Istniały, oczywiście puby i dyskoteki, lecz miały one niewiele wspólnego z kultura klubową. Imprezy odbywały się 1-2 razy w miesiącu a przed klubem do 1-szej w nocy stała długa kolejka... Nie było Serato, Traktora, nie było profesjonalnych Cd-playerów za to wszyscy dje grali tylko i wyłącznie z płyt winylowych.
Armand Van Helden, Roger Sanchez, Daft Punk, Stardust, Spiller, Bob Sinclair, Pete Heller czy David Morales tworzyli utwory, które do dziś grane sporadycznie na imprezach powoduja euforię i natychmiastowe zapełnianie parkietu...Tego wieczoru grane będą tylko takie kawałki, z przez djów bardziej ,lub mniej związanych ze Sfinksem w owych czasach. Tym razem naszym specjalnym gościem będzie doskonale wszystkim znana Carla Roca.
SFINKS DECADE AGO
tech-house,techno & progressive,breaks 1998-2002
main:(techno,tech-house,progressive 98-02)
CARLA ROCA (Blackpoint,Poznań)
QUANTUM MEKK (Progreacja)
ESSENCE (Technosoul)
SB (Sfinks 700)
fountain:(funky,vocal house 98-02)
METRO TEAM:
DRWAL
TSAR
MIRA EL TORO
SB (Sfinks 700)
CARLA ROCA
Swoją karierę jako dj zaczęła w 2001 roku i był to jak dotąd, najlepszy debiut w historii polskiego clubbingu. Już po kilku miesiącach Carla stała się najpopularniejszą i najczęściej występująca djką w Polsce. Po niespełna roku otrzymała propozycję występu na Mayday PL, a podsumowaniem tamtych sukcesów był wynik plebiscytu magazynu Life na "Najpopularniejszego Polskiego Dj'a 2002 roku", w którym zajęła II miejsce. W kolejnych plebiscytach Carla już tylko potwierdzała swoją wysoką pozycję na scenie klubowej Polski. A spośród grających w Polsce kobiet była i jest nadal zawsze na miejscu 1! Zawdzięcza to z pewnością swoim umiejętnościom technicznym, dobrym gustem muzycznym i charyzmą sceniczną. Jej sety za każdym razem są dynamiczne i pełne pozytywnej energii, przy których nie sposób ustać w miejscu.
Przez wiele lat Carla była znana z mocnego brzmienia, jednak jej styl ewoluował z czasem, wraz ze zmianami jakie miały miejsce w świecie muzyki elektronicznej. Zwłaszcza kilka lat spędzonych w Londynie, wpłynęły mocno na jej upodobania. Ostre tribal i pumpin techno ustąpiło miejsca na rzecz nakręcajacego lecz wolniejszego już techno.
Carla jest kultową postacią polskiej sceny techno i trudno wyobrazić sobie jakikolwiek festiwal bez jej udziału. Dlatego też grała na niemalże wszystkich prestiżowych eventach muzyki klubowej w Polsce: m.in. MAYDAY, CREAMFIELDS, NATURE ONE, SOUNDTROPOLIS, TUNNEL ELECTROCITY, Instytut Energetyki, Parada Wolnosci, Scream, Water Festiwal, Electro Sound Festiwal, Hypnotica, Euforia, Rittmatica i wiele, wiele innych..
Grała w większości klubów w Polsce i ma na swoim koncie także rezydentury w takich klubach jak Kanty (Jaworzno), Eskulap (Poznań), Hormon (Kielce), Paragraf 51, Lokomotywa (Warszawa).
Występowała również za granicą. Grała w Niemczech, m. in. na imprezie LOVE PARADE w Berlinie, na festiwalach Double Decker i Supagate na Słowacji, miała zaszczyt wystąpić również w Belgii na imprezie "5 years Session" i "Redhead's Birthday Party". Grała także w klubach w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Czech, Holandii i Włoch.
Grała prawie ze wszystkimi czołowymi djami Europy i reszty świata m. in. byli to: Richie Hawtin, Mauro Picotto, Umek, Marco Carola, Ricardo Villalobos, Chris Liebing, Jeff Mills, Fergie, Paul van Dyk, dj Preach, Misjah, Marco Bailey, Luke Slater, Pedro Delgardo, Pet Duo, Westbam, Marusha, Lucca, Tom Hades, Gaetano Parisio, Takkyu Ishino, Dr Motte, Corvin Dalek, Redhead, Cari Lekebush, Joel Mull, Felipe, Marco Lenzi, Lars Klain, Massimo, Eric Sneo i wielu,wielu innych...
