Anna Maria Jopek - Zamiast brać udział w kolejnych telewizyjnych teleturniejach od lat zajmuje się muzyką. Ta pasja zabrała ją na sceny całego świata, od Hollywood Bowl, przez Carnegie Hall, Operę w Tel Avivie, Festiwale całej Europy, sceny Dalekiego Wschodu i - pięciokrotnie - w najznakomitsze wnętrza koncertowe całej Japonii.
folk / reggae / world - koncerty w Trójmieście
Wydała kilkanaście albumów z których większość przyniosła tytuł Złotej lub Platynowej Płyty. Nagrywała i koncertowała z najwybitniejszymi improwizującymi artystami naszych czasów, jak Pat Metheny, Branford Marsalis czy Bobby McFerrin. W składzie jej projektów pojawiali się arcymistrzowie z różnych stron świata: legenda bossa novy z Brazylii Oscar Castro Neves, kapitalny multiinstrumentalista i wokalista z Kamerunu Richard Bona, skupiony norweski pianista Tord Gustavsen, metafizyczny głos tunezyjskiej pustyni Dhafer Youssef, jeden z najwybitniejszych kontrabasistów epoki, Amerykanin Christian McBride, czy wielcy perkusiści - Manu Katche i Mino Cinelu. W Polsce współpracowała nieomal ze wszystkimi: Od Jeremiego Przybory (ostatni duet Mistrza!) i Marka Grechuty, przez Tomasza Stańko i Leszka Możdżera aż po zespół Sweet Noise czy Muńka Staszczyka.
Ostatnio AMJ współpracuje ściśle z japońskim wirtuozem fortepianu Makoto Ozone i flecistą z teatru Kabuki - Tomohiro Fukuharą. Jednocześnie, mieszkając chwilami w Lizbonie, nagrywa projekt z muzykami związanymi z kulturą portugalską.
Cokolwiek jednak robi - pozostaje wierna swoim korzeniom, którymi pozostają: polska muzyka ludowa (jej rodzice byli filarami zespołu Mazowsze) i klasyczna (ukończyła wydział fortepianu w Akademii Muzycznej im.Fryderyka Chopina w Warszawie).
AMJ od lat wydaje płyty we własnej wytwórni AMJ Music z dystrybucją przez Universal, jest wiecznie ciekawa i zachłanna na muzykę. Zupełnie jednak obojętna wobec blichtru i środowiskowego poklasku. Jeśli ktoś chce: outsiderka. Czterdziestolatka. Obecna, bo "ma dobre znajomości" na każdej siestowej płycie, zazwyczaj z premierowymi nagraniami.
Gonzalo Rubalcaba - 27 maja 1963 rok - Gonzalo Julio Gonzales Fonseca urodził się w post rewolucyjnej Hawanie, w rodzinie o silnych artystycznych tradycjach. W dzieciństwie Gonzalo uczył się muzyki od ojca pianisty - Guillermo Rubalcaby i od licznych gości domu, z których większość, jak Frank Emilio, peruchin czy Felipe Dulzaides była wybitnymi muzykami.
W rodzinie słuchało się starych płyt z nagraniami Monka, Petersona, Powella. A także Arta Blakey i właśnie od perkusji chłopiec zaczął swoją edukację. Do dziś rytm pozostaje jednym z najważniejszych elementów w muzyce Gonzalo. Mając lat 9 poszedł do konserwatorium Manuela Saumell'a i tam już pozostał przy fortepianie. Ostatecznie ukończył Havan's Institute of Fine Arts w 1983 roku.
Wówczas już jednak był stałym pianistą w klubach miasta. To dało mu szansę na przyłączenie się do zespołu Orquesta Aragon I pierwsze tournee po Francji i Afryce w 1980 roku a w efekcie także zaprezentowanie własnego Grupo Projecto na festiwalach North Sea i w Berlinie w 1985. Nagrał wtedy także pierwsze autorskie płyty: Inicio i Concierto Negro, dla Egrem Studios w Hawanie. Następne nagrywał już we Frankfurcie, miały zatem większą siłę i zasięg, co sprawiło, że mógł ich posłuchać Charlie Haden.
To Haden właśnie przedstawił Gonzalo wydawcom z Blue Note a także zgodził się wystąpić z nim na koncertach I nagrać materiał studyjny. Dla Blue Note - japońskiego oddziału firmy Gonzalo nagrał łącznie 14 płyt. Z Cahrliem Hadenem pracował potem wielokrotnie i ich wspólne dzieło, album Nocturne, otrzymał nagrodę Grammy za Najlepszą Jazzową Płytę Latynoską.
Dziś Gonzalo nagrywa dla własnej wytwórni 5 Passion LLC, założonej w 2010 roku. Dwukrotnie pojawił się na płytach Siesty. Na pierwszej - z Hadenem i Methenym a także na piątej - z Francisco Cespedesem.
Gil Goldstein - Urodzony w Baltimore w 1950 roku, dziś profesor New York University, producent płytowy, aranżer, pianista i akordeonista z Nowego Jorku. Absolwent Berklee College of Music. Zaczynał od współpracy z patem Martino i Lee Konitzem, potem z Wayne'm Shorterem i Jimem Hallem u progu lat 70tych. Przez lata związany z orkiestrą Gila Evansa. W 1991 rekonstruował aranże Evansa na legendarny koncert Milesa Davisa w Montreux. W latach 90 tych pracował z Patem Metheny w projekcie Secret Story. Od lat jest jednym z najbliższych współpracowników Bobby'ego McFerrina.
Miał także epizody filmowe, jako coach Kevina Kleina w biografii Cole'a Porter'a De-Lovely. Pojawił się także w samym filmie, jako jeden z artystów. To jego akordeon brzmi również jako wiodący instrument w filmie Frida.
Czterokrotny laureat nagrody Grammy za aranże na płytę Michaela Breckera Wide Angles a także za aranż dla Chrisa Botti i Stinga: What Are You Doing The Rest Of Your Life.
Produkował i aranżował albumy wielu największej sławy artystów, jak James Moody, David Sanborn, Al jarreau, Richard Bona, Abbey Lincoln, Wallace Roney, Jane Monheit, Milton Nascimento, Juliette Greco, Michael Franks, Esperanza Spalding. Co za różnorodność. Nie przypadkiem Pat Metheny nazywa Gila "Zelig of Jazz"!
Od lat jest współpracownikiem Stinga i Trudie Styler przy ich słynnych koncertach charytatywnych Rainforest Fund at the Carnegie Hall.