stat
Impreza już się odbyła

Piosenką "Niebo do wynajęcia", dotarł do ogromnego grona słuchaczy, zaś cały debiutancki album (Pomaton EMI 1997) był skarbnicą piosenek, z których cześć trafiła do śpiewników, cześć zaś do dziś stanowi kanon polskiej piosenki poetyckiej. Po długiej przerwie, będącej w istocie nieustającą trasą koncertową, jesienią 2006 ukazał się drugi album - "Światopodgląd" (FONOGRAFIKA 2006), którego premiera odbyła się na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia - tam zresztą, w Radiowej Trójce, usłyszeć można Roberta najczęściej.

gru 6

piątek, g. 19:30

Gdynia,
bilety 60 zł
Kup bilet

w każdy poniedziałek (do 25.05.2026), g. 21:00

Sopot,
Wstęp wolny
Jesienią 2007 roku nakładem Polskiego Radia Kraków ukazały się "Piosenki i Nie", wielopak wielofunkcyjny, będący zarazem tomikiem wierszy, śpiewnikiem oraz okładką płyty stanowiącej zapis koncertu zagranego w studio krakowskiego Radia. Jesienią roku 2014 trafiło do słuchaczy "Cztery" (MAESTRADA 2014) - pełne świetnie zagranych i zaśpiewanych piosenek "dla dorosłych". Po raz kolejny można było dostrzec, że Kasprzycki potrafi czytać wiersze i między wierszami, że potrafi pisać gęsto i ciemno, lekko i śpiewnie. Jednak żeby złamać ów banalny obrazek krakowskiego poety, na jego styl składają się także nieczułostkowa wrażliwość, sarkastyczny ogląd świata oraz autoironiczne poczucie humoru.

blues / soul - koncerty w Trójmieście


Dał się zatem poznać Kasprzycki także jako autor tekstów w wersji "dla Przyjaciół": Janusza Radka, Michała Łanuszki, Marka Dyjaka, jak i dla Artystów Piwnicy Pod Baranami: Jacka Wójcickiego, Szymona Zychowicza, Doroty Ślęzak czy Ewy Wnuk. W muzyce Kasprzyckiego odnaleźć można ślady wielu inspiracji: "Niebo do wynajęcia" było mieszanką flamenco, popu, jazzu, bossanowy i folka, "Światopogląd" - popisem rockowej energii, "Piosenki i Nie" - znakomitym nawiązaniem do tradycji klasycznej ballady, "Cztery" zaś połączeniem poetyckiej i rockowej wrażliwości - zresztą to właśnie wielojęzyczność i szerokie spektrum zainteresowań określają jego styl muzyczny i tworzą dla tekstów smakowitą oprawę. Prawdziwą moc Kasprzyckiego oddają koncerty - to w kontakcie z publicznością Kasprzycki najpełniej emanuje niezwykłą charyzmą, a niespożyta energia, feeling i poczucie humoru, sprawiają, że kontakt z widzami jest zarazem natychmiastowy i długofalowy - kto bowiem był raz na koncercie Kasprzyckiego niemal zawsze wraca, i nie ma znaczenia, czy chodzi o koncerty solowe, czy z bandem - Kasprzycki zawsze gra na sto procent, a melanż słownej woltyżerki, muzycznych żartów, inteligentnych prowokacji, zabaw z publicznością i solidnego grania, sprawiają, że jego koncerty stają się naprawdę niezapomnianym przeżyciem. Zagrał ponad 1500 koncertów: solo, konno i pieszo, z bandem, z big-bandem, na festiwalach piosenki autorskiej, poetyckiej, na festiwalach folkowych (Colors of Ostrava), rockowych (Węgorzewo Rock Festiwal, Woodstock) a nawet na festiwalach muzyki współczesnej (Sacrum Profanum). Pisze, gra, śpiewa, komponuje, nie zamierza przestać.