stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Skok Jazz Sopot 2006

  • czwartek - niedziela, 19 - 22 października 2006, godz. w opisie
  • Lokalizacja
    Sopot
  • Bilety
wrz 21

sobota, g. 19:00

Gdańsk,
bilety 60 zł
przedsprzedaż 50 zł
Kup bilet
paź 12

sobota, g. 18:00

bilety 136,50 zł
Kup bilet
19 października br. rozpocznie się kolejna, czwarta już, edycja jednego z bardziej prestiżowych festiwali jazzowych w Polsce – SKOK JAZZ SOPOT.
Podczas poprzednich edycji festiwalu gościliśmy czołówkę polskiego jazzu i gwiazdy światowego formatu, na sopockich scena wystąpili m.in.: Jan Ptaszyn Wróblewski, Leszek Możdżer, Michał Urbaniak, Urszula Dudziak, Adam Makowicz, Miles Griffith, Branford Marsalis.
Także i w tym roku przez kilka kolejnych dni na terenie Sopotu odbywać się będą koncerty jazzowe, na które serdecznie zapraszamy wszystkich wielbicieli jazzu i dobrej muzyki. Tradycyjnie już koncerty odbywać się będą w Sali Koncertowej PFK i klubach sopockich: SPATIF, ATELIER, HARNAŚ.

W bieżącym roku główna gwiazdą Skok Jazz Sopot 2006, będzie KENNY GARRETT.

PROGRAM ARTYSTYCZNY SKOK JAZZ SOPOT 2006

19 października
godz. 21.00

Uroczyste rozpoczęcie Skok Jazz Sopot 2006 połączone z koncertem
JACK FINCH QUARTET - "Dziecko" Historia Chet’a Baker’a
Max Kowalski – kontrabas
Tadeusz Leśniak – fortepian
Bartek Szczepański – perkusja
Jacek Zięba – Jasiński – wocal, trąbka
Klub SPATIF, Sopot ul. Bohaterów Monte Cassino 52/54.
Koncert bezpłatny


20 października
godz. 19.00

"CZAS NA YASS" - koncert poświęcony Tomkowi „Świętemu” Hesse
wystąpią:
SING SING PENELOPE
Tomasz Glazik - saksofon tenorowy i barytonowy, syntezator
Wojciech Jachna -   trąbka
Daniel Mackiewicz – Rhodes piano, organy, instr. perkusyjne
Rafał Gorzycki – perkusja
Patryk Węcławek -   gitara basowa
PINK FREUD
Wojtek Mazolewski - bas
Tomasz Ziętek - trąbka
Kuba Staruszkiewicz – perkusja
YASS ENSEMBLE
Antoni Ziut Gralak - trąbka, tuba
Arek Korecki - saksofon altowy
Tymon Tymański - gitara
Wojtek Mazolewski - gitara basowa
Kuba Staruszkiewicz - bębny
oraz TOMEK BALLAUN
Sala Koncertowa PFK, Opera Leśna
Bilety w cenie: 30 PLN

20 października
godz. 22.00

MAX KLEZMER BAND
Max Kowalski – kontrabas
Tadeusz Leśniak – instr. klawiszowe
Bartek Szczepański – perkusja
Michael Jones - skrzypce, ravanhuta, djemba
Piotr Skupniewicz - klarnet, klarnet basowy
Jacek Hołubowski – akordeon
Marek "Smok" Rajs - instrumenty perk.
Restauracja Harnaś, Sopot ul. Moniuszki 9
Koncert bezpłatny


21 października
godz. 19.00

BERNARD MASELI & GLOBETROTTERS
Bernard Maseli - wibrafon
Kuba Badach - wocal
Jerzy Główczewski - saksofon, flety
Nippy Noya - instrumenty perk.
oraz
KENNY GARRETT z zespołem
Kenny Garrett - saksofon
Kris Funn - bas
Benito Gonzales - fortepian
Jamire Williams - perkusja
Sala Koncertowa PFK, Opera Leśna
Bilety w cenie: 80 PLN

