stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT
maj 24

sobota, g. 18:00

Gdańsk,
bilety 333, 90 zł
przedsprzedaż 99 - 207 zł

main:
AQUASKY (Botchit & Scarper, Passenger - UK)
EZ Rollers (exclusive oldskool harcore set, Intercom – UK)
DJ Swifty B B2B DJ Lock-Up (TVT, UK)

support:
Adam Faz & Emer (Bassinjekta)
Ozz (Ongo, Kraków)
C.L. Vegas (K.A.T.A.R.Z.I.S.)

chillout:
CLS&WAX (Spear Head, Never After – Kraków)
Mikro (Bandog Grooves – Lublin)
Mad (Cannabeatz – Trójmiasto)
Dia (Independent – Trójmiasto)
Cez 14 (mixtura Kolektyff – Trójmiasto)

muzyka: drum'n'bass

start:
20:00 – wejście do klubu
22:00 – start imprezy

wjazd:
15 zł
10 zł studenci i ulotka


Aquasky
Trójka panów znanych jako Brent Newitt, Kieron Bailey i Dave Wallace zaczęła wspólnie pracować nad muzyką w roku 1995 podpisując kontrakt z wytwórnią Moving Shadow - jednym z najbardziej znaczących wydawnictw w historii muzyki drum and bass. W późniejszym etapie kariery pojawiają się płyty dla Reinforced oraz R&S, a w końcu długogrający krążek dla Polydor o nazwie 'Orange Dust' w 1996 we współpracy z takimi artystami jak Big Shug z the Gangstarr Foundation czy the Scratch Perverts.
W 1999 roku powrócili pod skrzydła Moving Shadow i wydali kolejne dwa albumy 'Bodyshock' oraz 'Aftershock'. Podczas produkcji albumu 'Aftershock', Aquasky dzięki współpracy z Adamem Freelandem zaczęli również zwracać uwagę na mocno rozwijającą się w tym czasie scenę breakbeat.
Na początku nowego millenium Aquasky zaczęli współpracę z legendarnym obecnie Breakbeatowym label’em Botchit & Scarper. Single ' Sureshot ' oraz '777' łącząc w sobie elementy drum and bass, oldskool rave i klasycznego break-beat’u są obecnie uznawane za przełom w tworzeniu nowego gatunku który można określić jako Bassline - Breaks.
W tym okresie grupa utworzyła swoje własne break-beatowe wydawnictwo o nazwie
„Passenger”, by promować cięższe brzmienia. Do tej pory swoje produkcje wydawały na nim takie gwiazdy jak Meat Katie, Backdraft, Noisia, The Breakfastaz czy The Freestylers.
Warto wspomnieć o odrębnym projekcie wraz z M. Murphy, wokalistką ze Stanów, Snow Boy'em - perkusistą, sekcją dętą znanego wszystkim " The Blur " oraz basistą z " Fairground Atraction ". Całość określona pseudonimem ' Tenth and Parker ', łączyła w sobie gatunki jazz, house i odrobinę techno. Album pod nazwą "Twenty:Twelve" tej grupy został wydany w 2001 roku.
W 2002 roku Aquasky wydali swój piąty z kolei album o nazwie 'Beat The System'. Wydawnictwo zainspirowane londyńskimi rave'ami w czasach świetności. Grupie udało się odświeżyć 'stare' brzmienia na standard współczesnego Nu Skool Breaks. Niecałe dziesięć miesięcy później ukazał się szósty album dla wytwórni Moving Shadow o nazwie 'Stayfresh', co pokazuje profesjonalizm oraz konsekwencje w pracy studyjnej. Na tym wydawnictwie można usłyszeć kolaboracje z The Ragga Twins oraz Daddy Freddy .
W 2004 roku powstaje nowy label grupy o nazwie '777' na cześć legendarnego utworu wydanego dla B&S i do tej pory konsekwentnie tłoczone są na nim winyle z szeroko pojętego gatunku Bassline Breaks takich artystów jak Tayo, The Breakfastaz, Baobinga, The Ragga Twins, JDS, Control Z, no i oczywiście Aquasky. Dzięki zbliżonej koncepcji muzycznej do wytwórni Passenger artyści mogą bardziej eksperymentować z brzmieniami, co w rezultacie owocuje nowymi pomysłami, rozwiązaniami we współczesnym breakbeacie .
W 2005 Aquasky wydało siódmy album pod nazwą "Team Players". Świętując 10 lat na rynku muzycznym na krążku możemy usłyszeć kolaboracje z takimi postaciami jak FreQ Nasty, Kool Keith, Phil Hartnol z Orbital, DJ Icey, The Autobots oraz Elhornet z Pendulum .
Projekt okazał się ogromnym sukcesem na świecie jak również pokazał inne oblicze labelu Passenger dzięki swej różnorodności muzycznej.

