Zapraszamy na spotkanie z
Zośką Papużanką wokół jej najnowszej książki
Solo (Wyd. Poznańskie)
5 grudnia (piątek), godz. 18.00, Goyki 3 Art Inkubator
Spotkanie poprowadzi
Magdalena Kicińska.
Spotkanie będzie tłumaczone na polski język migowy.
O Solo: Jesteśmy stworzone do radzenia sobie, ale czasem płaczemy w poduszkę. Chcemy mieć kogoś bliskiego, a jesteśmy same. Same po prostu.
Wyobraź sobie matkę czwórki dzieci zdradzaną przez męża, dziewczynę po raz kolejny zawiedzioną mężczyznami na portalach randkowych, managerkę międzynarodowej firmy wracającą do pustego mieszkania albo kobietę, która właśnie się rozwiodła i nie wie, co dalej.
Znasz każdą z nich. To możesz być Ty albo twoja przyjaciółka, koleżanka z pracy, sąsiadka czy kobieta, którą spotykasz codziennie rano w drodze do pracy. Nie rozmawiacie o tym, bo trochę się wstydzicie słowa samotność, bo nie macie czasu, bo jest wiele ważniejszych spraw, ale każda z Was czuje podobnie.
Nie da się uciec od samotności, ale można ją przyjąć. Kolejna książka Zośki Papużanki to zbiór prawdziwych kobiecych historii, w których odnajdziesz siebie. To także książka, dzięki której możemy zrozumieć, za czym tęsknimy w związkach i poza nimi.
Zośka Papużanka zadebiutowała w 2012 roku powieścią Szopka, za którą została nominowana do Nagrody Literackiej Nike oraz do Paszportów Polityki. Druga powieść
On, przyniosła jej kolejną nominację do Paszportów Polityki i do Ogólnopolskiej Nagrody Literackiej dla Autorki Gryfia oraz tytuł Krakowskiej Książki Miesiąca. W 2017 roku wydała zbiór opowiadań
Świat dla ciebie zrobiłem. W 2020 roku miała premierę jej trzecia powieść
Przez. W kolejnych latach powstały jeszcze dwie powieści:
Kąkol, nad którą pracowała dzięki Stypendium Twórczemu Miasta Krakowa, oraz
Żaden koniec.
Papużanka publikowała również opowiadania w Tygodniku Powszechnym, Radarze, Piśmie, Miesięczniku Znak, Vogue, Czasie Literatury. Napisała kilka felietonów dla Gazety Wyborczej, a w New Eastern Europe drukowała recenzje literackie oraz współredagowała numery o Krakowie poświęcone twórczości Tadeusza Kantora. Współpracuje także z teatrami dla dzieci. Jest laureatką Nagrody Teatralnej im. Stanisława Wyspiańskiego za realizowany z Agnieszką Przepiórską-Frankiewicz cykl pandemicznych filmików W związku z zaistniałą sytuacją. Stara się dzielić życie pisarki z obowiązkami naukowymi: obroniła pracę doktorską dotyczącą recepcji sztuk teatralnych Federica Garcíi Lorki na scenach polskich, uczy też języka polskiego w liceum oraz w szkole podstawowej.
Treść tworzona na podstawie materiałów prasowych organizatora.