21 października
godz. 22.00

PRZEMEK DYAKOWSKI – TAKE IT EASY
Przemek Dyakowski – saksofon
Joanna Knitter – wokal
Dominik Bukowski - wibrafon
Janusz Macek Mackiewicz – bas
Tomasz Sowiński – perkusja
Klub ATELIER, Sopot ul. Mamuszki 2
Koncert bezpłatny


22 października
godz. 18.00

MACIEK GRZYWACZ QUARTET FEAT. AVISHAI COHEN – „THINGS NEVER DONE”
Maciek Grzywacz - gitara
Avishai Cohen (USA) – trąbka
Piotr Lemańczyk - kontrabas
Krzysztof Gradziuk - perkusja
oraz
DRUM FREAKS, MILO KURTIS & CO
Janusz „Yanina” Iwański – gitary, wokal, instr. perk.
Mateusz Pospieszalski – saksofony, klarnety, flety
Piotr Iwicki – piano, syntezatory, instr. perk.
David Saucedo-Valle - conga, instr. perk
Milo Kurtis – lider, djembe, okaryna, sanza, djederidoo,
Gościnnie ANTYMON APOSTOLIS
Sala Koncertowa PFK, Opera Leśna
Bilety w cenie: 30 PLN


PROWADZENIE KONCERTÓW – PRZEMEK DYAKOWSKI

Bilety na koncerty do kupienia w kasach BART-u: Sopot, ul. Kościuszki 61, oraz w systemie www.ticketonline.pl



KENNY GARRETT
Urodzony w Detroit 9 października 1960 roku, Kenny Garrett zaznajamiał się z saksofonem już od najmłodszych lat dzięki swojemu ojcu, który grał na saksofonie tenorowym. Jazz był obecny w jego domu, lecz Detroit oferowało również obszerne możliwości w poznawaniu soul, gospel i muzyki klasycznej prosto z pierwszej ręki. Uczelnia poszła w odstawkę, kiedy zaoferowano mu miejsce w Orkiestrze Duke’a Eliingtona (ówcześnie prowadzonej przez syna Duke’a, Mercera). Trzy lata później Kenny przeniósł się do Nowego Jorku, gdzie grał w Orkiestrze Mela Lewisa oraz Kwintetem Dannie Richmond. Swój pierwszy solowy album „Introducing Kenny Garrett” wydał w 1984 roku dzięki wydawnictwu płytowemu Criss Cross. Do czasu, kiedy w 1986 roku Miles Davis zaprosił go do współpracy, nagrywał z takimi muzykami jak Art. Blakey, Freddie Hubbard i Woody Shaw. Pięcioletni udział w projekcie wraz z Davisem, podczas którego nagrał 4 płyty, wywarł niezatarty wpływ na życie i karierę Kenny’ego. Z wielu wartościowych doświadczeń współpracy z geniuszem Kenny wymienia jedno z nich: „Geniusz Milesa wydobywał wszystko, co najlepsze z muzyków jednocześnie nie sterując nimi – pozwalał im być wolnymi, jednocześnie otrzymując wszystko, czego od nich chciał.” Dwa albumy w nastroju współczesnego jazzu nagrane dla Atlantic Records („Prisoner of Love” i „African Student”) doprowadziły do podpisania kontraktu z Warner Bros. w 1992 roku. Do dzisiejszego dnia Kenny Garrett nagrał dla tej wytwórni następujące płyty: „Black Hope” (1992), „Threshold” (1994), „Triology” (1995), „Pursuance: The music of John Coltrane” (1996), „Songbook” (1997), „Simply Said” (1999), „Happy People” (2002), „Standard of Language” (2003). Rok 2002 oznaczał dziesiątą rocznicę działalności Kenny’ego Garretta pod skrzydłami Warner Bros. – dekada, która przyniosła czterogwiazdkowe oceny albumów, ponad 100 gościnnych nagrań, uznanie ze strony magazynu Rolling Stone, udział w ścieżce dźwiękowej do filmu „Love Jones” oraz wyróżnienie za zdetronizowanie krzepkiego Phila Woodsa z pozycji najlepszego saksofonisty altowego według głosów czytelników magazynu Down Beat.
Jest członkiem Charlie Parker tribute band, Birds Of A Feather, a efekty jego współpracy z Milesem Davisem można usłyszeć na The Complete Miles Davis At Montreux.
Od czasów Juliana „Cannonball” Adderley’a nie było takiego saksofonisty altowego, który by miał aż taki wpływ i byłby tak wielką inspiracją dla pokolenia grających. Od Ameryki do Australii, Włoch do Istambułu, brzmienie i technika gry Kenny’ego jest zauważalna w grze najlepszych oraz dopiero co pojawiających się saksofonistów tych krajów.

