyjnych podejmowanych przez rodziców i nauczycieli?

Celem sesji poświęconej tematyce konsumpcji i pracy jest poszerzenie zakresu wiedzy o wartościach, jakimi coraz częściej pracownicy kierują się w środowisku zawodowym, wynikających z wpływu wszechobecnej kultury konsumpcji, na konsumpcyjne oczekiwania wobec pracy oraz wynikające z tego patologie organizacyjne (skutkujące poczuciem niespełnienia i obniżeniem zadowolenia z pracy, a w konsekwencji również obniżenia zadowolenia z życia). W trakcie sesji dotyczącej zagadnienia konsumpcji organizatorzy postarają się odpowiedzieć na pytania: Jakie wartości w pracy cenione są obecnie najwyżej?, Jak przejawia się konsumpcjonizm w pracy? Czy konsumpcjonizm w pracy to gwarancja satysfakcji, czy rozczarowania? Z czego wynika kierowanie się wartościami świadczącymi o konsumpcyjnym podejściu do pracy? Jakie zagrożenia niesie ze sobą konsumpcyjne nastawienie do pracy?

Sympozjum skierowane jest do rodziców, wychowawców, nauczycieli, psychologów, pedagogów, ludzi mediów, samorządowców Trójmiasta i okolic zainteresowanych jakością życia i dobrostanem w rodzinach, szkołach i przedsiębiorstwach.

Prosimy o potwierdzenie przybycia na adres mailowy: przereklamowanakonsumpcja@ug.edu.pl do dnia 28 maja bieżącego roku.