WYZWANIEW ciągu ostatnich 10 lat zmieniło się prawdopodobnie więcej niż w czasie całego ubiegłego stulecia. A w ciągu kolejnych 10 lat zmieni się jeszcze więcej. Zmieniły się kanały komunikacji z klientem. I zmienił się klient. Czasy monologu zastępuje czas dialogu, USP zostaje dyskretnie zastępowane przez UMP, b2b przekształca się w p2p, a marketing 2.0 wypierany jest przez marketing 3.0. Co się nie zmienia? Każdy z nas codziennie opowiada różnego rodzaju historie, czy posługuje się metaforami, aby ubarwić swoje opowieści. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z tego, że te umiejętności można przenieść na grunt profesjonalny i budować dzięki nim rzeszę zadowolonych i lojalnych klientów.
ROZWIĄZANIEStorytelling to właśnie technika budowania trwałych relacji poprzez oddziaływanie na wyobraźnię i emocje odbiorców za pomocą opowieści i metafory. Technika ta zawdzięcza swoją niesamowitą skuteczność jednoczesnemu oddziaływaniu na mózgowe ośrodki logicznego oraz kreatywnego myślenia. Od kilku dekad z powodzeniem stosuje ją NASA, Apple, IBM, Honda, Volvo, Nike, Lego, Coca - Cola, czy Xerox oszczędzając dzięki tej metodzie średnio 100 milionów $ rocznie.
PROGRAM:Moduł I: Zmień swoje słowa, a zmienisz świat
Co to jest storytelling i jakie problemy rozwiązuje
Jakie korzyści może przynieść
Twojej firmie w epoce marketingu 3.0
Kiedy i jak go stosować, a kiedy unikać
Case: Wedel, Mariott, Amica, Body Form
Jak wzbudzić i utrzymać zainteresowanie słuchacza, czyli sekretny sos opowieści
Moduł II: Warsztat opowieści Jak ułożyć te puzzle?
9 elementów struktury opowieści
Jak to robią mistrzowie. Steve Jobs
Casy study/ćwiczenie struktury opowieści
Narracyjna wizytówka
Wizerunek według wartości
4 skuteczne źródła opowieści
Zaczynać z wizją końca: rola początku i pointy
Projektowanie opowieści metodą 7 kroków
Przygotowanie narracyjnej wizytówki
Moduł III: "JA.corp." cz. I
Prezentacja wizytówek
Aby wzmocnić proces przyswajania wiedzy, opowieści każdego uczestnika są rejestrowane kamerą video
Moduł IV: "JA.corp." cz.II
Oglądanie i ewaluacja wizytówek narracyjnych
Każdy uczestnik dostaje od trenera i grupy informację zwrotną, według kryteriów akcentujących atuty i rozwijających indywidualny potencjał
Podsumowanie szkolenia
Pytania i odpowiedzi
Metoda pracy:Oprócz niezbędnej dawki teorii wiedza jest doświadczana i przyswajana przez uczestników w toku praktycznych ćwiczeń, ilustrowana fragmentami filmów, case study i przykładami z branży.
Prezentacja narracyjnej wizytówki jest rejestrowana na video i wspólnie analizowana, co pozwala na utrwalenie wiedzy i wypracowanie dalszych metod pracy.
REKOMENDACJE:W Monice strasznie podoba mi się umiejętność odkrywania w każdym człowieku jego wyjątkowej historii. Ma dużą wrażliwość i życzliwość popartą wykształceniem reżyserskim. Takie zestawienie daje świetny rezultat, bo każda historia jest dopracowana i nawet przekazywana słownie, jest łatwa do wyobrażenia. Szkolenie pierwsza klasa!
Kamila Karwowska
Marketing Manager
AM Consulting & Education
Szkolenie Moniki otworzyło mi oczy na to, jak ważne jest wykorzystanie opowieści w naszych działaniach marketingowych. Doświadczenie Moniki nie ma sobie równych. Dzięki moim osobistym historiom będę mogła służyć jeszcze większej liczbie klientów.
Donna Davis, lifestyle coach
Właściciel All Yoga and Welness Center