JACK FINCH QUARTET
"DZIECKO" HISTORIA CHET'A BAKER'A

„Postacią Chet'a zauroczony byłem od lat. Nie wiem do końca, czemu. Zresztą przyczyna jest tu zupełnie nieistotna, liczy się zauroczenie. Od lat również chciałem zrobić jakiś projekt sceniczny, który by w jakiś sposób dotyczył Chet'a, opowiadał o nim, dotykał go. Sceniczny - bo jestem aktorem (w teatrze Witkacego). Aż w końcu na przełomie 2005 i 2006 roku, po kilku istotniejszych rozmowach z Bartkiem, pomysł dojrzał, zacząłem pisać tekst, dopasowywać do niego klipy wideo, odbyło się kilka prób i powstało coś, czemu później nadałem tytuł "Dziecko". Nazwa Jack Finch Quartet też pojawiła się później i jest w zasadzie żartem. Pierwszy raz pokazaliśmy projekt na 21 Urodzinach Teatru Witkacego, jako Niespodziankę Urodzinową. Drugi raz 2 maja jako imprezę towarzyszącą III Zakopiańskiej Wiośnie Jazzowej. A ostatnio znowu na urodzinach - tym razem naszej kawiarni, czyli Małej Sceny, sceny AB (Atanazego Bazakbala)” (Jacek Zięba).


TOMASZ 'SWIĘTY' HESSE
- wybitny gitarzysta związany ze sceną yassową. Założył zespół Inżynier Kaktus. Współpracował z wieloma zespołami min. Miłość, Trupy, Czan, Poganie. Grał również w Maestro Trytony, Łoskocie, Tele-echo oraz Extasy Project. Wybitny instrumentalista. Zmarł tragicznie 24.06.2006r.


PINK FREUD
- to jeden z najoryginalniejszych głosów we współczesnym jazzie i nie tylko. Mazolewski (b), Zitek (tr.) i Staruszkiewicz (dr) tworzą energetyczny, spontaniczną muzykę improwizowaną, bogatą formalnie, wielostrukturową, ewolucyjną, intrygującą brzmieniowo. Bogate formalnie kompozycje, nowoczesne elektroniczne brzmienia, nie odbierają jednocześnie muzykom miejsca na indywidualizm i szalone, odważne improwizacje. Muzyka ta łączy w sobie ducha muzyki lat 60. i 70. z nowoczesnością,  eksplozję nowej wrażliwości z lekturą starych płyt. Preparowanie instrumentów, wykorzystanie elektronicznego asortymentu, konstruowanie bogatych narracji, stały się jednymi z cech wyróżniających muzykę formacji, a poczucie humoru i dystans do generowanych przez siebie dźwięków stały się składową rozpoznawalnego stylu Pink Freud. Zespół zasłynął także ze wspaniałych interpretacji tradycyjnych fraz - "Come As You Are" Nirvany i "My Man's Gone Now" G.Gershwina. Zespół wydał już cztery płyty: "Zawijasy" (2000, Cpt. Sparky), "Live in Jazzgot", "Sorry music polska" (2003, Zen Posse) oraz "Jazz fajny jest" (premiera 15 lutego 2005 r.,  Rockers Publishing). Zagrał  kilkaset koncertów w kraju i za granicą ( m.in. na Ukrainie, Słowacji, w Niemczech, Francji, Portugalii, Czechach). W listopadzie 2004 zespół dał koncert w Studiu im. A. Osieckiej dla Programu Trzeciego Polskiego Radia. Na 13 Yach Festiwalu Pink Freud nagrodzono Yachem w kategorii Inna Energia za teledysk do utworu pt; "Come As You Are". Przedostatni album, "Sorry music polska", zyskał uznanie bardzo szerokiej rzeszy fanów i przy okazji krytyków. W podsumowaniach roku 2003 oraz 2004 zespół znalazł się w czołówce najlepszych polskich zespołów. Internetowe serwisy Diapazon, Serpent (wcześniej Terra), Independent oraz miesięczniki Jazz Forum, Gitara i Bas, Aktivist oraz Gazeta Wyborcza uznały Pink Freud oraz album "sorry music polska" za jedno z najciekawszych wydarzeń ostatnich lat.


