Szkoła Młodego Konstruktora
Szkoła Młodego Konstruktora - Podróże Robotów to fascynująca wycieczka dookoła naszej planety z przystankami, na których poznają nowe zagadnienia związane z otaczającym nas światem. Młodzi konstruktorzy zbudują robota, który pomoże im w odkrywaniu wielu fascynujących tajemnic.
Podczas zajęć, Młodzi Konstruktorzy zbudują sterowany batyskaf, który przeniesie Ich na samo dno oceanu. Dowiedzą się również, jak zmieniały się kształty kontynentów i kto zamieszkuje okolice kominów geotermalnych. Zbudują także model kolejki kopalnianej, dowiedzą się skąd biorą się paliwa kopalne i jak powstaje węgiel oraz ropa naftowa.
W RoboCAMP wiemy, że zabawa jest najbardziej naturalną aktywnością każdego dziecka. Warsztaty Młodego Konstruktora to zajęcia edukacyjne dla dzieci, w czasie których uczestnicy bawiąc się, budują roboty z klocków LEGO, wykorzystując zdobytą na zajęciach wiedzę i umiejętności.
Zajęcia pozalekcyjne, to trwające 10 tygodni warsztaty, podczas których dzieci:
- uczestniczą w zajęciach raz w tygodniu po dwie 2 godziny zegarowe przez 10 tygodni
- pracują w 2 lub 3 - osobowych zespołach projektowych, przez co uczą się pracy zespołowej
- samodzielnie budują roboty dzięki autorskiemu programowi RoboCAMP
- poznają pojęcie algorytmu oraz uczą się podstaw programowania, w prostym języku graficzno - tekstowym, z którym sobie doskonale radzą
- poznają zasady działania urządzeń elektrycznych, takich jak silniki i czujniki
- odkrywają podstawowe pojęcia z fizyki, takie jak: masa, siła, ruch, prędkość
- rozwijają umiejętności społeczne
- przede wszystkim - świetnie się bawią!
PRZYKŁADOWE ĆWICZENIE
Poniżej przedstawiamy przykładowe ćwiczenie z programu Młodego Konstruktora RoboCAMP, specjalizacja "Podróże robotów". Kursanci mają za zadanie zbudować model samolotu, który będzie reagował na ruch wolantu (drążka sterowania) konstrukcja jest budowana na podstawie multimedialnej instrukcji a czas montażu nie przekracza 30 minut, dzięki temu podczas ćwiczenie pozostaje dużo czasu na programowanie i kreatywną zabawę gotową konstrukcją. Zaprogramowany samolot kręci śmigłem w zależności od wychylenia wolantu dokonuje skrętu w prawą lub lewą stronę. W ćwiczeniu wykorzystujemy czujnik wychylenia oraz pojęcie pętli programowej. Pracując nad tym ćwiczeniem uczestnicy dowiadują się dlaczego samolot lata i w jaki sposób pilot steruje samolotem. Na koniec mogą posterować modelem samolotu grając w prostą grę zręcznościową, w której muszą odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących zagadnień omawianych podczas ćwiczenia.
Zagadnienia poruszane w tym ćwiczeniu to:
- czujnik wychylenia
- pęta programowa
- podstawy aerodynamiki i techniki lotniczej
Sprawdź też inne oferty RoboCAMP