Randka z feministą
Samantha Ellis
Przekład: Elżbieta Woźniak
"Randka z feministą" to przewrotna komedia romantyczna, w której dwoje aktorów wciela się jednocześnie w zakochaną parę tuż przed ślubem, byłych kochanków i niechętnych małżeństwu rodziców. Zmieniając wcielenia jak rękawiczki aktorzy dokonują wiwisekcji na emocjach bohaterów a zarazem opowiadają historię relacji zdawać by się mogło niemożliwej: przecież Ona lubi złych mężczyzn, a On jest feministą... Przezwyciężyć wszystkie przeszkody może jedynie, jak to w komediach romantycznych bywa, miłość, miłość, miłość.
Powstaną dwa spektakle, w dwóch różnych obsadach. Choć oparte na tym samym tekście, będą to z pewnością dwie różne RANDKI Z FEMINISTĄ...
Reżyseria: Michał Derlatka
Opracowanie tekstu: Michał Kurkowski
Opracowanie muzyczne: Joanna Sówka-Sowińska
Scenografia: Magdalena Gajewska
Asystent reżysera: Joanna Kreft-Baka
Asystent reżysera: Anna Kociarz
Inspicjent, sufler: Katarzyna Wołodźko
W spektaklach występują:
Obsada I: Anna Kociarz - Kate, Morag, Carina, Maciej Konopiński - Steve, Joe, Ross (grają 22 i 23 lutego)
Obsada II: Joanna Kreft-Baka - Kate, Morag, Carina, Krzysztof Matuszewski - Steve, Joe, Ross (grają 3 i 4 marca)
Prapremiery: I obsada - 15 lipca na Scenie Letniej, II obsada - 22 lipca na Scenie Letniej
-----
Samantha Ellis - brytyjska pisarka i dramaturg. Urodziła się w rodzinie iracko-żydowskiej i dorastała w Londynie. Studiowała w Queens' College w Cambridge. Jej sztuka THE CANDY JAR została pokazana podczas festiwalu Fringe w Edynburgu w 1996 roku. Ellis pracowała jako dziennikarka, pisała felietony o historii teatru dla gazety The Guardian. W 2003 roku Theatre 503 wystawił jej sztukę PATCHING HAVOC. W 2006 roku BBC Radio 4 wyemitowało jej słuchowisko SUGAR AND SNOW, którego akcja rozgrywa się w społeczności kurdyjskiej w północnym Londynie; zaprezentowano je także w londyńskim Hampstead Theatre. Sztuka Ellis RANDKA Z FEMINISTĄ mająca swą premierę w Arcola Theatre we wrześniu 2016 roku spotkała się ze znakomitym przyjęciem publiczności i krytyki teatralnej.
Michał Derlatka (ur. 1981) - absolwent reżyserii i aktorstwa Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, studiował też reżyserię i dramaturgię w Hiszpanii (Institut del Teatre, Barcelona). Specjalizuje się w przedstawieniach teatru formy i teatru młodego widza. Trójmiejskiej publiczność znany głównie z realizacji w Tetrze Wybrzeże (PODRÓŻE GULIWERA, PRZYGODY KOZIOŁKA MATOŁKA) oraz w Teatrze Miniatura (FAHRENHEIT, SIEDMIU KRASNOLUDKÓW, TRAMWAJE). Pod jego pieczą powstał realizowany od trzech lat cykliczny projekt lektur udramatyzowanych dla najmłodszych LEKCJE NIEGRZECZNOŚCI. Poza Trójmiastem współpracował z teatrami w całej Polsce, m. in. we Wrocławiu, Warszawie, Olsztynie, Jeleniej Górze, Kaliszu, a także za granicą: w Barcelonie, Kordobie w Czechach i na Słowacji.
Joanna Sówka-Sowińska (ur. 1982) - architekt, projektant przestrzeni dźwiękowych, animator kultury. Absolwentka Wydziału Architektury na Politechnice Gdańskiej oraz wydziału fotografii na uczelni Bellas Artes de Valencia w Hiszpanii. Autorka dźwięku do ponad 20 spektakli teatralnych, etiud ulicznych i czytań udramatyzowanych. m.in. do wyreżyserowanych przez Michała Derlatkę spektakli: SZNYCEL GÓRSKI, SIEDMIU KRASNOLUDKÓW, TESLA VS EDISON, RYDYGIER, MÓJ PRZYJACIEL WAMPIR, PRZYGODY KOZIOŁKA MATOŁKA i innych.
