Shapes of Being / Ewelina Skowrońska
Wernisaż wystawy: 19.06.19, godz. 19:30
Czas trwania wystawy: 20.06.19 - 03.07.19
Ciało oraz kobieca forma jest motywem przewodnim serii grafik oraz prac ceramicznych z serii “Shapes of Being”. Artystka odchodzi od prezentowania w całości kobiecego ciała, skupiając się raczej na odczuciu przestrzeni i płynności, tworzy wyróżniającą się wizję kobiecej fizyczność. Bawiąc się kolorem i formą oraz wykorzystując różne techniki drukarskie, artystka koncentruje się na efemerycznych i niewypowiedzianych aspektach kobiecego ciała w kontekście żądzy, seksualności, wstydu, spełnienia. Eksplorując wzajemne oddziaływanie nagości i cielesności, tworzy obrazy na pograniczu abstrakcji i figuratywność.
Ewelina Skowronska (ewellelo) – rocznik 1980, ilustratorka, graficzka, artystka wizualna. Zanim jednak zajęła się tym, co lubi najbardziej, czyli sztuką, ukończyła Politologię na Uniwersytecie Wrocławskim, a następnie przez wiele lat pracowała w reklamie.
W 2014 ukończyła z wyróżnieniem Ilustrację oraz Sztuki Wizualne na prestiżowym University of The Arts London. W swojej twórczości dzieli czas pomiędzy ilustracje, ceramikę oraz grafikę warsztatową – głownie sitodruk. Jej prace pokazywane były miedzy innymi w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Irlandii, w Polsce oraz w Japonii, gdzie artystka tymczasowo mieszka i tworzy. W 2018 Skowrońska zostałą finalistką konkursu Ashurst Emerging Artist Prize 2018, w ubiegłym roku otrzymała nagrodę Print Prize ST Bridge Foundation, jej prace trafiły do kolekcji Victoria and Albert Museum w Londynie, została finalistka RA Summer Show oraz World Illustration Prize organizowanej przez Association of Illustration in London.
Ewelina wraz z Hana Umeda przygotowały specjalny performance na tę okazję, bądźcie z nami koniecznie, poruszymy zmysły!
Hana Umeda - performerka, tancerka i nauczycielka japońskich tańców klasycznych, uczennica mistrzyni Hanasaki Tokijyo, głowy szkoły Hanasaki-ryu w Tokio, kulturoznawczyni, doktorantka w Zakładzie Teatru i Widowisk Instytutu Kultury Polskiej UW, stypendystka programu Młoda Polska Narodowego Centrum Kultury w 2018 roku. W pracy artystycznej interesuje ją przede wszystkim przetwarzanie i dekonstrukcja tradycji japońskiej w poszukiwaniu uniwersalnych form.