Śpiewająca lokomotywa
z tekstami Juliana Tuwima i muzyką Piotra Salabera
"Śpiewająca lokomotywa" to wyjątkowy koncert, którego premiera odbyła się na Scenie Letniej w Gdyni. Wydarzenie zostało bardzo dobrze przyjęte przez widzów oraz media.
Gdyby ptasia rozgłośnia radiowa istniała naprawdę, piosenki Piotra Salabera do wierszy Juliana Tuwima znajdowałyby się na samym szczycie ptasiej listy przebojów. - napisano w programie Festiwalu Łódź Czterech Kultur.
Ten, złożony z najpiękniejszych wierszy Juliana Tuwima, opatrzonych muzyką Piotra Salabera koncert na troje śpiewających aktorów, orkiestrę symfoniczną i śpiewającego dyrygenta gościł już na estradach filharmonii Wrocławskiej, Pomorskiej, Świętokrzyskiej i wielu, wielu innych. Tym razem zagościł w Gdyni z inicjatywy Centrum Kultury. Wśród wykonawców usłyszą Państwo wyłonionych w drodze castingu troje śpiewających aktorów Aleksandrę Lis, Ewę Olszewską i Bogdana Smagackiego oraz orkiestrę symfoniczną złożoną z trójmiejskich muzyków, ze znakomitą koncertmistrz - Natalią Walewską.
Opiekę reżyserską koncertu zapewnił Krystian Nehrebecki, kostiumy i scenografię Mariusz Napierała, producentem i pomysłodawcą przedsięwzięcia jest Centrum Kultury Gdynia z dyrektorem Jarosławem Wojciechowskim na czele.
Całość poprowadzi kompozytor, Piotr Salaber, wcielający się w tym koncercie w rolę śpiewającego dyrygenta. Gościem specjalnym będzie Jerzy Zelnik.
Autor: Julian Tuwim
Muzyka: Piotr Salaber
Opieka reżyserska: Krystian Nehrebecki
Kostiumy i scenografia: Mariusz Napierała
Koncertmistrz: Natalia Walewska
Przygotowanie wokalne: Piotr Oleksiak
Występują:
Aleksandra Lis
Ewa Olszewska
Bogdan Smagacki
Piotr Salaber - dyrygent
Ze specjalnym udziałem Jerzego Zelnika.
---
Salaber dla każdego wiersza zabiega o swoisty idiom. W "Panu Tralalińskim" będą to pogodne, ale brawurowe tryle fletu, w "Lokomotywie" niemal bernsteinowska instrumentacja, świetnie godząca perkusję, dęte i smyczki, w "Ptasim radiu" uchwycenie i wyeksponowanie dramaturgii wiersza, w "Rzepce" elementy dynamicznego humoru... Zawartość muzyczna piosenek sprawia wrażenie, że ani jedna nuta nie jest w nich zbędna, rytm wiersza znakomicie koegzystuje z tempem muzycznym, instrumentacja celnie ilustruje poetycką treść. - Express Magazyn
z tekstami Juliana Tuwima i muzyką Piotra Salabera
"Śpiewająca lokomotywa" to wyjątkowy koncert, którego premiera odbyła się na Scenie Letniej w Gdyni. Wydarzenie zostało bardzo dobrze przyjęte przez widzów oraz media.
Gdyby ptasia rozgłośnia radiowa istniała naprawdę, piosenki Piotra Salabera do wierszy Juliana Tuwima znajdowałyby się na samym szczycie ptasiej listy przebojów. - napisano w programie Festiwalu Łódź Czterech Kultur.
Ten, złożony z najpiękniejszych wierszy Juliana Tuwima, opatrzonych muzyką Piotra Salabera koncert na troje śpiewających aktorów, orkiestrę symfoniczną i śpiewającego dyrygenta gościł już na estradach filharmonii Wrocławskiej, Pomorskiej, Świętokrzyskiej i wielu, wielu innych. Tym razem zagościł w Gdyni z inicjatywy Centrum Kultury. Wśród wykonawców usłyszą Państwo wyłonionych w drodze castingu troje śpiewających aktorów Aleksandrę Lis, Ewę Olszewską i Bogdana Smagackiego oraz orkiestrę symfoniczną złożoną z trójmiejskich muzyków, ze znakomitą koncertmistrz - Natalią Walewską.
Opiekę reżyserską koncertu zapewnił Krystian Nehrebecki, kostiumy i scenografię Mariusz Napierała, producentem i pomysłodawcą przedsięwzięcia jest Centrum Kultury Gdynia z dyrektorem Jarosławem Wojciechowskim na czele.
Całość poprowadzi kompozytor, Piotr Salaber, wcielający się w tym koncercie w rolę śpiewającego dyrygenta. Gościem specjalnym będzie Jerzy Zelnik.
Autor: Julian Tuwim
Muzyka: Piotr Salaber
Opieka reżyserska: Krystian Nehrebecki
Kostiumy i scenografia: Mariusz Napierała
Koncertmistrz: Natalia Walewska
Przygotowanie wokalne: Piotr Oleksiak
Występują:
Aleksandra Lis
Ewa Olszewska
Bogdan Smagacki
Piotr Salaber - dyrygent
Ze specjalnym udziałem Jerzego Zelnika.
---
Salaber dla każdego wiersza zabiega o swoisty idiom. W "Panu Tralalińskim" będą to pogodne, ale brawurowe tryle fletu, w "Lokomotywie" niemal bernsteinowska instrumentacja, świetnie godząca perkusję, dęte i smyczki, w "Ptasim radiu" uchwycenie i wyeksponowanie dramaturgii wiersza, w "Rzepce" elementy dynamicznego humoru... Zawartość muzyczna piosenek sprawia wrażenie, że ani jedna nuta nie jest w nich zbędna, rytm wiersza znakomicie koegzystuje z tempem muzycznym, instrumentacja celnie ilustruje poetycką treść. - Express Magazyn