Magdalena Gajewska - scenograf. Absolwentka wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej ASP oraz Wydziału Scenografii ASP w Krakowie. Pracowała m.in. w Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Od 2006 roku scenograf Teatru Wybrzeże. Laureatka nagrody im. Teresy Roszkowskiej przyznawanej przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu ITI. Jest autorką scenografii m.in. do FARSY Z WALWORTH Endy Walsha, BABY CHANEL Nikołaja Kolady, BRONIEWSKIEGO Radosława Paczochy w reżyserii Adama Orzechowskiego oraz do ARABELI Maliny Prześlugi w reżyserii Pawła Aignera.
Michał Kurkowski (ur. 1989) - autor scenariuszy teatralnych, dramaturg, doktorant w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył Dramaturgię teatralną na Wydziale Reżyserii Dramatu krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych (d. PWST). Współpracował z reżyserką Małgorzatą Warsicką przy spektaklach KRÓL oraz DZIEJE UPADKÓW (przez miesięcznik Teatr przedstawienie zostało wyróżnione jako najlepsza adaptacja sezonu 2015/ 2016). Autor scenariuszy czytań dla Teatru Polskiego w Warszawie, Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku oraz scenariuszy słuchowisk dla Audioteki. W czasie studiów asystował m.in. Piotrowi Gruszczyńskiemu przy KABARECIE WARSZAWSKIM w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego, Andrzejowi Chyrze przy operze CZARODZIEJSKA GÓRA Pawła Mykietyna oraz Mariuszowi Trelińskiemu podczas prac nad TRISTANEM I IZOLDĄ Richarda Wagnera. Swoje teksty publikował w miesięczniku literackim Akant oraz kwartalniku Konteksty, wydawanym przez Instytut Sztuki PAN. W 2011 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Swoje teksty publikował w miesięczniku literackim Akant, kwartalniku Konteksty wydawanym przez Instytut Sztuki PAN oraz Ruchu muzycznym.
Samantha Ellis
Przekład: Elżbieta Woźniak
"Randka z feministą" to przewrotna komedia romantyczna, w której dwoje aktorów wciela się jednocześnie w zakochaną parę tuż przed ślubem, byłych kochanków i niechętnych małżeństwu rodziców. Zmieniając wcielenia jak rękawiczki aktorzy dokonują wiwisekcji na emocjach bohaterów a zarazem opowiadają historię relacji zdawać by się mogło niemożliwej: przecież Ona lubi złych mężczyzn, a On jest feministą... Przezwyciężyć wszystkie przeszkody może jedynie, jak to w komediach romantycznych bywa, miłość, miłość, miłość.
Powstaną dwa spektakle, w dwóch różnych obsadach. Choć oparte na tym samym tekście, będą to z pewnością dwie różne RANDKI Z FEMINISTĄ...
Reżyseria: Michał Derlatka
Opracowanie tekstu: Michał Kurkowski
Opracowanie muzyczne: Joanna Sówka-Sowińska
Scenografia: Magdalena Gajewska
Asystent reżysera: Joanna Kreft-Baka
Asystent reżysera: Anna Kociarz
Inspicjent, sufler: Katarzyna Wołodźko
W spektaklach występują:
Obsada I: Anna Kociarz - Kate, Morag, Carina, Maciej Konopiński - Steve, Joe, Ross (grają 22 i 23 lutego)
Obsada II: Joanna Kreft-Baka - Kate, Morag, Carina, Krzysztof Matuszewski - Steve, Joe, Ross (grają 3 i 4 marca)
Prapremiery: I obsada - 15 lipca na Scenie Letniej, II obsada - 22 lipca na Scenie Letniej
-----
Samantha Ellis - brytyjska pisarka i dramaturg. Urodziła się w rodzinie iracko-żydowskiej i dorastała w Londynie. Studiowała w Queens' College w Cambridge. Jej sztuka THE CANDY JAR została pokazana podczas festiwalu Fringe w Edynburgu w 1996 roku. Ellis pracowała jako dziennikarka, pisała felietony o historii teatru dla gazety The Guardian. W 2003 roku Theatre 503 wystawił jej sztukę PATCHING HAVOC. W 2006 roku BBC Radio 4 wyemitowało jej słuchowisko SUGAR AND SNOW, którego akcja rozgrywa się w społeczności kurdyjskiej w północnym Londynie; zaprezentowano je także w londyńskim Hampstead Theatre. Sztuka Ellis RANDKA Z FEMINISTĄ mająca swą premierę w Arcola Theatre we wrześniu 2016 roku spotkała się ze znakomitym przyjęciem publiczności i krytyki teatralnej.
