stat
Impreza już się odbyła

Szkoła Młodego Konstruktora - Podróże Robotów to fascynująca wycieczka dookoła naszej planety z przystankami, na których poznają nowe zagadnienia związane z otaczającym nas światem. Młodzi konstruktorzy zbudują robota, który pomoże im w odkrywaniu wielu fascynujących tajemnic.

lis 15

piątek, g. 18:00

Wstęp wolny
lis 16

sobota, g. 14:00 - 16:00

Gdańsk,
bilety 150 zł
Podczas zajęć, Młodzi Konstruktorzy zbudują sterowany batyskaf, który przeniesie Ich na samo dno oceanu. Dowiedzą się również, jak zmieniały się kształty kontynentów i kto zamieszkuje okolice kominów geotermalnych. Zbudują także model kolejki kopalnianej, dowiedzą się skąd biorą się paliwa kopalne i jak powstaje węgiel oraz ropa naftowa.

W RoboCAMP wiemy, że zabawa jest najbardziej naturalną aktywnością każdego dziecka. Warsztaty Młodego Konstruktora to zajęcia edukacyjne dla dzieci, w czasie których uczestnicy bawiąc się, budują roboty z klocków LEGO, wykorzystując zdobytą na zajęciach wiedzę i umiejętności.

Zajęcia pozalekcyjne, to trwające 10 tygodni warsztaty, podczas których dzieci:

- uczestniczą w zajęciach raz w tygodniu po dwie 2 godziny zegarowe przez 10 tygodni
- pracują w 2 lub 3 - osobowych zespołach projektowych, przez co uczą się pracy zespołowej
- samodzielnie budują roboty dzięki autorskiemu programowi RoboCAMP
- poznają pojęcie algorytmu oraz uczą się podstaw programowania, w prostym języku graficzno - tekstowym, z którym sobie doskonale radzą
- poznają zasady działania urządzeń elektrycznych, takich jak silniki i czujniki
- odkrywają podstawowe pojęcia z fizyki, takie jak: masa, siła, ruch, prędkość
- rozwijają umiejętności społeczne
- przede wszystkim - świetnie się bawią!


PRZYKŁADOWE ĆWICZENIE

Poniżej przedstawiamy przykładowe ćwiczenie z programu Młodego Konstruktora RoboCAMP, specjalizacja "Podróże robotów". Kursanci mają za zadanie zbudować model samolotu, który będzie reagował na ruch wolantu (drążka sterowania) konstrukcja jest budowana na podstawie multimedialnej instrukcji a czas montażu nie przekracza 30 minut, dzięki temu podczas ćwiczenie pozostaje dużo czasu na programowanie i kreatywną zabawę gotową konstrukcją. Zaprogramowany samolot kręci śmigłem w zależności od wychylenia wolantu dokonuje skrętu w prawą lub lewą stronę. W ćwiczeniu wykorzystujemy czujnik wychylenia oraz pojęcie pętli programowej. Pracując nad tym ćwiczeniem uczestnicy dowiadują się dlaczego samolot lata i w jaki sposób pilot steruje samolotem. Na koniec mogą posterować modelem samolotu grając w prostą grę zręcznościową, w której muszą odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących zagadnień omawianych podczas ćwiczenia.

Zagadnienia poruszane w tym ćwiczeniu to:

- czujnik wychylenia
- pęta programowa
- podstawy aerodynamiki i techniki lotniczej

Sprawdź też inne oferty RoboCAMP