Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Pusty dom (2 opinie)

teatr tańca
kasy:
58 344-77-93, 58 344-90-53
wystawia:
Teatr Amareya
data premiery:
27 listopada 2011
Oceniasz 5/10
Teatr Amareya
Pusty dom

"Pusty dom" to próba oswajania przestrzeni krajobrazu po stracie, opowieść o znikających punktach oparcia i dogasającym płomieniu życia. Dom to nie tylko miejsce, ale także wewnętrzne poczucie bezpieczeństwa, poczucie godności, zakorzenienia w świecie, kontaktu ze sobą, swoim ciałem i jego historią.

Moment straty, w którym nasz dom przestaje istnieć, wyznacza przełom. To początek powolnego poszukiwania sensu i zapełniania pustki. Ciało, wzruszone i bezbronne, rozpięte między lękiem a potrzebą miłości, dryfuje szukając samego siebie w spotkaniu z innym ciałem.

Pomysł, reżyseria: Agnieszka Kamińska
Choreografia i wykonanie: Agnieszka Kamińska, Katarzyna Pastuszak
Konsultacje: Aleksandra Śliwińska, Katarzyna Pastuszak
Muzyka: Agnieszka Kamińska, Jacek Stromski

Premiera w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca / Trójmiejskiej Korporacji Tańca. Spektakl zrealizowano dzięki pomocy finansowej Samorządu Województwa Pomorskiego oraz Urzędu Miasta Gdańska.

O Artystach:
Agnieszka Kamińska - tancerka, współzałożycielka Teatru Amareya, wokalistka, instruktor pracy z głosem. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tańca buto, technik tańca współczesnego, tańca ekspresyjnego, improwizacji, Body Mind Centering i wielu technik wokalnych. Dotychczas w pracy artystycznej występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya w Polsce i za granicą, oraz w kilku projektach z twórcami zagranicznymi - np. Dream Regime z Gekidan Kaitaisha z Tokio pokazywany w Polsce oraz Japonii (2007-2011), Caravan Project z Ang Gey Pin (2008), Ten ku Youran z Daisuke Yoshimoto (2006), Mandala życia i śmierci w reżyserii Atsushi'ego Takenouchi'ego (2005). W ostatnich latach zrealizowała dwa autorskie spektakle solowe: Ocaleni. Na skraju nieba (2010) oraz Tribute to J.S. (2008). Komponuje także opracowania wokalne do spektakli oraz projektów teatralnych, prowadzi autorskie zajęcia głosowo-ruchowe, pracuje z osobami niepełnosprawnymi.

Katarzyna Julia Pastuszak - tancerka, reżyser, teatrolog, tłumacz; od 2003 kieruje Teatrem Amareya, animator kultury, kurator Sceny Teatralnej Klubu Żak. Ukończyła Filologiczne Studium Doktoranckie Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie pod opieką prof. dr hab. Michała Błażejewskiego napisała doktorat poświęcony buto pt. "Ankoku buto Hijikaty Tatsumiego - teatr ciała-w-kryzysie". Ukończyła także Skandynawistykę (UG) i Wiedzę o Teatrze (Akademia Teatralna, Warszawa). Jest członkiem CID (International Dance Council) i Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego. Wielokrotna uczestniczka międzynarodowych warsztatów tanecznych i teatralnych w Polsce i za granicą. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tańca buto, technik tańca współczesnego, technik teatru fizycznego, improwizacji, kompozycji, terapii ruchem, technik relaksacji. Na co dzień Pastuszak jest kuratorem Sceny Teatralnej Klubu Żak w Gdańsku, gdzie realizuje cykliczne zdarzenia kulturalne takie, jak: Gdański Festiwal Tańca, Trójmiejski Punkt Taneczny i in. Reżyseruje grupowe spektakle Teatru Amareya , dotychczas Nokturny (2010), Inskrypcje (2010), Exit (2008), Teatr Anatomiczny - Misterium życia i śmierci (2006), Haiku (2005-2010), Xenos (2005), Sen Ikara (2004), reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. W roku 2009 zrealizowała autorski spektakl solowy pt. Faceless, występowała też we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya w Polsce i za granicą, oraz w kilku projektach z twórcami zagranicznymi - np. Dream Regime z Gekidan Kaitaisha z Tokio pokazywany w Polsce oraz Japonii (2007-2011), Caravan Project z Ang Gey Pin (2008), Ten ku Youran z Daisuke Yoshimoto (2006), Mandala życia i śmierci w reżyserii Atsushi'ego Takenouchi'ego (2005). W 2010 wraz z Teatrem Amareya zainicjowała Gdańską Szkołę Buto działającą przy Klubie Winda - Gdański Archipelag Kultury.