stat
Impreza już się odbyła

Szkoła Młodego Konstruktora - Podróże Robotów to fascynująca wycieczka dookoła naszej planety z przystankami, na których poznają nowe zagadnienia związane z otaczającym nas światem. Młodzi konstruktorzy zbudują robota, który pomoże im w odkrywaniu wielu fascynujących tajemnic.

w każdy wtorek (do 30.12), g. 17:00

bilety 30 zł
gru 13

sobota, g. 14:00 - 16:00

Gdańsk, Ul. Batorego 18
bilety 60 zł
ulgowy 50 zł
przedsprzedaż 60 zł
Kup bilet
Podczas zajęć, Młodzi Konstruktorzy zbudują sterowany batyskaf, który przeniesie Ich na samo dno oceanu. Dowiedzą się również, jak zmieniały się kształty kontynentów i kto zamieszkuje okolice kominów geotermalnych. Zbudują także model kolejki kopalnianej, dowiedzą się skąd biorą się paliwa kopalne i jak powstaje węgiel oraz ropa naftowa.

W RoboCAMP wiemy, że zabawa jest najbardziej naturalną aktywnością każdego dziecka. Warsztaty Młodego Konstruktora to zajęcia edukacyjne dla dzieci, w czasie których uczestnicy bawiąc się, budują roboty z klocków LEGO, wykorzystując zdobytą na zajęciach wiedzę i umiejętności.

Zajęcia pozalekcyjne, to trwające 10 tygodni warsztaty, podczas których dzieci:

- uczestniczą w zajęciach raz w tygodniu po dwie 2 godziny zegarowe przez 10 tygodni
- pracują w 2 lub 3 - osobowych zespołach projektowych, przez co uczą się pracy zespołowej
- samodzielnie budują roboty dzięki autorskiemu programowi RoboCAMP
- poznają pojęcie algorytmu oraz uczą się podstaw programowania, w prostym języku graficzno - tekstowym, z którym sobie doskonale radzą
- poznają zasady działania urządzeń elektrycznych, takich jak silniki i czujniki
- odkrywają podstawowe pojęcia z fizyki, takie jak: masa, siła, ruch, prędkość
- rozwijają umiejętności społeczne
- przede wszystkim - świetnie się bawią!


PRZYKŁADOWE ĆWICZENIE

Poniżej przedstawiamy przykładowe ćwiczenie z programu Młodego Konstruktora RoboCAMP, specjalizacja "Podróże robotów". Kursanci mają za zadanie zbudować model samolotu, który będzie reagował na ruch wolantu (drążka sterowania) konstrukcja jest budowana na podstawie multimedialnej instrukcji a czas montażu nie przekracza 30 minut, dzięki temu podczas ćwiczenie pozostaje dużo czasu na programowanie i kreatywną zabawę gotową konstrukcją. Zaprogramowany samolot kręci śmigłem w zależności od wychylenia wolantu dokonuje skrętu w prawą lub lewą stronę. W ćwiczeniu wykorzystujemy czujnik wychylenia oraz pojęcie pętli programowej. Pracując nad tym ćwiczeniem uczestnicy dowiadują się dlaczego samolot lata i w jaki sposób pilot steruje samolotem. Na koniec mogą posterować modelem samolotu grając w prostą grę zręcznościową, w której muszą odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących zagadnień omawianych podczas ćwiczenia.

Zagadnienia poruszane w tym ćwiczeniu to:

- czujnik wychylenia
- pęta programowa
- podstawy aerodynamiki i techniki lotniczej

Sprawdź też inne oferty RoboCAMP

alert Treść tworzona na podstawie materiałów prasowych organizatora.