DRWAL
Drwal gra od końca 1992. Zaczynał od Trance'u, z czasem jego "orientacje" muzyczne przechodziły przez goa trance; jungle; dnb; garage; elektro; BigBeat; house; tek-house no i oczywiście techno. Dorobek tego DJ to nie tylko /full pro/ zgrywanie płyt ale także własne projekty tj: DISCO INC.; dRWAL&BASS; ELEKTROLUX; KAKOPHONIX; TRIBALIZER; dOWN.
Jest pionierem muzyki technicznej w Trójmiescie, w połowie 1992 roku stworzył audycje "Drewutnia Drwala Drągala" prezentującą na antenie gdańskiego radia ARnet (a wcześniej w Polskim Radiu Gdańsk) dobrą nutę techniczną. Ściśle związany z trójmiejskimi klubami: Forty, Siouxie Tower, Metro a obecnie można go często usłyszeć w sopockim SFINKSIE. Grał obok znanych i cenionych postaci światowej sceny techno: SVEN VATH, LAIDBACK, DUB PISTOLS, APOLLO 440, TOM NOVY, dj QUICKSILVER i wielu innych.
QUANTUM MEKK
To maniak dźwięków od downtempo, progressive breaks, poprzez house w odcieniach progressive, electro i tribal, do czasami mroczniejszych brzmień trance, czy nawet techno. Co gra zależy od otoczenia i przede wszystkim ludzi. Jego pseudonim artystyczny wywodzi się od jego wykształcenia - jest dyplomowanym fizykiem ze specjalnością mechanika kwantowa po Politechnice Gdańskiej. Obecnie nie pracuje w zawodzie, który studiował : - ]
Znany przede wszystkim jako założyciel, promotor i rezydent imprez TribaliS TotaliS (www.tribalis-totalis.com), weekendowych cykli, propagujących ciekawe brzmienia, dla szerokiego grona zwolenników bardziej undergroundowych, choć niekoniecznie klimatów. Imprezy miały miejsce w większości wielkich miast w Polsce, tj. takich jak: Łódź, Poznań, Warszawa, Kraków, Olsztyn, czy w końcu jego rodzimym Trójmieście. Występowało na nich wiele światowych gwiazd, z czego najbardziej znani to: Jonathan Lisle, Flash Brothers, Slacker, Kasey Taylor, Moonface, Pete Bones i wielu innych. Ponadto miał przyjemność supportować takie gwiazdy jak Justin Drake [PEACE DIVISION], Moshic, Anthony Pappa, Barry Ashworth i wielu innych. Organizuje imprezy PROGREACJA, na najczęściej występują topowi didżeje z różnych stron Polski, na przykład: Ex-Or, Peres, czy Leon, oraz zagraniczni - Anthony Pappa, Andy Newland i wielu innych.
Muzyką elektroniczną interesuje się od 95 roku, kiedy to jako nastolatek uległ fascynacji jeszcze teraz powszechnie nieznanym grupom jak FSOL, Autechre, czy Biosphere. Początkowo kolekcjoner i zawzięty słuchacz powoli zbliżał się w kierunku bardziej tanecznych odmian muzyki elektronicznej i w końcu 99 zaczął bawić się programem komputerowym, wirtualnym stołem didżejskim - Virtual Turntables (VTT). Jednak po niedługim czasie uznał, że mysz nie jest wystarczająca , denerwowało go opóźnienie komputera podczas pracy z wirtualnym mikserem i brak bezpośredniej kontroli nad muzyką. Udzielając na studiach korepetycji z matematyki, fizyki i chemii uzbierał w końcu na upragniony sprzęt. Już wtedy zajmował się organizacją mniejszych imprez w klubach studenckich.
Od początku 2002 roku za deckami, a występował już na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii (suport Steva Gerrarda na głośnej w Bristolu imprezie Empathy). Grał w Radiostacji, Radio Bis, Radio Gdańsk. Trzy razy jego sety promocyjne były prezentowane w nowojorskim, internetowym ProtonRadio (www.protonradio.com).
Prezentuje styl - fuzję breaks, trance, techno i tribal w odcieniach progresywnych - pełen energii, przestrzeni, czasami mrocznych zakamarków, często też ostatnio, jak to nazywa, progresywnej elektroniki. Wszystko te gatunki gdzieś są w jego setach, które dodatkowo są okraszane różnymi trickami, które pozwala mu dodawać doskonały efektor Pioneer EFX-1000. Jego talent muzyczny i organizacyjny został doceniony - jest rezydentem w jednym z najsłynniejszych klubów w Polsce - sopockim SFINKSIE.
MIRA EL TORO
Dj, Producent - gra od 2000 roku, od początku "House Music" w najróżniejszych jego odmianach, poczynając od delikatnego soulful house'u a kończąc na ciut mocniejszych i bardziej przestrzennych brzmieniach jak deep, tech, progresive house.
