Celem szkolenia jest przygotowanie jego uczestników do samodzielnego, efektywnego przeprowadzania rekrutacji w swojej organizacji. W ramach warsztatu prezentowane są najlepszei najnowocześniejsze metody rekrutacji i selekcji pracowników. Omówimy również typowe problemy i błędy, z którymi może się spotkać każdy pracodawca. Jesteśmy praktykami, nie teoretykami! Znamy proces rekrutacji zarówno ze strony pracodawcy, jak i kandydata, a szkolenie będzie przekazaniem naszej wieloletniej wiedzy i umiejętności.
1. Rekrutacja
Rekrutacja a selekcja,
Cel rekrutacji i metody,
Definicje i opisy stanowisk - czy biurokracja jest niezbędna?
Mity rekrutacji - czyli w pigułce to, czego powinniśmy się wystrzegać.
2. Przygotowanie do rekrutacji
Analiza potrzeb kadrowych,
Stworzenie profilu stanowiska i kandydata,
Wymogi kwalifikacyjne a praktyczne doświadczenia płynące z rozmów.
3. Etapy rekrutacji
Ogłoszenie i jego publikacja,
Analiza CV,
Narzędzia analizy dokumentów aplikacyjnych,
Rozmowa kwalifikacyjna: wywiad biograficzny i behawioralny,
Wybór kandydata - kryteria, intuicja a rzeczywistość.
4. Podstawy przeprowadzania wywiadu
Trudne, a czasem konieczne pytania - dla pracodawcy i dla kandydata,
Komunikacja werbalna i niewerbalna,
Błędy oceny i sposoby na ich uniknięcie.
5. Wprowadzenie nowych pracowników do organizacji
Adaptacja, czyli jak sprawić, by pracownicy stali się perłami w Twym zespole,
Budowanie zespołu.