SING SING PENELOPE
Zespół założony w Bydgoszczy w 2000 roku przez muzyków grających na stałe w  ważnych polskich formacjach jazzowych, awangardowych i postrockowych. Za swoją drogę obrali połączenie własnych doświadczeń kreując nową i bardzo ciekawą stylistykę jazzową. Po 3 latach twórczej pracy latem 2004 r. zespół nagrał swój diebiutancki materiał. Premiera tej płyty odbyła się 29.03.2005 roku, nakładem warszawskiej wytworni Tone Industria. Obecnie zespół jest w trakcie przygotowań do wydania  drugiego albumu, którego premiera jest przygotowywana na 26.czerwca 2006r.Tytuł albumu " Music for Umbrellas ".Zawiera 6 kompozycji. Album znajdować się będzie w katalogu wytwórni Monotype Records.

YASS ENSEMBLE
powstał w grudniu 2003 roku, kiedy do kwartetu Tymon Tymański Band dołączył charyzmatyczny trębacz Antoni Ziut Gralak, znany z formacji TIE BREAK, GRAAL czy YESHE. Grupa kontynuuje tradycję trójmiejskiej sceny yassowej, wykonując muzykę, będącą naturalnym amalgamatem jazzu, rocka alternatywnego oraz muzyki etnicznej. Repertuar YASS ENSEMBLE jest poniekąd wypadkową kompozytorskiego doświadczenia Tymańskiego z grupą MIŁOŚĆ oraz wiedzy i scenicznego obycia pozostałych muzyków, z których każdy jest liderem własnej grupy i autorem swoistej, oryginalnej koncepcji muzycznej. Zespół nagrał materiał na swój pierwszy album zatytułowany "Jitte" (nazwa pochodzi od formy w karate shotokan i oznacza "dziesięć rąk") na wiosnę 2004 roku w gdańskim Biodro Studio i wydał go w grudniu 2004 nakładem warszawskiej wytwórni Tone Industria. Obecnie zespół pracuje nad nowym materiałem o roboczym tytule "Immathematics", który zostanie zarejestrowany w czerwcu b.r. Producentem drugiej płyty będzie Piotr Pawlak, odważny sonorystyczny eksperymentator mający na koncie muzyczne produkcje "solowej" płyty Jacka Oltera i nowego albumu grupy Łoskot.



MAX KLEZMER BAND
Zespół Max Klezmer Band powstał pod koniec 1998 roku z inicjatywy Maxa  Kowalskiego w Krakowie. Ideą założenia grupy była chęć grania tematów  klezmerskich z Krakowskiego Kazimierza w połączeniu z improwizacjami 
jazzowymi. Zespół tworzą absolwenci krakowskiej Akademii muzycznej. W swoim dorobku zespół uczestniczył w nagraniu kilku płyt min. "czar  Korzeni' Katarzyny Gartner, 2 płyt z Wokalistką Aida, "Aida & Max Klezmer Band", "Nagie Myśli", oraz autorskiej płyty "NU KLezmer  Project". W tym czasie zespół licznie koncertował na terenie Polski i zagranicy: Łotwa, Białoruś, Szwecja, Niemcy, Słowacja, Czechy, Belgia i Francja. Obecnie zespół pracuje nad nagraniem drugiej swojej płyty, na której oprócz utworów tradycyjnych znajdą się kompozycje członków  zespołu.