Michał Derlatka (ur. 1981) - absolwent reżyserii i aktorstwa Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, studiował też reżyserię i dramaturgię w Hiszpanii (Institut del Teatre, Barcelona). Specjalizuje się w przedstawieniach teatru formy i teatru młodego widza. Trójmiejskiej publiczność znany głównie z realizacji w Tetrze Wybrzeże (PODRÓŻE GULIWERA, PRZYGODY KOZIOŁKA MATOŁKA) oraz w Teatrze Miniatura (FAHRENHEIT, SIEDMIU KRASNOLUDKÓW, TRAMWAJE). Pod jego pieczą powstał realizowany od trzech lat cykliczny projekt lektur udramatyzowanych dla najmłodszych LEKCJE NIEGRZECZNOŚCI. Poza Trójmiastem współpracował z teatrami w całej Polsce, m. in. we Wrocławiu, Warszawie, Olsztynie, Jeleniej Górze, Kaliszu, a także za granicą: w Barcelonie, Kordobie w Czechach i na Słowacji.
Joanna Sówka-Sowińska (ur. 1982) - architekt, projektant przestrzeni dźwiękowych, animator kultury. Absolwentka Wydziału Architektury na Politechnice Gdańskiej oraz wydziału fotografii na uczelni Bellas Artes de Valencia w Hiszpanii. Autorka dźwięku do ponad 20 spektakli teatralnych, etiud ulicznych i czytań udramatyzowanych. m.in. do wyreżyserowanych przez Michała Derlatkę spektakli: SZNYCEL GÓRSKI, SIEDMIU KRASNOLUDKÓW, TESLA VS EDISON, RYDYGIER, MÓJ PRZYJACIEL WAMPIR, PRZYGODY KOZIOŁKA MATOŁKA i innych.
Magdalena Gajewska - scenograf. Absolwentka wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej ASP oraz Wydziału Scenografii ASP w Krakowie. Pracowała m.in. w Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Od 2006 roku scenograf Teatru Wybrzeże. Laureatka nagrody im. Teresy Roszkowskiej przyznawanej przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu ITI. Jest autorką scenografii m.in. do FARSY Z WALWORTH Endy Walsha, BABY CHANEL Nikołaja Kolady, BRONIEWSKIEGO Radosława Paczochy w reżyserii Adama Orzechowskiego oraz do ARABELI Maliny Prześlugi w reżyserii Pawła Aignera.
Michał Kurkowski (ur. 1989) - autor scenariuszy teatralnych, dramaturg, doktorant w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył Dramaturgię teatralną na Wydziale Reżyserii Dramatu krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych (d. PWST). Współpracował z reżyserką Małgorzatą Warsicką przy spektaklach KRÓL oraz DZIEJE UPADKÓW (przez miesięcznik Teatr przedstawienie zostało wyróżnione jako najlepsza adaptacja sezonu 2015/ 2016). Autor scenariuszy czytań dla Teatru Polskiego w Warszawie, Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku oraz scenariuszy słuchowisk dla Audioteki. W czasie studiów asystował m.in. Piotrowi Gruszczyńskiemu przy KABARECIE WARSZAWSKIM w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego, Andrzejowi Chyrze przy operze CZARODZIEJSKA GÓRA Pawła Mykietyna oraz Mariuszowi Trelińskiemu podczas prac nad TRISTANEM I IZOLDĄ Richarda Wagnera. Swoje teksty publikował w miesięczniku literackim Akant oraz kwartalniku Konteksty, wydawanym przez Instytut Sztuki PAN. W 2011 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Swoje teksty publikował w miesięczniku literackim Akant, kwartalniku Konteksty wydawanym przez Instytut Sztuki PAN oraz Ruchu muzycznym.