Duet Braff-Blaser jest niewątpliwie jedną z najbardziej fascynujących formacji, jaką można spotkać dzisiaj na jazzowych scenach europejskich. Tworzy ją puzonista Samuel Blaser oraz pianista Malcolm Braff. Ich gra daje słuchaczom okazję odkrycia niewyczerpanych możliwości obu instrumentów i pozwala zachwycać sie niecodziennym połączeniem dwóch talentów. Oferowana przez nich muzyka wiąże skomplikowane dzwięki inspirowane przez tradycyjny rytm afrykański i harmonię wywodzącą się ze śpiewów gospel i standardów amerykańskich.
Malcolm Persson Braff, kosmopolita urodzony w 1970 roku w Brazylii i dorastający do 13 roku życia w Senegalu a następnie osiedlony w Szwajcarii, uważa sie za obywatela świata. Jego wielokrotne podróże wyrobiły w nim otwartość umysłu, głebokie poszanowanie dla różnic przekonań i różnorodności postaw, jak również tolerancję dla mieszania się przeróżnych kultur.
Malcolm Braff, posiadajacy klasyczne wykształcenie muzyczne i dwa lata studiów uniwersyteckich (filozofia, muzykologia i starożytny hebrajski), odkrył jazz w wieku 19 lat i błyskawicznie zrobił karierę. Dwa lata później, wraz ze swoją formacją Trio Kwartet, zajal czołową pozycję wśród uczestników Festiwalu jazzowego w szwajcarskim mieście Cully. Od tego czasu jego artystyczna droga jest nagromadzeniem błyskawicznych osiągnięć: wydaje ponad 20 albumów, jest czterokrotnie zapraszany na słynny Festiwal Jazzowy w Montrerux, sześciokrotnie na Festiwal Jazzowy w Cully. Originalność i wyjątkowa jakość jego interpretacji muzycznych przynoszą mu zachwyt słuchaczy na scenach całego świata i w krótkim czasie uznanie zarówno mediów jak i publiczności, nie mówiąc już o konsekracji, jaką jest podpisany przez niego niedawno kontrakt z mityczną wytwórnią płytową Blue Note Records.
Przekonany o wielkim znaczeniu muzyki w relacjach międzyludzkich dla zapewnienia szczęścia i zdrowia każdej jednostce i całym społecznościom, Malcolm Braff rozwija swoją działalność i mnoży projekty mające na celu promocję muzyki żywej i dostępnej dla każdego w duchu otwarcia i wzajemnego poszanowania, co wielokrotnie jest sprzeczne z logiką marketingu i nie daje mu czasu na zajęcie się swoją karierą. I tak, mieszkając od kilku lat w Vevey, zajmuje się tu animacją licznych Jam Sessions (publicznych improwizowanych spotkań muzycznych). Jego najświeższy projekt przyjmowania formacji muzycznych na jednomiesięczne okresy sceniczne w Teatrze Orientalnym w Vevey ilustruje najlepiej jego stałe zaangażowanie w rozwój i udostępnianie kultury na terenie swego miejsca zamieszkania.
Samuel Blaser, puzonista urodzony w r. 1981 w Szwajcarii i mieszkający w Nowym Jorku jest muzykiem o barwach kosmopolitycznych, rozwijającym się we wszystkich kierunkach w sposób spontaniczny i niebywale dynamiczny. Czuje się doskonale zarówno w muzyce improwizowanej, jak i we współczesnej muzyce klasycznej.
Oprócz kierowania swoimi własnymi zespołami jak Samuel Blase Quartet (ostatnio wydany album "7th Heaven" przez wytwórnię Between The Lines) i Aeby Blaser Quartet (album "Rêves" wydany przez wytwórnię YVP), Samuel Blaser współpracuje z takimi formacjami jak TNT&Malcolm Braff, François Lindemann Sextet, Animal Forum i Elfenbein/Blaser Duo. Grywał również z licznymi Big Band'ami (między innymi w Vienna Art Orchestra w r. 2002) i towarzyszył legendarnym muzykom jazzowym, takim jak Phil Woods, Clark Terry, Jimmy Heath, Buddy DeFranco, New York Voices, Renee Rosnes, Jim McNeely. Blaser reprezentował też Szwajcarię w cyklu koncertów "EBU Tour - Hommage to Oscar Peterson". Jest laureatem wielu nagród i konkursów, jak na przykład Benny Golson Prize w r. 2000 czy J. J. Johnson Prize w r. 2006. Grał z takimi muzykami jak Brad Leali, Miles Evans, Hal Galper, Billy Mintz, Rich Perry, Jammes Cammack, Adam Nussbaum, Rob Pronk, Derreck Gardner, Flavio Boltro, etc.
Jak podkreślają krytycy muzyczni, Samuel przy nienagannej technice gry na puzonie, imponuje przede wszystkim znakomitym opanowaniem dżwięku, z jego wielobarwnością i precyzyjną artykulacją, które na tym instrumencie nie są łatwe do uzyskania. W swoich kompozycjach chętnie eksperymentuje z nowymi dźwiękami, uzyskując ciekawe artystycznie efekty. Solidna wiedza na temat współczesnej sztuki kompozycji pozwala mu przy tym tworzyć bardzo dopracowane aranżacje, gdzie improwizacja pozostaje w rygorach formy muzycznej, co u młodych i żywiołowych jazzmanów nie często ma miejsce.