stat
Impreza już się odbyła

4. edycja nartorolkowego rajdu Road to Hell wystartuje w sobotę 25 czerwca o godzinie 22:30 spod Pomnika Obrońców Wybrzeża. Jego uczestnicy przejadą ponad 110 kilometrów i następnego dnia między godz. 11:00 a 12:00 zameldują się na Helu. To już czwarta edycja imprezy, która z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W rajdzie mogą wziąć również osoby jeżdżące na rolkach.

lis 7

czwartek, g. 10:00

Gdańsk Osowa, Dworcowa, parking przy...
bilety 30-50 zł
lis 24

niedziela, g. 10:30

Gdańsk Sobieszewo
bilety 25 zł
ulgowy 1 zł
Road to Hell
Rejestracja rozpocznie się na parkingu na Westeplatte. Dojazd ulicą Majora Henryka Sucharskiego, na jej końcu po prawej stronie jest budynek Straży Pożarnej, za nim trzeba skręcić w prawo na Naftoport, w ulicę Kapitana W. Poinca i zaraz jest wjazd na parking po lewej stronie. Rejestrację rozpoczynamy o 21:00, potem rozgrzewka, sprawdzenie sprzętu i udamy się pod Pomnik Obrońców Wybrzeża, skąd ruszymy o 22:30 a najpóźniej o 23:00.

Skikome na Kaszebe
26 czerwca 2016. Jadący trasą Puck-Hel, czyli Skikome na Kaszebe, zgłaszają się pomiędzy 06:00 a 06:30. na start w Pucku, w porcie rybackim. Jest tam Harcerski Ośrodek Morski. Będzie czekać na Was przedstawiciel organizatora i zarejestruje uczestników. Dojazd do portu możliwy jest ulicami: Marynarską lub Żeglarską. Samochody najlepiej zaparkować w uliczce nad portem, są tam bezpłatne miejsca parkingowe, parkowanie w samym porcie jest płatne. Grupa przystąpi do rajdu dołączając do uczestników Road to Hell. Trudno z wyprzedzeniem określić, kiedy to nastąpi - będzie kontakt telefoniczny z grupą.

Wpisowe
Wpisowe wynosi 15 zł. Płatność gotówką przy rejestracji.

Trasa
Trasa została wytyczona z maksymalnym wykorzystaniem ścieżek rowerowych, niestety pewna jej część biegnie drogami publicznymi, na których zobowiązani jesteśmy przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Wszyscy uczestnicy na odcinku nocnym aż do Pucka jadą w kaskach, kamizelkach refleksyjnych i własnym oświetleniem: przód i tył.

Na trasie jest kilka podjazdów, co pokazuje profil trasy i nie jest dyshonorem zatrzymanie się by złapać powietrze. Starajcie się regularnie pić małymi porcjami i przyjmować lekkostrawny pokarm energetyczny. Zapotrzebowanie na płyny jest bardzo indywidualne, zależy od stopnia wytrenowania, temperatury i tempa. W ekstremalnych warunkach może sięgać nawet 0,5 do 1,0 litra na godzinę!

Zabezpieczenie
Rajd ubezpieczają trzy samochody osobowe oraz 10 wolontariuszy-asystentów na rowerach. W samochodach można zdeponować bagaż osobisty. Rowerzyści będą mieli do waszej dyspozycji wodę mineralną.

Organizator zapewnia na trasie: zapasową parę kijków, jedną parę nartorolek Skike V07, dwa zapasowe kompletne koła z łożyskami, podręczne narzędzia, pompkę elektryczną i manualną, możliwość przewiezienia roweru na przyczepie na trasie Weterplatte-Hel, wodę mineralną w baniakach 5l do uzupełniania na trasie, pojemnik na śmieci, znane z poprzednich edycji bomby ryżowe do uzupełniania energii, przed startem ciasteczko owsiane i kawę.

Organizator, czyli Jerzy Buczkowski, zapewnia na trasie profesjonalną opiekę medyczną przez lekarza medycyny chirurga dysponującego zestawem reanimacyjno-opatrunkowym. Dodatkowo będą trzy mobilne punkty opatrunkowe na rowerach.

Niezbędne wyposażenie
Co zabrać: ubiór na zmianę, lekką wiatrówkę, kurtkę od deszczu jeśli takie będą prognozy, podstawowy zapas picia i pokarm uzupełniający energię, lekki plecaczek z workiem na picie lub pas biodrowy, wskazana jest jazda z pulsometrem by właściwie ocenić i rozłożyć siły. Obowiązkowo: lampa czołowa, tylna lampka czerwona, kamizelka odblaskowa, dodatkowe odbłyśniki, kask, ochraniacze. Nad ranem może być zdecydowanie chłodniej i może się przydać dodatkowa koszulka.

Współzawodnictwo i premie
Rajd na charakter towarzyski. Na trasie będą jednak dwa odcinki premiowane nagrodami. Udział w tej rywalizacji jest całkowicie dowolny. Wstępne zgłoszenie należy podać w czasie rejestracji na miejscu spotkania uczestników, można się będzie później wycofać lub zgłosić w trakcie rajdu.

Odcinki premiowane: 1. typowy up-hill niespodzianka, 2. szutrowy odcinek długości 9 km na końcu trasy zwany "rzeźnią". Nagrody w postaci talonów do realizacji w sklepie rollski.pl ufundowali pani Mariola Wołowczyk i Organizator (Jodyna). Dodatkowo będzie coś dla najstarszego uczestnika rajdu i chyba jedynej uczestniczki!

Koniec rajdu
Przewidywany przyjazd na Hel pierwszych uczestników rajdu około 11:00-12:00. Punktem docelowym jest stacja kolejowa Hel. Jest na niej miejsce na zaparkowanie samochodu. Jeśli pogoda i czas pozwolą, odbędzie się parada nartorolkarzy promenadą na czubek cypla i z powrotem. W dalszej kolejności uczestnicy udadzą się na biesiadę, zostaną rozdane nagrody, koszulki i dyplomy.

Organizator nie zapewnia powrotu z Helu. Możliwości jest kilka: pociągiem do Gdyni, mikrobusem i statkiem do Gdańska lub Sopotu. Sprawdźcie rozkłady jazdy, na statek bilety lepiej zarezerwować lub kupić jak najszybciej na Helu, bo to weekend i początek sezonu.

Na własną odpowiedzialność
Organizator przypomina, że wszyscy biorący udział w łączonym rajdzie Road to Hell i Skikome na Kaszebe uczestniczą w nich na własną odpowiedzialność. Przy wnoszeniu opłaty startowej każdy uczestnik podpisze stosowne oświadczenie.

Pytania
Pytania można kierować do organizatora na adres jbuczkowski@go2.pl lub w wątku Road to Hell 2016 na forum portalu: www.nartorolki.pl

Przeczytaj także