Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Reset (14 opinii)

spektakl dramatyczny
kasy:
58 551-50-40, 301-13-28
wystawia:
Teatr Wybrzeże
czas trwania:
1 godz. 35 min. (bez przerw)
data premiery:
9 czerwca 2018
7.5
38 ocen
Oceniasz 5/10
Reset
Alma De Groen

Przekład: Małgorzata Semil

Kiedyś były bliskimi koleżankami z uczelni. Potem każda poszła swoją drogą, bliskie niegdyś więzi osłabły. Dziś, po latach, spotykają się, by wesprzeć świeżą wdowę, a przy okazji zdać relację ze swoich potyczek z losem i z mężczyznami. Szczególnie tym jednym, który odcisnął piętno na życiu każdej z nich. Co zyskały, co straciły, jak bardzo życie w orbicie drugiego człowieka wpłynęło na ich własny los. Wszystkie zostały obdarzone wolną wolą, moralnością, uczuciami i empatią. Czy z nich skorzystały? Co pozostaje, jeśli całkowicie i wbrew rozsądkowi poświęcasz swoje życie dla kogoś? Cztery fantastyczne kobiety w obliczu utraty sensu życia podejmują ryzykowną grę, ujawniając skrywane dotąd tajemnice narażają się na utratę czegoś więcej niż dotychczasowego status quo. Czy było warto?

Anna Gryszkówna o przedstawieniu: "Uwielbiam opowiadać o kobietach. Są niezbadanym kosmosem. Pełne niespodzianek, nieoczekiwanych przejawów, zagadek a jednocześnie tak bardzo mądre, silne, zmysłowe i piękne. Bohaterki dramatu RESET to kobiety w których przejrzeć się może każda z Nas. Mężczyzna w ich życiu to ktoś wielki, wyjątkowy - w nim może się przejrzeć każdy z Was. Co wynika z takiego spotkania, kiedy czas pierwszych uniesień i fascynacji, motyli w brzuchu i dzikiego seksu mija. Co pozostaje? Badam z jakich przyczyn kobiety są w stanie zapomnieć o sobie i poświęcić się bez reszty dla mężczyzny z którym żyją. Albo odwrotnie, uszanować swój wewnętrzny egoizm i zostać kimś, kto działa bezwzględnie. Z jakiego powodu nauka w dalszym ciągu jest domeną stricte męską? Czy rzeczywiście zdanie "Gdyby nie było mężczyzn, nie byłoby wojen" jest choć odrobinę prawdziwe. Czy w świecie zdominowanym przez postęp, naukę, technikę zostało miejsce dla tak oldschoolowych terminów jak "przyjaźń, wierność, uczciwość"? A w tym wszystkim jeszcze jeden bezwzględny aspekt - czas. Co zostaje, jak nic nie zostaje i trzeba zacząć od nowa. Przed takim zdaniem zostają postawione bohaterki dramatu i każda z nich z niesamowitą determinacją i wiarą próbuje sobie poradzić. Z niezwykłą ciekawością i wielkim szacunkiem przyglądam się tej sile jaką noszą w sobie kobiety, aby móc się odrodzić nawet po największej opresji i katastrofie. Odrodzić się i pójść dalej z wiarą, że świat może być lepszy właśnie dzięki nim."

Reżyseria: Anna Gryszkówna
Scenografia, kostiumy, światła: Anna Skupień, Katarzyna Szczurowska
Muzyka: Piotr Łabonarski
Asystent reżysera: Anna Kociarz
Inspicjent, sufler: Katarzyna Wołodźko

W spektaklu występują:
Ewa Jendrzejewska, Anna Kociarz, Joanna Kreft-Baka i Małgorzata Oracz.

-----

Alma De Groen (ur. 1941) - australijska dramatopisarska urodzona w Nowej Zelandii. Jej najsłynniejsza sztuka THE RIVERS OF CHINA, swoją premierę miała w Sydney Theatre Company w 1987 roku i została uhonorowana Premier's Literary Award for Drama. Alma De Groen jako pierwsza kobieta dramatopisarska otrzymała nagrodę The Patrick White Award. Jest również autorką sztuk GOING HOME, THE JOSS ADAMS SHOW, VOCATIONS, THE WOMAN IN THE WINDOW. Sztuka RESET (WICKED SISTERS) jest polską prapremierą.

Anna Gryszkówna (ur. 1979) - aktorka i reżyserka. Absolwentka warszawskiej Akademii Teatralnej. Od 2004 roku należy do zespołu Teatru Narodowego w Warszawie, w którym zagrała m.in. w spektaklach Jerzego Grzegorzewskiego i Tadeusza Słobodzianka. Była asystentką reżysera przy spektaklach m.in. Jana Englerta, Michała Zadary i Macieja Prusa. Zadebiutowała spektaklem PRZESILENIE Davida Greiga i Gordona McIntyre'a w Teatrze Nowym w Poznaniu i Teatrze Miejskim w Lesznie. Anna Gryszkówna wyreżyserowała m.in. POSKROMIENIE ZŁOŚNICY Williama Shakespeare'a w Teatrze im. Ludwika Solskiego w Tarnowie oraz MĘŻCZYZNĘ Gabrieli Zapolskiej w Teatrze Dramatycznym w Warszawie.

Anna Skupień (ur. 1986) i Katarzyna Szczurowska (ur. 1988) - duet scenograficzny, projektują scenografie, kostiumy, wizualizacje, zajmują się reżyserią światła. Absolwentki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Wydziału Sztuki Mediów i Scenografii (2012). Pracowały w Teatrze Dramatycznym w Warszawie (MĘŻCZYZNA), Teatrze Narodowym w Warszawie (FORTEPIAN PIJANY), Teatrze im. Ludwika Solskiego w Tarnowie (POSKROMIENIE ZŁOŚNICY), Teatrze Nowym w Poznaniu (PRZESILENIE) oraz Teatrze Żydowskim im. Estery Rachel i Idy Kamińskich (DOTKNIJ WODY, DOTKNIJ WIATRU).

Piotr Łabonarski (ur. 1990) - kompozytor. Studiował psychologię na Uniwersytecie Warszawskim oraz realizację dźwięku w Akademii Filmu i Telewizji. Zadebiutował w 2013 roku muzyką do CUDOTWÓRCY, wystawionego w warszawskim Teatrze Dramatycznym, z którym do dziś jest związany. Skomponował tam muzykę do kilkunastu spektakli m.in. BENTA, WIZYTY STARSZEJ PANI czy HISTORII JAKUBA. Autor muzyki do słuchowisk radiowych oraz spektakli teatru telewizji, w tym nagrodzonej Grand Prix Festiwalu Dwa Teatry WALIZKI.

Recenzja Trojmiasto.pl

Przeczytaj także