stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Sopot Electro City 2007

sie 19-22

poniedziałek - czwartek, g. 19:30

Sopot,
bilety 175 - 1063 zł
Kup bilet

1 lipca - 31 sierpnia 2024, g. 22:00

bilety 10 zł
ulgowy 5 zł
Main:

LEGOWELT (Bunker Records /NL) – live!
Luke Eargoggle (Stilleben,Bunker Records/Gothenburg,/Sweden)- live!
Datadisk (Salut Rec. – Gdańsk) – live!
Efektvol (Salut Rec. – Gdańsk) – live!
Edemski (Audiosfera/B-stok) – live!
Paryss (Skylark Rec./Sfinks/Sopot) – dj set
Luks (Comicstore/Gdynia) – dj set


wizualizacje – 0x43 & k4czor (show na 3 projektory)


Fountain:
Simc & Deekeed (BeatBandith/Gdańsk)
Namedal (NoDuckCrew)
+ goście


21 lipca będzie bez wątpienia nie lada gratką dla fanów klasycznych brzmień elektro. Kto pamięta takie grupy jak Can, Tangerine Dream czy Kraftwerk na pewno nie będzie zawiedziony….. Troche historii dla niewtajemniczonych…..:
Wyżej wymienione zespoły zaczęły tworzyć na początku lat 70’tych zupełnie nowe jak na te lata rodzaje muzyki. Szczególnie na uwagę zasługuje Kraftwerk, który jest bardzo często wymieniany jako najważniejsza inspiracja kontynuatorów nurtu electro. Grupa, której wizerunkiem stał się człowiek-robot w swoich kolejnych produkcjach coraz bardziej odchodziła od tradycyjnych instrumentów zastępując je syntezatorami, zniekształconymi przy pomocy wokodera wokalami, licznikami Geigera, generatorami i maszynowym rytmem. Do początku lat 80-tych powstało kilka płyt, a nagrania "Autobahn", "Das Model", "Das Robot" czy "Trans Europe Express" zdobyły ogromną popularność. W 1982r. melodię z ostatniego z tych utworów wykorzystał niejaki Afrika Bambaataa do stworzenia utworu "Planet Rock", dzisiaj uznawanego za początek muzyki - electro. Dzisiaj electro przeżywa w Europie prawdziwe odrodzenie a jego najważniejsze cechy takie jak cyfrowe dźwięki elektroniczne przypominające odgłosy z prymitywnych gier komputerowych, funkowy bass, perkusja z automatu Roland TR 808 są wykorzystywane w niemal każdej odmianie współczesnej muzyki klubowej (breakbeat, house, d’n’b, techno). Obecnie dawną jakość klasycznego elektro podtrzymują takie postaci jak LEGOWELT i LUKE EARGOGGLE. Ten pierwszy to prawdopodobnie największy talent Bunker Records z Hagi jak i całej sceny electro/technofunk/italo. Jego kawałki charakteryzują się niesamowicie głębokim analogowym basem, często połączonym z mocnym beat’em i charakterystycznymi elementami Italo. W Sfinksie zaprezentuje swój autorski występ live! Natomiast LUKE’a EARGOGGLE równiez ze swoim autorskim live actem tej nocy nie usatysfakcjonuje kolorowych clashowych dzieci, a będzie pożywką dla maniaków brzmienia, mroczną przejażdżka dla wszystkich tych którzy w muzyce doszukują się producenckiego kunsztu i mocnego bitu wtedy kiedy jest czas na szatańskie balety….. Rodzime wsparcie zapewnią live’actowcy Datadisc, Efektvol z gdańskiej wytworni Salut Rec., Edamski, niesamowicie uzdolniony nastolatek z białostockiej Audiosfery oraz doskonale znani na trójmiejskiej scenie dj’e – rezydent sfinksa PARYSS i LUKS. Dodatkową atrakcją i uświetnieniem imprezy będzie 3 ekranowy wizualny performance dwójki bardzo utalentowanych i zaprawionych w bojach trójmiejskich vj’ów – K4CZOR & 0X43.