Mira grał już z większością liczących się polskich dj'ów, a także supporotował takie gwiazdy jak: Luke Fair (Can), Martijna Ten Veldena (Uk), King Unique (Uk), Pete'a Heller'a (Uk), Terra Deva (US), Paul'a Jacksona (Uk), Azzido da Bass (Ger), Alexandra Prince (Ger), Mad Marka (Swiss), Slacker'a (Uk), Grega Dorbana (Uk), Nigela Marcussena (New Zealand) WaWa (Pl).
W swojej dynamicznie rozwijającej się karierze grywał w wielu znanych klubach w całej Polsce m.in. Soho, Sfinks, Mandarynka, Ego, Enzym, (Sopot), SQ (Poznań), Platinium, Paprotka, Luzztra, Klatka, Zoo, Lemon, Barbie Bar, ( Wa-wa ), Frantic (Kraków) Blu , Soda bar (Łódź) Moralist, Buena Vista, Sono, Peper, (Bydgoszcz), Monaco (Toruń), Mc (Lublin) Mandragora (Gdynia ) Metro (Gdańsk) Madame ( Elbląg), Solar Beach Bar (Chałupy), The Beach (Dębki), Baya Beach (Ustka) i wielu, wielu innych.
Mira miał także okazję zaprezentować swoje umiejętności poza granicami kraju, we Francji, Włoszech a nawet w Kanadzie. Jego sety można było usłyszeć w Radiostacji oraz na antenie Radia Gdańsk, z którym współpracował przy tworzeniu audycji "Klubowe granie".
Obecnie regularnie można go usłyszeć min. w sopockiej Clubogalerii Soho. Od 2009 roku Mira el toro może pochwalić się kilkoma wydanymi produkcjami dla wytwórni Mestiza oraz Passion Fruit, wszystkie są dostępne w najlepszych sklepach internetowych z muzyka elektroniczną, takich jak: Beatport.com. , Juno.co.uk. , Djtunes.com. i wielu innych.
DYSKOGRAFIA:
2009 Tuxedo - Farewell (Mira el Toro Remix) (Mestiza Rec.)
2010 Mira el Toro - Rose 4U ( Original Mix) (Passion Fruit Rec.)
2010 Tuxedo - On My Way (Mira el Toro Remix) (Passion Fruit Rec.)
2010 Tux & Mira - Affection ( Original Mix ) (Passion Fruit Rec.)
ESSENCE
Artur Szatkowski, ur. 1983. Zafascynowany elektronicznym brzmieniem zacząłem kolekcjonować płyty w roku 1998 (głównie amerykański house). W okolicach roku 2000 przesiadłem się na "czyste" techno, balansując między jego różnymi odcieniami; z czasem techno stało się podstawą, "bazą" do podróży po przeróżnych stylistykach. W trakcie swej muzycznej edukacji największy wpływ wywarli na mnie: Jeff Mills, Surgeon/Regis, Vladislav Delay/Jan Jelinek, DJ Sneak, Theo Parrish & KDJ, załoga Basic Channel/Chain Reaction, Robert Hood i Carl Craig.
Obecnie w moim wykonaniu posłuchać można m.in. amerykanskiego deep house, głębokiego detroit, berlińskiego dubu, dubstepu i przede wszystkim czystego techno wzbogaconego o elementy electro i idm. W swoim dorobku mam wiele imprez zagranych na parkietach klubów w wielu polskich miastach, jak również występ poza granicami kraju - w berlińskim Tresorze.
Od roku 2004 poza mixowaniem płyt zajmuję się również organizacją imprez w polskich klubach (przede wszystkim w sopockim Sfinksie), na których jak dotychczas wystąpili m.in. Regis, Steve Bicknell, Female, Elektrabel, Substance, Sleeparchive, Recyver Dogs, 65D Mavericks, Pacou, Makaton, Damon Wild, Tobias Schmidt, Elektrabel, Dead Baby In A Plastic Bag, Echoplex, Dominik Muller, Sven Weisemann, SLG, Ginger, Marcin Czubala..
Od roku 2009 wraz z przyjaciółmi z innych miast Polski: Dtekkiem, Ninją i Gemem zajmujemy się projektem Technsoul: www.myspace.com/technosoulPL
SB
SB, czyli Sławek Białecki. Urodzony w 1972 roku. Pierwsze kroki jako dj stawiał w 1994 roku grając w gdańskiej Kaponierze na Czad Party. W latach 89-98 silnie związany z gdańskim środowiskiem HC/punk. Grał w wielu kapelach, na różnych instrumentach, koncertując po Polsce a także w większości krajów Europy, grywając przy okaji na różnego rodzaju afterparty's. W 98 roku wyjeżdża do Londynu,gdzie zaczyna się jego przygoda z muzyką elektroniczną. Podejmuje pracę w takich klubach jak Turnmills, Scala, czy słynne Fabric, które zainspirowało go do spróbowania własnych sił za profesjonalnymi deckami. Jako "muzyk z powołania" bardzo szybko nauczył się miksować i zaczął grywać na różnych imprezach m.in. na sqat party,oraz został rezydentem klubu "Retreat". Przez pięć lat pobytu w
Londynie większość czasu spędza na oglądaniu czołówki światowych Dj-ów a także w sklepach płytowych na uzupełnianiu swej kolekcji skłaniając się ku coraz to różniejszym brzmieniom. Po powrocie do Polski został szybko zauważony przez promotorów agencji Backu, dla której grywał regularnie aż do zaprzestania jej działalności w 2004 roku.