BERNARD MASELI & GLOBETROTTERS
Zespół powstał w 1999 roku i tworzą go wokalista Kuba Badach, saksofonista i flecista Jerzy Główczewski oraz twórca całego przedsięwzięcia, wibrafonista Bernard Maseli. Oryginalność muzyczna zespołu polega na nietypowym połączeniu trzech różnych indywidualności muzycznych, gdzie Kuba Badach reprezentuje soul i funk, Jerzy Główczewski - jazz a Bernard Maseli - fusion . To połączenie plus elementy folkloru całego świata obecne w każdej kompozycji zespołu stanowią o bardzo oryginalnym obliczu "The Globetrotters". Już pierwsza trasa koncertowa "The Globetrotters" (22 koncerty!) była dużym wydarzeniem na naszej scenie fusion. Owocem tej trasy było nagranie pierwszej płyty pod tytułem "The Globetrotters", która ukazała się nakładem gdańskiej firmy "Futurex". Płyta otrzymała znakomite recenzje we wszystkich najważniejszych magazynach muzycznych w naszym kraju. W 2001 roku,wiosną zespoł nawiązał współpracę ze znakomitym perkusjonistą indonezyjskim Nippy Noyą. Muzyk ten o fantastycznym dorobku (grał m.in.: S.Getz, B.Cobham, A.Summers, The Animals, E.Burdon, R.Brecker, M.Brecker) znakomicie uzupełnił brzmienie zespołu swoimi instrumentami perkusyjnymi i przyjał zaproszenie na kolejną trasę koncertową. Trasa ta odbyła się w okresie 13-25 listopada 2001 roku i była olbrzymim sukcesem koncertowym zespołu "The Globetrotters". Rok 2002 przyniósł kolejne dwie trasy z Nippy Noyą oraz nagranie drugiej płyty pod tytułem"Fairy Tales Of The Trees".
Płyta "Fairy Tales Of The Trees" (nagrana z udziałem znakomitych gości;Dean Brown-git.,Krzysztof Ścierański-bass,Leszek Szczerba-sax.,Przemysław Maciołek-git.) ukazała się na początku 2003 roku. Z muzyką zawartą na drugiej płycie pojawili się podczas największych polskich festiwali jazzowych (m.in. Jazz Jamboree czy Jazz na Starówce) oraz wyruszyli za granicę, gdzie ich muzyka przyjmowana jest wyjątkowo ciepło. Koncertowali m.in. na Festiwalu Jazzowym w Kuwejcie, na Węgrzech oraz podczas World Etno Fest na Słowacji. Ogółem, podczas swojej siedmioletniej działalności zagrali już ponad 250 koncertów. Jesienią 2005 roku ruszyli w kolejną, tym razem 17 koncertową trasę promującą swój trzeci album. W jego nagraniu oprócz stałego składu wzięli udział: Marek Raduli-gitary, Henryk Gembalski-skrzypce oraz Kuba Mietła na akordeonie.
Płyta "Both Sides" pojawiła się w sklepach w maju tego roku, zdobyła uznanie publiczności i bardzo przychylne recenzje a promujący ją singiel z balladą "All You Want" zagościł na Trójkowej Liście Przebojów Marka Niedźwieckiego.

PRZEMEK DYAKOWSKI – TAKE IT EASY
„Take It Easy” to niedawno powstała grupa grająca w stylistyce swinga, tworzą ją: weteran polskiego jazzu /Dyakowski/ oraz przedstawiciele młodych wybitnie utalentowanych jazzmanów /Knitter, Bukowski, Mackiewicz, Sowiński. W maju br. w sopockim Kawiaretonie Take it Easy nagrali płytę z powszechnie znanymi i lubianymi standardami jazzowymi. Krążek ten został dołączony do wrześniowego numeru miesięcznika Jazz Forum, zyskała bardzo przychylne recenzje. Take It Easy występowali w klubach: warszawskim Tygmoncie, sopockich: Kawiaretonie i Sfinksie, gdyńskim Uchu oraz Galeriach Jazz Cafe w Juracie i Gdyni a także na Festiwalach Jazz w Lesie w Sulęczynie i Gdańskich Nocach Jazzowych.