Jako gwiazdy światowego formatu Aquasky występowali w Ameryce, Chinach, Japonii, Rosji, Wschodniej Europie, Azji, Kanadzie oraz we wszystkich krajach europy środkowej w czasie ich dwunastoletniej kariery. Na rynku dostępna jest również seria kompilacji " Breakbeat Bass " promująca Dj sety ekipy. W drugiej połowie 2007 roku ma się ukazać ich ósmy album 'Ultimate Breaks and Beats' i nowa seria kompilacji 'This Way Up' .

Muzykę Aquasky można usłyszeć w wielu reklamach, filmach, programach telewizyjnych (np. Ali G) oraz grach video (m.in. Tony Hawk). Do współpracy w wielkimi korporacjami utworzyli wydawnictwo Skyhigh Music, które obecnie jest największym niezależnym wydawnictwem w Wielkiej Brytanii.

Obecnie grupa ma wydanych najwięcej płyt ze wszystkich producentów na scenie, można określić ją mianem dinozaura muzyki breakbeat - drum and bass, oraz swoistą instytucją, a mimo to Aquasky nie pozostają bierni i dalej zaskakują nas nową EPką, mix CD czy albumem oraz cieszą występami na żywo na całym globie.


EZ Rollers
E-Z Rollers powstało w 1994r. Grupa została utworzona przez Alexa (Hyperon Experience) oraz Jay'a (JMJ + Richie). The Lady Roller, wokalistka Kelly, dołączyła zaraz po tym.
Jeśli elementy jazzu i funk’u połączyć stylistycznie ze współczesnym nurtem drum'n'bass, otrzymamy muzyczną miksturę, w której celuje EZ Rollers. Jednak do takiej fuzji brzmieniowej doszło w dość ciekawy sposób, bowiem muzycy formacji, zanim zaczęli w 1994 roku współpracę, tworzyli w całkiem innych stylach: Jay Hurren był Djem i producentem hip hopowym, a Alexa Banksa fascynował soul i groove.
Wydali 3 albumy dla Moving Shadow Records (Dimensions Of Sound, Weekend World, Titles Of The Unexpected) oraz 4 kompilacje (Storm From The East 1 and 2, Drunfunk Hooligans 1 and 2). Ich muzykę możemy usłyszeć w wielu reklamach, filmach oraz grach komputerowych. Ich przebój "Walk This Land" trafił do pierwszej 20stki listy przebojów w Wielkiej Brytanii oraz znalazł się na ścieżce dźwiękowej słynnego filmu Guy'a Ritchie 'Lock Stock And Two Smoking Barrels' znanego w Polsce jako "Porachunki". Ich własny label Intercom Recordings został utworzony w 1998 i jak do tej pory wydanych zostało na nim mnóstwo singli, 2 kompilacje (Lickable Beats 1 and 2) oraz posiada 2 sub labele - New Skool Blazers i Hard Pressed. W 2007 na wydawnictwie Intercom ukaże się 4ty album grupy pod nazwą „Conductor”.


Swifty B
The Vinyl Touch to kolektyw artystów, dj's, mc's i tancerzy z UK.
Główny inicjator projektu Swifty B zajmuje się promocją talentów w takich miastach UK jak Londyn, Southampton, Manchester i Brighton.
Jest promotorem i rezydentem breakbeatowych imprez "The Vinyl Touch" w Londynie oraz "Nu Breaks Experience" w Polsce. Można go usłyszeć w bardzo wpływowych rozgłośniach radiowych jak np. kiss 100. Obecnie prowadzi cotygodniową audycję w radiu 'Orgin FM'.
Przez lata organizacji imprez, Vinyl Touch gościło takie gwiazdy jak Ellis Dee, Ratpack, Shut Up & Dance, Atomic Hooligan, Aquasky, Niki Dimensions, Ed209, Billy Bunter, Matt Cantor (Freestylers), Nicky Blackmarket, Phantasy, Atomic Hooligan, Control Z i wielu innych.
Brał udział w takich przedsięwzięciach jak: Raindance, Moondance, Innovation, Best of British i Back to the OldSkool. Ekipa 'The Vinyl Touch' współorganizowała wydarzenia - WKD (Camden), Think Tank (Leeds) i Electrowerkz (Angel, London), a imprezy odbywały się w klubach - at Ministry of Sound (London), The Arches (London), Ikon & Diva (Southampton), Bagleys (obecnie Canvas, Kings Cross, London), Camden Palace (obecnie Koko, London). Warto wspomnieć również o kolaboracji z Polską ekipą B.I. dzięki której gościliśmy w Polsce takich artystów jak - Matt Cantor ( Freestylers ), Terry Ryan ( Atomic Hooligan ) czy Dj Deekline .

Nu Phaze opiera swą działalność na trzech labelach: Swift Sound Recordings, utworzonym w ‘98 roku, The Vinyl Touch Records działającym od stycznia 2006 roku oraz nowo powstałym cieszącym się ogromną popularnością Ugly Dubs Records . Produkcje Swifitego można usłyszeć w setach takich artystów jak: Aquasky, Atomic Hooligan, Tayo czy legendarnego Ratpacka.