LEGOWELT (Bunker Records /NL)
Legowelt rozpoczął produkcje muzyki we wczesnych latach 90tych kiedy jako młodociany szkolny chłopak miewał kontakt z brzmieniami Detroit’s Underground Resistance (www.undergroundresistance.com), Model 500, Blake Baxter jak i chicagowskimi herosami do których należą bez wątpienia Jackmaster Funk, Armando Gallop and mr.Fingers. W późniejszym okresie na jego muzyczny rozwój mieli wpływ Mu-Ziq, Aphex Twin, czy Drexciya.
Legowelt to prawdopodobnie największy talent Bunker Records z Hagi jak i całej sceny electro/technofunk/italo. W ciągu zaledwie kilku lat zyskał sobie reputacje jako główny przedstawiciel odnowienia nurtu Italo w połączeniu z Chicago House i Detroit Electronic Music. Jego kawałki charakteryzują się niesamowicie głębokim analogowym basem, często połączonym z mocnym beat’em i charakterystycznymi elementami Italo. Legowelt woli pozostać anonimowy, dlatego większość kawałków tworzy pod różnymi pseudonimami. Czasem jednak trafia prosto na publikowane charts, a jego kawałek „Disco Rout” dostał miano najlepszego kawałka 2002 roku (Groove Magazine) Legowelt nie zajmuje się tylko produkcja, przez ostatnie lata grał (głównie live) na całym świecie. 21 lipca będziecie mogli go usłyszeć w sopockim Sfinksie gdzie zaprezentuje swój autorski live act!

www.discogs.com/artist/Legowelt
www.legowelt.com
www.myspace.com/legowelt


Luke Eargoggle (Stilleben,Bunker Records/Gothenburg,/Sweden)
Wiadomo o nim niewiele. Urodzony w roku 1970, w Szwecji, Lukas Petterson skrzętnie ukrywa swoje życie prywatne. Właściwie oprócz jednej daty i tego, że jego ojciec był kontrabasistą nie wiele można znaleźć na jego temat, co właściwie jest plusem i jednocześnie impulsem do tego, by zająć się tym co najważniejsze -jego twórczością. A jest czym! Muzyka towarzyszyła mu od dzieciństwa, jednak prawdziwą rewolucją dla dzieciaka znającego do tej pory tylko akustyczne dźwięki, było odkrycie artystów tworzących electro w połowie lat 80’, takich jak The Egyptian Lover. On sam twierdzi, że nigdy nie planował zajmować się muzyką i właściwie stało się to trochę przez przypadek. Fascynacja electro osłabła na rzecz graficiarstwa, a potem inne rzeczy zepchnęły ją na dalszy plan, do tego stopnia, że przestała mieć większe znaczenie w jego życiu. Wszystko zmieniło się w roku 1997, kiedy to jego kumpel wyjechał do USA na studia, a Luke’owi powierzył swoje studio, ze słowami „Rób z nim co chcesz”. Tak też zrobił. Jak twierdzi-trochę od niechcenia- zaczął eksperymentować ze sprzętem, produkując jakiś bezsensowny hałas, który po jakimś czasie zaczął przypominać muzykę. Dawna fascynacja wróciła ze wzmożoną mocą. A z jakim skutkiem? Owy „hałas” ewoluował w electro, które zdecydowanie nie usatysfakcjonuje kolorowych clashowych dzieci, a będzie pożywką dla maniaków brzmienia, mroczną przejażdżka dla wszystkich tych którzy w muzyce doszukują się producenckiego kunsztu i densowego bitu wtedy kiedy jest czas na szatańskie balety. Luke osiedlił się na stałe w Goteburgu gdzie jest jednym z ważniejszych (o ile nie najważniejszym) twórców, a jednocześnie animatorem sceny electro. Z innymi zapaleńcami współtworzy kolektyw DATABAHN , którego celem jest skupianie utalentowanych artystów (inni członkowie to np. Johan Inkinen), promocja szwedzkich labeli wydających electro, organizacja imprez itp.
Pettersson współpracuje również z artystami holenderskiej sceny, by wymienić tylko kolaboracje z Dannym Wolfersem aka Legowelt, z którym tworzyli razem jako CATNIP. Sam ukrywa się pod wieloma aliasami - Achilles, Bored Dudes Society, Dr Lindh, Elsewhere, Freezy Freeze, Karl Lindh, L. Lucasa, Stalkers, Swayze Dub – co czyni jego postać jeszcze bardziej enigmatyczna. Niechętnie mówi o inspiracjach, twierdząc, że to niemal nie możliwe by je wszystkie zliczyć, ale wśród najbardziej wpływowych artystów wymienia Kraftwerk, Dopplereffekt, The Egyptian Lover, Drexciya ,stare electro i współczesną scenę holenderską. Wśród innych ulubionych znaleźli swoje miejsce także The Smiths czy Joy Division/ New Order czy Afrika Bambaataa.

https://www.eargoggle.com/
https://www.discogs.com/artist/Luke+Eargoggle
https://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=66149188