MACIEK GRZYWACZ QUARTET FEAT. AVISHAI COHEN
"THINGS NEVER DONE”


Nowy autorski program gitarzysty Macieja Grzywacza. Po nominowanych do Fryderyka płytach jego poprzedniego zespołu (0-58) Do Dziesięciu i Tryby, powstał kolejny album, na który złożyły się utwory gitarzysty. Założeniem projektu było wypracowanie charakterystycznego brzmienia zespołu na bazie nowych kompozycji, napisanych specjalnie dla tego składu. Muzyka pełna dysonansów i nietypowych połączeń harmonicznych pozostawia wiele przestrzeni improwizatorom. Akustyczne brzmienie zespołu natchnione jest duchem nowoczesności i odkrywczych poszukiwań. Things Never Done jest płytą o tym, co niedopowiedziane i otwarte, o tym, co dzieje się po raz pierwszy i inaczej niż dotąd. Maciek Grzywacz ukończył Akademię Muzyczną w Warszawie oraz w Monachium. Koncertował z takimi sławami jazzu, jak: Zbigniew Namysłowski, Maciej Sikała, Jacek Kochan, Olo Walicki, Tyler Hornby, Jakob Dinesen. Do nowego projektu Maciej Grzywacz zaprosił wybitnego nowojorskiego trębacza Avishai Cohena.
Avishai Cohen jest absolwentem prestiżowej szkoły jazzowej Berklee College of Music w Ameryce i laureatem międzynarodowych konkursów (m. in. Thelonius Monk Jazz Trumpet Competition w Waszyngtonie). Ma na swoim koncie blisko dwadzieścia płyt, a jego najnowszy autorski album Trumpet Player zebrał znakomite recenzje nowojorskich krytyków. Współpracował z takimi sławami jazzu, jak: Dave Liebman, James Moody, Jeff Ballard, Bobby Watson, Clark Terry i Roy Hargrove, Mark Turner, Jason Lindner, Lionel Loueke, Gregory Hutchinson.


MILO KURTIS

- multiinstrumentalista, grający na wszelkiego rodzaju instrumentach etnicznych, pochodzących z różnych stron świata. Grek z pochodzenia, dla którego Polska stała się miejscem pobytu, takim samym jak Ameryka, gdzie mieszkał kilkanaście lat. Jest, bowiem zwolennikiem świata bez granic. Nie tylko muzycznych. Był współtwórcą zespołów Ya-Sou, Maanam, Izrael, wieloletnim członkiem zespołu Osjan, występował z zespołami Voo-Voo, Deuter, Zgoda, Tomaszem Stańko i innymi wybitnymi muzykami. Obecnie największą jego pasją jest grupa DRUM FREAKS, do której zaprasza oprócz polskich muzyków instrumentalistów z Ameryki, Afryki i Grecji ( m.in. Bob Stewart, Wallis Buchanan – Jamiroquai, Diamandis Mastrogianakis, Jorge Mascimento). Po dojściu do zespołu Janusza "Yaniny" Iwańskiego profil grupy uległ zmianie. Pojawiło się więcej elementów melodyczno-harmonicznych. Muzyka zespołu, określana mianem open music, jest muzyką otwartą na wszelkie wpływy. W muzyce Drum Freaks spotykamy pierwiastki zaczerpnięte z różnych kultur świata, łączące się z improwizowanymi elementami muzyki jazzowej, elektronicznej i klasycznej. Koncert Drum Freaks to muzyczna szczerość, rytuał rytmu, dźwięków i ciszy, podróż w świat magicznych zjawisk. Milo nazywa swoje koncerty podróżą dookoła mózgu.

INFORMACJE O SPONSORACH

ASSECO POLAND SA


Asseco Poland SA zajmuje się budową i wdrażaniem własnego oprogramowania dla sektora bankowego, finansowego oraz przedsiębiorstw. Jako jedna z nielicznych firm w Polsce buduje i rozwija własnego autorstwa scentralizowane, kompleksowe systemy informatyczne dla banków. Spółka działa również jako integrator, dostarczając najwyższej jakości sprzęt i systemy informatyczne. W skład Grupy Kapitałowej Asseco wchodzą: Asseco Slovakia, Softlab, Wa-Pro i Slovanet. Asseco Poland od 2004 roku jest notowane na GPW.