Sety muzyczne tego artysty charakteryzują się niesamowitą dynamiką nigdy nie pozostawiając pustego parkietu. Fuzja skrecz’y własnych produkcji oraz fenomenalny styl miksowania stawia go u boku najlepszych sceny UK breakbeat.


CLS&Wax
Muzyka nie zna granic, a CLS&Wax są tego żywym przykładem. Clauss pochodzi ze Świnoujścia, WaxVax z Krakowa, jeden zaczynał jako producent, drugi najpierw był didżejem. Połączyli doświadczenie z wiedzą: Wax jako DJ wie, co porywa ludzi, a CLS potrafi osiągnąć taki efekt. Skutkiem tej współpracy jest debiut „Why don’t you” w 2004 na kompilacji „Weapons of Mass Creation”, wydanej przez „Hospital rec.” - jedną z najprężniej działających oficyn wydawniczych z muzyką drum’n’bass w Wielkiej Brytanii. Był to niewątpliwy sukces, który otworzył drzwi do innych angielskich wydawnictw i odbiorców na całym świecie.
Jako pierwsi polscy twórcy muzyki drum’n’bass zaistnieli na Wyspach Brytyjskich – ojczyźnie brzmień klubowych. Ich utwory grane były na falach BBC Radio One w audycjach Fabio i Grooverider’a oraz DJ Flight w BBC 1Xtra, a takie postacie jak: LTJ Bukem, High Contrast, Marky, The Insiders, London Elektricity, umieszczają ich produkcje w swoich setach didżejskich na całym świecie.
CLS&Wax od trzech lat tworzą duet producencki formacji NeverAfter, i dziś są jednymi z nielicznych polskich twórców muzyki klubowej, a jedynymi w stylistyce drum’n’bass, których twórczość jest publikowana, wydawana i grana poza naszym krajem.
Stylisycznie oscylują wokół jazzu i funku, tworząc brzmienia określane mianem soulful d’n’b i liquid funk. Więcej o swojej muzyce opowiadają w poniższych wypowiedziach.


MIKRO
Dj i promotor urodzony w Lublinie. Zajmuje się organizacja imprez i rozprzestrzenianiem nowoczesnej muzyki klubowej od ponad dziesięciu lat.
Jego styl to mieszanka różnych nurtow pochodzacych z Wysp Brytyjskich, z których najbardziej preferuje dwa: Drum'n'bass i Breakz.
Od 1998 roku miksuje prawie wyłącznie z plyt winylowych, co podkreśla jakość prezentowanych produkcji oraz promuje klasyczny styl, od którego (niestety) odchodzi teraz ogromna rzesza dj-i. Organizował i współorganizował ponad 200 imprez, głównie w Lublinie, ale także na terenie calej Polski i Ukrainy.
Od 3 lat mieszka na stałe w Londynie, gdzie od września 2006 promuje kolejny cykl imprez - Bandog Grooves.
Współzałożyciel projektów muzycznych: Shamana Gurus i Eastern Djs.
Prowadzi także dwa cotygodniowe programy w internetowych rozgłośniach radiowych:
W każdą środę od 20:00 do 22:00 można go usłyszeć na www.BASSJUNKEES.com, a w każdą niedzielę, od 20:30 do 22:00 ma swoją drum'n'bass'ową audycję na www.FUTUREDRUMZ.com.


C.L Vegas
Wszystko zaczęło się na przełomie lat 95/96, kiedy po raz pierwszy wybrał się na sylwestrową imprezę techno. Dwa lata później jako nastolatek zafascynowany owczesnym brzmieniem house i techno kupił sobie swoje pierwsze gramofony i wybrał sie na wycieczkę do Wiednia w celu zakupienia swoich pierwszych vinyli poniewaz w tamtym czasie zakupienie płyt w Polsce bylo niemożliwe. Od tamtego czasu przechodził fascynację wieloma stylami min. drumnbassem by ostatecznie skupic swoja uwagę na breakbeacie. Spotkał chlopaków z drum’b’bassowo-breakbeatowej formacji K.A.T.A.R. i razem postanowili zalożyc K.A.T.A.R.Z.I.S. które dziś uważane jest przez wielu za najlepszych krajowych producentów breakbeatu. Miał okazje supportowac min.: Breakfastaz, Janette Slack, Cut Master Jay, Kmin , Sonic Trip oraz wilu innych krajowych I zagranicznych dj i producentow których niesposób tutaj wymienić.Grał na kilkudziesięciu imprezach w renomowanych klubach w calym kraju min. Festiwal Boat City 2006 i cykl Break Beat Familia Meeting. Swoje sety prezentował min. na antenie Polskiego Radia Bis I internerowego Radia Rewers. Sam zorganizowal kilkadziesiąt imprez promujących połamane brzemienia głównie w swoim mieście Bielsku – Białej gdzie był rezdyentem nieistniejącego juz klubu Sticky Fingers, ale także organizowal imprezy w innych klubach i w innych duzych miastach.