Występował w prawie wszystkich trójmiejskich klubach; Sfinks, GGOG, Mandragora, Sanrell, Metro, Enzym, Deeper, Soho ,C.O.B.E., Punkt, Intro, Parlament, Cafeteria, Mechanik, Żak, Paradox, Akwarium, Syntetyk , Antresola ,Ferber, Faktoria, Soda and Friends, Papryka, Uśmiech, Pomarańczarnia, Mojave, Zoom, The Lock, Irish Pub, Zopott Cafe, Boolvar, Mandarynka, Bohema, Kogut, Stacja de Luxe, Lili Marlene i in., a także w Warszawskiej Piekarni, Klatce, Luzztrach, Narkozie, Metamorfozie, Migawce i CDK-u, Poznaniu (Terytorium), Krakowie (Rentgen, Pewex, Strefa 22), większosci nadmorskich kurortów, Bydgoszczy (Mózg, Zentrum, Pepper, Promohouse, Vanilla), Szczecinie (Interno), Słupsku (Cynamon), Toruniu (Art. Cafe), Elblągu (Madame), Włocławku (Vanilla), Augustowie (Statek, Żagielek), Zakopanem ( Ampstrong) . Regularnie grywa na wszelkiego rodzaju imprezach sponsorowanych przez firmy; Red Bull (juwenalia, siatkówka plażowa, zawody BMX ,wspinaczka sciankowa itp.), Philip Moriis (namioty na festiwalach O.C.E. w Myslecinku i Heineken Open Air w Gdyni),agencja "Prowokator" (akcja "Road show truck"-Krynica Morska, Puck, Kołobrzeg, Mielno,Ustronie Morskie, Rewal, Mrzeżyno, Międzyzdroje, Świnoujście), oraz Żywiec (akcja "Żywiec na śniegu"-imprezy w Zakopanem, Szczyrku, Szczawnicy, Wisle, Karpaczu i Szklarskiej Porębie).Ma za sobą także występy w Londynie-m.in. secret squat partys, klub "Scala",oraz cykliczne imprezy w klubie "Retreat" a także w Kaliningradzie (Rosja)-Impreza z cyklu "Intelligent Nation"
Supportował m.in. takich artystów jak: X-Press2, Jim Masters, Corvin Dalek, James Holden, Afrika Bambaata, Henrik Ghwartz, Martin Dawson, Gus Gus, DJ Vadim, Blade, Laydytron, Pete Bones, Barry Ashford, Jonatan Liesle, Pete Gawtry, D.A.W.E. the Drummer, Geezer, czy Chris Liberator, a także duże grono z czołówki polskich d-jów (Angelo Mike, Carla Roca, Diana D' Rouze, Glasse, Bert, Fresh, Ros, Romero, Poziom X, Leon, Doubledecker, Wojti i inni). Nie gra jednego określonego stylu-dopasowuje się do rodzaju imprezy. Dzięki sporej (kilka tysięcy krążków), regularnie uzupełnianej kolekcji gra większość rodzajów muzyki elektronicznej: Funky, deep, micro, click, tribal, progressive, electro, tech house, funky breakbeat, nu skool, tech-breaks, electroclasch, nu- electro, electrofunk, click, funky, minnimal, acid, hard-techno,sporadycznie także drum and bass, hardstep, techstep, nu-jazz, future funk, broken beat, chillout, electronica, experimental, nosie a nawet disco 70's.
Jednak największą przyjemność czerpie ze słuchania oraz mixowania wszelkiego rodzaju electro, minnimal-tech house oraz techno. Współzałożyciel breakbeatowego projektu Bassinjekta, od 2004 roku członek trójmiejskiej formacji Acid Orange Crew (www.aoc.pl) i rezydent imprez z pod szyldu Illegalbreaks, Tribalis Totalis. Ma na swoim koncie także nu jazzowy set z akompaniamentem samego Krzysztofa Ścierańskiego. W 2005 roku zajął 4 miejsce w Polsce (spośród ponad 60-ciu startujących dj-ów) w konkursie Big Star Dj. Ma swój niepowtarzalny styl polegający na mieszaniu wszelkich gatunków muzyki elektronicznej w jednym secie.