SPÓŁDZIELCZE KASY OSZCZĘDNOŚCIOWO-KREDYTOWE
MECENASEM KULTURY I SZTUKI.




Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe (SKOK) biorą czynny udział w wielu ważnych wydarzeniach kulturalnych, sportowych, uczestniczą w życiu lokalnych społeczności. Wynika to z funkcji pełnionych przez SKOK-i, które nie ograniczają się tylko do spraw ekonomicznych, ale jako instytucje samopomocowe stanowią ważny czynnik zaufania i bezpieczeństwa społecznego.

Na zamówienie Kasy Krajowej – naczelnej instytucji systemu SKOK, powstała „Litania Polska” skomponowana przez Zygmunta Koniecznego do słów księdza Jana Twardowskiego. Dzieło to, dedykowane Janowi Pawłowi II, Pielgrzymowi Świata, na koncertach w całym kraju wzbudza ogromny aplauz publiczności.
Ostatnim razem na Wybrzeżu usłyszeliśmy ją podczas Gdańskiego Areopagu w 2004 roku w wykonaniu Orkiestry Filharmonii Bałtyckiej i chóru Uniwersytetu Gdańskiego.
Gdański Areopag – także wspierany przez SKOK-i - to kongres o tematyce społecznej, wsparty wydarzeniami kulturalnymi. Organizatorzy – Duszpasterstwo Środowisk Twórczych i dziennikarze, posługują się przede wszystkim metodą publicznych debat na istotne społecznie tematy.

Kasa Krajowa była także koproducentem dokumentalnego filmu „Bitwa o Warszawę – powstanie w ‘44”. Film zrealizowany przez Discovery Chanel we wzruszający i historycznie obiektywny sposób opowiada o realiach Powstania Warszawskiego i nadziejach, jakie wiązali z nim młodzi, walczący ludzie. Film obejrzeli telewidzowie w wielu krajach świata.
SKOK-i sponsorowały również wszystkie dotychczasowe Międzynarodowe Festiwale „Godność i Praca”, które stały się jednym z ważniejszych punktów obchodów rocznicy Sierpnia 1980.
Festiwal Godność i Praca ma charakter międzynarodowy i jest konkursowym przeglądem filmów fabularnych i dokumentalnych poświęconych pracy a także prezentacją innych gatunków twórczości związanych z godnością i pracą, publiczną debatą na te tematy.

Nową inicjatywą, związaną z Wybrzeżem, było zorganizowanie i przeprowadzenie, we współpracy ze Stowarzyszeniem „Jezus żyje” i Bałtycką Agencją Artystyczną BART, w czerwcu tego roku, pierwszego Festiwalu Muzyki Chrześcijańskiej, którego kolejne edycje odbędą się w następnych latach. Kilkanaście tysięcy ludzi miało okazję uczestniczyć w tym festiwalu m.in. w dwóch koncertach w Operze Leśnej w Sopocie, gdzie obok laureatów przeglądu twórczości amatorskiej, przeprowadzonego w ramach festiwalu, oklaskiwać można było miedzy innymi Sala Solo i czołowych polskich reprezentantów tego nurtu muzycznego oraz wysłuchać pełnej wersji oratorium „Tu es Petrus” Zbigniewa Książka i Piotra Rubika.

W siedzibie centralnych instytucji systemu SKOK w Sopocie organizowane są regularnie wystawy plastyczne promujące sztukę ambitną i wartościową.

SKOK-i wspierają czynnie także ważne wydarzenia społeczne. Za swój udział w przygotowaniu Pielgrzymki Apostolskiej Ojca Świętego Benedykta XVI do Polski w 2006 roku otrzymały zaszczytny tytuł Oficjalnego Sponsora tej Pielgrzymki. W 2005 roku przekazały w darze klasztorowi na Jasnej Górze bursztynową sukienkę na obraz Matki Bożej Jasnogórskiej, dzieło sztuki niezwykłej urody, wykonane przez znanego gdańskiego bursztynnika Mariusza Drapikowskiego.


Patronat medialny: