Szkolenie przeznaczone dla pracowników i właścicieli firm, zajmujących się sprzedażą oraz obsługą klienta. W czasie warsztatu zostaną przedstawione techniki sprzedaży oraz wywierania wpływu.
Celem szkolenia jest podniesienie efektywności komunikacji i wyników sprzedażowych w całym procesie sprzedaży, a także w obsłudze Klienta i budowaniu z nim długotrwałych, pozytywnych relacji. Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności prowadzenia kolejnych etapów sprzedaży, a w tym m.in. badania potrzeb i oczekiwań Klienta oraz budowania pozytywnego wizerunku firmy w oczach obecnych i potencjalnych Klientów.
Termin i miejsce: 11.05.2012, Gdynia
Czas: 6 godzin, 09:00 - 15:00
Cena: 250 zł;
rabat: 190 zł dla uczestników, którzy dokonają wpłaty na 10 dni przed szkoleniem;
1. Budowanie relacji z Klientem
- Budowanie relacji między sprzedawcą a Klientem - komunikacja, intencje, szumy, stereotypy,
- Autoprezentacja - jak pozyskać zaufanie, sympatię i wiarygodność,
- Wielka piątka komunikacji: aktywne słuchanie, pytania otwarte, parafraza, klaryfikacja, odzwierciedlanie.
2. Sprzedaż i obsługa Klienta
- Telemarketing - sprzedaż przez telefon. Schemat i zasady,
- Stwórz dobrą ofertę! - jak przedstawić produkt... na papierze.
3. Techniki sprzedaży i metody wywierania wpływu
- Określenie celów sprzedaży,
- Siedem zasad wywierania wpływu,
- Zwroty pro i anty sprzedażowe,
- Sprzedaż za pomocą języka korzyści (model Cechy-Zalety-Korzyści).
4. Trudne sytuacje handlowe
- Jak mówić o cenie?,
- Reklamacje, agresja i niezadowolenie Klienta,
- Asertywność w relacji z Klientem.
5. Koniec wieńczy dzieło, czyli o skutecznych technikach negocjacji i finalizacji
- Podstawy negocjacji - kooperacja, rywalizacja czy merytoryka?,
- Techniki zamykające: technika pytań zamkniętych, drobnych alternatyw, trybu warunkowego, domniemanej zgody.