Tomasz Glazik - saksofon tenorowy i barytonowy, syntezator; Wojciech Jachna – trąbka; Daniel Mackiewicz – Rhodes piano, organy, instr. Perkusyjne; Patryk Węcławek - gitara basowa; Rafał Gorzycki – perkusja;
gościnnie: Seb Gruchot – skrzypce
Koncert promujący najnowszy album „We Remember Krzesełko”. Potęga bydgoskiego post-yassu. Pełnokrwiste fusion, bez blichtru i tandety. Przestrzenne partie dęciaków zalane kosmicznym paliwem syntezatorów, a wszystko to na zawodowych resorach sekcji rytmicznej.
Bilety (w przedsprzedaży do 14.02.2008):20,- normalny; 15,- ulgowy; 10,- zniżkowy (karta klubowa i bilety okresowe SKM)
Bilety (od 15.02.2008):
25,- normalny; 20,- ulgowy; 15,- zniżkowy (karta klubowa i bilety okresowe SKM)
Uwaga! Nie prowadzimy rezerwacji biletów w okresie przedsprzedaży. Miejsca siedzące i stojące; liczba miejsc siedzących ograniczona; miejsca nie są numerowane.
Sing Sing Penelope udowadnia, że krwisty i klimatyczny jazz podlany elektronicznym sosem może nadal smakować wybornie. Muzykom udało się zbudować kunsztowne, pulsujące własną energią konstrukcje, znakomicie sprawdzające się jako podstawa dla instrumentalnych dialogów i sprzeczek. Saksofon, trąbka, flet, elektryczne pianino czy tabla toczą tu momentami zacięte i twórcze boje, tak, aby dojść ostatecznie do pełnego harmonii porozumienia, gdzieś po drodze wprawiając słuchacza w najzwyczajniejszy na świecie zachwyt. Pozycja obowiązkowa dla fanów Pink Freud, Robotobiboka czy Contemporary Noise Quintet.
Sing Sing Penelope to dziś największa nadzieja polskiego jazzu. Najnowsza płyta "Music for Umbrellas", to udane połączenie brzmień elektrycznego jazzu z lat 70 z klubową oraz rockową awangardą. Nie ma jednak mowy o schlebianiu masowym, tanecznym gustom. Zespół kontynuuje raczej eksperymenty z rytmem zaczęte przez Milesa Davisa w okresie "Bitches Brew". Hipnotyczne pętle, zmysłowe pogłosy oraz kolorystyczne czary klawiszowca Daniela Mackiewicza znakomicie współgrają z akustycznymi improwizacjami. (Michał Mendyk – Dziennik)
Jako jeden z niewielu polskich zespołów jazzowych, Sing Sing Penelope został zaproszony dwukrotnie przez Mariusza Adamiaka na festiwal Warsaw Sumer Jazz Days 2005 oraz 2007.W ogólnopolskiej Gazecie Wyborczej (30.12.2005) w artykule o "zmianie warty" w polskim jazzie, wśród najważniejszych artystów jazzowych obok Leszka Możdżera i Simple Acoustic Trio (Tomasz Stańko) , czy Braci Oleś , został wyróżniony bydgoski zespół Sing Sing Penelope i uznany za jeden z tych składów, który przyczynił się do zmiany pokoleniowej na polskiej scenie jazzowej.
Angielska rozgłośnia radiowa Last.fm z Londynu wytypowała na swoich łamach 10 najlepszych albumów z awangardową muzyką jazzowa za rok 2005. Obok Vandermark 5, czy BarKokhby Johna Zorna na 10 pozycji pojawił się debiutancki album Sing Sing Penelope.
W podsumowaniu roku 2006 w „Gazecie Wyborczej”, „Playboy”`u i „Onet”, Rafał Gorzycki i Sing Sing Penelope zostali uznaniu za największe zjawiska muzyczne minionego roku obok Tomasza Stańki, Rafała Blechacza oraz Cracow Klezmer Band.Muzycy Sing Sing Penelope:
Tomasz Glazik - urodził się w Tucholi w 1978 roku. Pochodzi z niewielkiej miejscowości - Cekcyn, gdzie ukończył szkołę podstawową oraz ognisko muzyczne w klasie fortepianu. Absolwent Szkoły Muzycznej II stopnia im. Artura Rubinstaina w Bydgoszczy w klasie saksofonu oraz absolwent Uniwersytetu im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy na wydziale Edukacji Artystycznej. W latach 1997-2004 członek grupy 4 Syfon (później 5 Syfon). Od 2003 roku członek zespołu Kult oraz innych formacji związanych z Kazikiem Staszewskim (Kazik, Buldog). Obecnie grający w kilku formacjach bydgoskiej sceny improwizowanej: Spejs, Sami Szamani, Contemporary Noise Quintet, Glabulator.
Wojciech Jachna - urodził się w Bydgoszczy w 1976 r. Absolwent wydziału historii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Swoją karierę muzyczną rozpoczął jako gitarzysta alternatywnych grup rockowych. Na trąbce grał początkowo w zespole reagge - Dubska, a równocześnie kształcił się jazzowo u Piotra Wojtasika. Na stałe gra w trójmiejskim zespole Emitera - Mordy oraz Contemporary Noise Quintet.
Daniel Mackiewicz - urodził się w Bydgoszczy w 1977 r.Absolwent wydziału socjologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Jako młody muzyk powołał do życia jazz-rockową grupę Jaskinia ,w której grał także Andrzej Przybielski i Janusz Zdunek. Przez 3 lata współpracował z Tomaszem Gwincińskim z zespołem Maestro Trytony. Zaproszony do współpracy przez zespół Variete nagrał z nim album "Nowy Materiał". Obecnie współtworzy także zespół Cyclists.
Patryk Węcławek - urodził się w Bydgoszczy w 1977 r. Rozpoczynał swoją edukację muzyczną grając na klarnecie, tubie i perkusjonaliach w Orkiestrze Dętej w Zespołe Szkół Mechanicznych nr 1 w Bydgoszczy. Następnie kształcił się w grze na gitarze basowej u Grzegorza Nadolnego. Jako młody muzyk (wraz z Mackiewiczem, Smolińskim i Klejborowskim) powołał do życia jazz-rockową grupę Jaskinia, z którą współpracował Andrzej Przybielski. Współtworzył efemeryczne składy jak Prostata-Prostota, Osofskie Kwarki i Smoki. Udziela się również w Maestro Trytony, z którym nagrał album "Heart of gold". Od 2001 roku jest również kontrabasitą Ecstasy Project.
Rafał Gorzycki - Urodził się w Bydgoszczy w 1974 r. Klasyczną edukacje muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Artura Rubinstaina w Bydgoszczy w klasie perkusji prof. Mirosława Żyty , potem przez rok uczył się na Wydziale Jazzu Państwowej Szkoły Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Tam współtworzył Spicy Trio z pianistą Przemkiem Raminiakiem i kontrabasitą Wojtkiem Pulcynem. W Bydgoszczy prowadzony przez wiele lat przez Piotra Biskupskiego. Od 1996 współpracuje z Tomaszem Gwincińskim w Maestro Trytony, z którym nagrał 2 płyty. Przez 2 lata tworzył zespół 3 Metry , z którym nagrał 2 płyty , w tym jedną z udziałem duńskich muzyków eksperymentalnych, m. in. z Peterem Friss-Nelsenem. Lider i założyciel Ecstasy Project.